Gå til innhold

Eurovision song contest 2012 - Baku

^fmj

Anbefalte innlegg

En samletråd for den 57ende utgaven av The Eurovison Song Contest.

Inför ESC på SVt

Adresse Baku

Den store favoritten hos bookmakerne i år er Sverige. Sverige representeres av den tidligere Idol-deltakeren Loreen som fremfører Euphoria. Hun var også med i fjor da gikk det ikke veldig bra, da røk hun ut i andra chansen.

Personlig skjønner jeg ikke at denne sangen har blitt monsterfavoritt hos bookmakerne.

Jedward representerer Irland igjen, en tragedie og jeg håper det blir null poeng. Muligens har irene gitt opp Eurovision og bare peker nese? Andrew Mann burde vært sendt. Samtidig ble jo det siste bidraget fra Irland med folkemusikk, et bidrag som jeg selv likte godt, helt sist i finalen, da er det kanskje ikke så rart at de sender det de gjør.

Italia er med igjen og den sterke og noe overraskende andreplassen fra fjoråret kan kanskje bli toppet i år. Det er en kvalitetslåt målt opp mot hva det skulle være og hun holder live. Skulle bare ønske mer var på italiensk.

Gode gamle Engelbert Humperdinck stiller for United Kingdom, et spennende valg. Klarer han å sjarmere Europa og i tillegg treffe sistetonen kommer det til å ende godt opp på listene. Seier vil overraske meg, men man vet aldri.

Russland har i år sendt noen bestemødre som vil danse. Poeng blir det helt sikkert og underholdene på sitt vis er det jo, men de er ingen personlig favoritt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper følgene land videre til finale fra semifinale 1: Hellas, Kypros, Russland, Irland, Romania, Danmark, Albania, Island, Latvia, Moldova

Håper at Finland kommer seg videre.

Ungarn, Østerrike, Belgia, San Marino og Sveits får det antakelig som vanlig tøft.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...