VitroVine Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Hei! Har noen problemer. Først, har både en SSD og en HDD, men når jeg går på '' Min Datamaskin '' Ser jeg bare SSD'en ( der jeg har installert WIndows ). Og når jeg starter dataen, har jeg ingen mulighet til å komme inn i BIOS Har pz877-V PRO hovedkort Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Får du opp oppstartsbilde hvor du kan trykke deg inn i BIOS da? Sjekket koblinger til disken? Prøvd disken i en annen maskin? Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Det er ingen info på skjermen om å klikke en knapp for å få opp BIOS. Skal sjekke disk snart Lenke til kommentar
phlake Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Bare prøv å spamme "del" eller "f2" uansett i oppstarten. Kan hende Bios dukker opp Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Har koblet fra dataen nå, skal se litt på kablene. Men noe annet: Viftene lager ekstremt mye lyd, mere enn jeg skulle forvente. Og Btw, når jeg installerte Windows, så kunne jeg velge mellom disk 1 og 2 (altså dataen så 2 disker) Pluss, når jeg booter, så er det røde lys som er på forskjellige steder på MOBO'et. Når det ene skrur seg av skrur et annet seg på. så tilslutt er de borte. Hva betyr de? Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Kom meg inn i BIOS Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Ser du disken i diskbehandling? Mulig du må tildele den bokstav før den dukker opp som en disk på Min Datamaskin. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Ser den ikke i diskbehandling EDIT: Jo ser den! men hvordan gjør jeg sånn at jeg kan bruke den? Endret 16. mai 2012 av VitroVine Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Prøvd forskjellige SATA-kontakter på HK? Hører du at disken kjører når maskinen går? Kanskje det er dårlig kontakt i strømkabelen/kontakten? Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 har fått den til å fungere nå! Men, CPu vifta mi (phanteks PH-TC14PE) lager ekstremt mye lyd, hvordan får jeg den ned? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Vifestyring forutsetter at BIOS har rett innstilling (som f.eks Q-Fan control Enabled). Hvis ikke vil vifta alltid gå med full hastighet. Har vifta 3-pins eller 4-pins kontakt? Er pluggen på hovedkort 3 eller 4 pin? Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Vifta har 3 pin trur jeg, og hovedkortet har 4 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Da må hovedkortet konfigureres for 3-pins vifte, hvis mulig. Sjekk om du finner en meny for det i BIOS. Har noen hovedkort med slik meny, men mitt nye P8H77 har det ikke. Da er det ikke mulig å regulere en 3-pins vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå