Gresdel Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Halla! kjøper meg ny pc nå hvert øyeblikk og tenkte da og bynne og risikere litt ved og prøve meg på klokking på gammeldatan. Skal klokke en athlon 64 x2 4200+ 2,2Ghx. på et m2n sli deluxe hovedkort så langt har jeg justert fbs fra 200 til 240 og justerte vcore opp ett par hakk. går jeg lenger virker det som om ting faktisk blir tregere og gir det meg bsod. er det no mer jeg trenger og justere på, mener og ha lest litt om at man kanskje må justere på minnet? pr. nå ligger tempen på 45 grader på idling, så tror ennå jeg kan tyne det litt til. altså, så langt har jeg gådd fra 2.2 til 2.695ghz og det kjører stabilt, er det mulig og tyne det mer iogmed at jeg får bsod når jeg kun justerer fbs og vcore? isåfall, hva må jeg gjøre da? og, noen som vet om det er noen maks grense på vcore, altså hvor mange volt takler prosessoren før den ryker (ikke av temp) håper jeg jar klart og være tydelig nokk, hvis ikke si ifra takke på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 45 på idle? hørtes litt høyt ut, ettersom min litt nyere AMD Athlon II x4 har blitt klokket fra 2.8 til 3.2 nå, ved å sette 232 på FSB, men min har ikke problemer. men så har jeg et rimelig greit hovedkort da (ASUS M5A78L-M/USB3). Men å rett og slett stille opp FSB for å overklokke, ender som oftest i BSOD og stabilitetsproblemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå