Elvis Plesly Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Huden faller av kroppen min! Vær så snill hjelp!!!!! Jeg solte meg, og ble solbrent. Behandlet det med en yoghurt gel kjøpt på apoteket her i ayia napa. Kjøpte også en solfsktor solkrem. Men så startet huden å falle av i dag (ble silbrent for to dager siden) !!!!! Det ar ikke noe særlig, det var liksom "skinnet" som falt av. Men så tok jeg en dusj og hudfargeb/huden begynte og "ruste" av ogfalt bed i badekaret i små biter! Nå ser roppen min ut som om jeg har vært inne i en flammeovn ulykke eller har kreft.... Hjelp vær så snill!!!! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Det er normalt når man blir ordentlig solbrent. Huden flasser rett og slett av. Smør på aloe vera, og behandl det ofte, så går det helt fint. Kan være lurt å gå opp i solfaktor. For eksempel 30 på resten av kroppen, men solfaktor 50 på de områdene der du er ordentlig solbrent. Skjedde det samme med meg når jeg var på Hawaii i fjor sommer. Ble skikkelig solbrent på begge skuldrene, og det flasset ordentlig, men det går helt fint, og gjorde ikke vondt. Det som nå er viktig å tenke på er at de områdene hvor du er blitt solbrent, og huden flasser, er nå ekstra følsomme ovenfor sol, så bruk mye solkrem med høy faktor. Endret 16. mai 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Det er normalt når man blir ordentlig solbrent. Huden flasser rett og slett av. Smør på aloe vera, og behandl det ofte, så går det helt fint. Kan være lurt å gå opp i solfaktor. For eksempel 30 på resten av kroppen, men solfaktor 50 på de områdene der du er ordentlig solbrent. Skjedde det samme med meg når jeg var på Hawaii i fjor sommer. Ble skikkelig solbrent på begge skuldrene, og det flasset ordentlig, men det går helt fint, og gjorde ikke vondt. Det som nå er viktig å tenke på er at de områdene hvor du er blitt solbrent, og huden flasser, er nå ekstra følsomme ovenfor sol, så bruk mye solkrem med høy faktor. Jeg får ikke tak i aloe vera her, hva skal jeg gjøre? Nå har jeg mange mørke flekker på grunn av solingen med et blekt bakgrunn... Men du sier eg skal gå opp i faktor på der heg er brent, men er det mulig og sole seg for det sånn st huden ser mere normal ut til fargen?? Dette har skjedd under hals til bryst og slutten av ribbeina-litt på sixpack magedelen. Men det er ike farlig, og heller ikke symptomer for kreft? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Det er ikke farlig, så ta det helt med ro. Selv så ville jeg unngått å sole de stedene du er solbrent mest mulig. Du vil nok få en brunfarge der når flassingen stopper uansett. Huden din er skadet, og det siste den trenger er vel enda mer soling. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Vil bare si at jeg er ganske stiv der hvor huden har falt av. Overkroppen er som en pingvin med strake armer og brystet ut. Utrolig stramt (er ikke det, men føles det) og jeg er i den posisjonen jeg er i nå. Pa beklager for dobbeltpost, mobil pluss treigt bett er ikke bra Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Det går fort over. På Hawaii så selgte nesten alle daglivarebutikker og lignende aloe vera kremer, og kremer som skulle kjøle ned stedene du var solbrent. Sikkert slik der du er også. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Det går fort over. På Hawaii så selgte nesten alle daglivarebutikker og lignende aloe vera kremer, og kremer som skulle kjøle ned stedene du var solbrent. Sikkert slik der du er også. Jo jeg kjøpte en youghurt gel krem greia for å kjøle ned. Funket bra da huden var der, men nå som det falt av o jeg tok det på begynte det og svi som f.. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Neste gang du drar til jalla napa med bleik hud bør du kjøpe en flaske P20 på Gardermoen. Koster et par hundrelapper. http://www.p20.com/ Smør den på før du går ut, og du blir nesten garantert ikke solbrent med mindre du ligger i sola hele dagen. Jeg bruker det hver gang jeg drar bleik til syden, og har aldri blitt solbrent når jeg har brukt det. Og jeg blir lett brent. Middelet lukter kjemi og har en viss tendens til å misfarge lyse plagg, så ta på deg noen billige t-skjorter på tur til stranda. Lenke til kommentar
Gjest medlem-274603 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Neste gang du drar til jalla napa med bleik hud bør du kjøpe en flaske P20 på Gardermoen. Koster et par hundrelapper. http://www.p20.com/ Smør den på før du går ut, og du blir nesten garantert ikke solbrent med mindre du ligger i sola hele dagen. Jeg bruker det hver gang jeg drar bleik til syden, og har aldri blitt solbrent når jeg har brukt det. Og jeg blir lett brent. Middelet lukter kjemi og har en viss tendens til å misfarge lyse plagg, så ta på deg noen billige t-skjorter på tur til stranda. Hahaha! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Hva var så morsomt, Makkverk? 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Men du kan trøste deg med at du blir brun når huden har falt av. Lenke til kommentar
Gjest medlem-274603 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Hva var så morsomt, Makkverk? ..Du... jalla napa..... Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Men du kan trøste deg med at du blir brun når huden har falt av. Hva mener du? Der huden har falt av er jeg utrolig blek, så på brustet har jeg liksom syner av løs hud som faller av som sprer seg, så har jeg på brystet hvor eg ble supersolbrent mistet "skinnet" mitt. Og der er "kjøttet" veldig følsomt og lyst. Skal prøve laste opp bildet fra mobil. For jeg har ikke tilgang til pc her... Men kan gjøre det på f redag/lørdag iallefall så får du se... Neste gang du drar til jalla napa med bleik hud bør du kjøpe en flaske P20 på Gardermoen. Koster et par hundrelapper. http://www.p20.com/ Smør den på før du går ut, og du blir nesten garantert ikke solbrent med mindre du ligger i sola hele dagen. Jeg bruker det hver gang jeg drar bleik til syden, og har aldri blitt solbrent når jeg har brukt det. Og jeg blir lett brent. Middelet lukter kjemi og har en viss tendens til å misfarge lyse plagg, så ta på deg noen billige t-skjorter på tur til stranda. Og jeg skal bruke den istedenfor solkrem, og på ansiktet også? Og kan jeg sole meg for å bli tan lett med den? Edit: går ikke å laste opp fra mobil... Endret 17. mai 2012 av Elvis Plesly Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Du kan bruke p20 over hele kroppen, men ikke få stoffet i øynene. Veldig praktisk å smøre seg inn et kvarter før man går ut, og glemme solkrem resten av dagen. Du blir brun, men man bør selvsagt bruke hodet og ikke ligge hele dagen i sola første dagen i syden. Når du har blitt brent er det eneste fornuftige å holde seg i skyggen, og bruke høy faktor. Aloe Vera kan lindre litt. Endret 17. mai 2012 av Mythos Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Du kan bruke p20 over hele kroppen, men ikke få stoffet i øynene. Veldig praktisk å smøre seg inn et kvarter før man går ut, og glemme solkrem resten av dagen. Du blir brun, men man bør selvsagt bruke hodet og ikke ligge hele dagen i sola første dagen i syden. Når du har blitt brent er det eneste fornuftige å holde seg i skyggen, og bruke høy faktor. Aloe Vera kan lindre litt. Ja, mot solvrent, men bå snakket vi om huden o skinnet mitt som fallet av-.- Edit: men den ph20 hvor høy faktor er den? Så om eg forstår det rett skal jeg bruke det istedefor solkrem? Endret 17. mai 2012 av Elvis Plesly Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Bare ta det helt med ro. Flass etter å ha blitt solbrent er helt normalt, og ikke farlig med mindre det skjer flere ganger hver sesong i mange år. Du trenger ikke bekymre deg. Men nå må du holde de skadde områdene unna sola. At man blir brun etter å ha blitt solbrent er en myte, ettersom du flasser av all huden som har vært eksponert for sola. Bare hold kroppen under tøy, kjøp deg en langermet t-skjorte og kanskje en solhatt. Det høres ikke gøy ut, men du har ikke annet valg. Heldigvis går sola tidlig ned der borte Og selvfølgelig må du huske å smøre deg med høy faktor. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Bare ta det helt med ro. Flass etter å ha blitt solbrent er helt normalt, og ikke farlig med mindre det skjer flere ganger hver sesong i mange år. Du trenger ikke bekymre deg. Men nå må du holde de skadde områdene unna sola. At man blir brun etter å ha blitt solbrent er en myte, ettersom du flasser av all huden som har vært eksponert for sola. Bare hold kroppen under tøy, kjøp deg en langermet t-skjorte og kanskje en solhatt. Det høres ikke gøy ut, men du har ikke annet valg. Heldigvis går sola tidlig ned der borte Og selvfølgelig må du huske å smøre deg med høy faktor. Skal jeg smøre meg selv med klær? Stemmer vel myten for å si det sånn, men jeg vil laste opp bilder når jeg kan senere for p være sikker. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Ja, det kan være lurt å smøre seg allikevel fordi det tilfører huden fuktighet. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Ja, det kan være lurt å smøre seg allikevel fordi det tilfører huden fuktighet. Ok jeg reiser hjem til Norge imorgen, holder da vanlig hudkrem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå