skrapsan Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg har en Canon pixma ip 2600 printer som jeg ikke får lastet inn driverne til. Jeg har forsøkt å laste ned cnijfilter-common_2.90-1_i386.deb, samt cnijfilter-ip2600series_2.90-1_i386.deb og innstalere dem for "hånd" og denne guiden som bruker følgende Terminal komandoer. sudo add-apt-repository ppa:michael-gruz/canon sudo apt-get update sudo apt-get install cnijfilter-ip2600series Men begge to gir ingen resultater. Instalasjons filene lar seg ikke innstalere korrekt å gir følgende feilmelding: Unpacking cnijfilter-common (from .../cnijfilter-common_2.90-1_i386.deb) ... dpkg: dependency problems prevent configuration of cnijfilter-common: cnijfilter-common depends on libcupsys2 (>= 1.2.1); however: Package libcupsys2 is not installed. dpkg: error processing cnijfilter-common (--install): dependency problems - leaving unconfigured Terminal komandoene ender alltid opp med denne feilmeldingen: E: Klarer ikke finne pakken cnijfilter-ip2600series Er det noen som har noen gode forslag. På forhånd takk Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Prøv å installere pakken cupsys_1.4.3-1ubuntu1.6_all.deb før du installerer driveren. Filen finner du nederst på denne siden http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/c/cups/ Lenke til kommentar
skrapsan Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg har forsøkt det, men jeg får fortsatt Unpacking cnijfilter-common (from .../cnijfilter-common_2.90-1_i386.deb) ... dpkg: dependency problems prevent configuration of cnijfilter-common: cnijfilter-common depends on libcupsys2 (>= 1.2.1); however: Package libcupsys2 is not installed. dpkg: error processing cnijfilter-common (--install): dependency problems - leaving unconfigured En venn av meg foreslo å laste ned og innstalere driverne herrifra, http://software.canon-europe.com/products/0010550.asp men det virker så langt heller ikke... Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Har du prøvd det som står litt lenger ned på siden, å installere libcupsys2 manuelt fra debian sine arkiver? Det du prøver å installere er tydeligvis kompilert mot eldre utgaver av cupsys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå