erwi1997 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Hei ;D skal snart kjøpe ny pc, men er ikke sikker på hvordan jeg utnytter 10.000 best mulig. 10.000 er maks, men jeg vil gjerne ha en kraftig pc som klarer å holde flere tunge programmer oppe samtidig. (trenger skjerm og som må være en del av de 10.000) Jeg driver med film redigering, så jeg trenger mye ram og et bra skjermkort. Ville sette stor pris på om en som har litt peiling på dette kunne hjelpe meg Endret 17. mai 2012 av erwi1997 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Se litt på forumet her så finner du drøssevis av gode forslag. Det opprettes sikkert 10-15 slike tråder hver dag - mange av de i prisklassen 9-10.000 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Sjekk denne tråden. Evt dropp ssd-disk og klem inn en skjerm, eller bytt skjermkortet med et Geforce GTX 560ti så kan du beholde ssd og likevel få råd til skjerm og tastatur+mus. Endret 16. mai 2012 av phlake Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Heisann! Jeg har laget oppsett til deg som vil fungere veldig bra. Det du får er; Kabinett; Klassisk kabinett.. Mange sine favoritter. Den er veldig fin og støydempet. Det vil si, kabinettet er veldig stille og fin å se på. Den har også gode egenskaper som gode muligheter for kabel rydding, god kjøling og andre smarte løsninger. Skjermkort; Skjermkort av AMD/ATI. Skjermkort som har veldig lav strømforbruk, god kjøling og lite støy. Denne kan man leve lenge med og overklokke en del hvis du syns det er nødvendig. HDD/SDD: Harddisken er en standard harddisk som er for vanlig lagring. Den er en av de beste harddiskene ute på markedet. Ingenting mer å si om den. SDD'en er den nye Intel 330 SDD'en. Den er stabil og rask. Den skal også ha en lang levetid forteller ryktene. Strømforsyning; Her får du beste PSU'en til per krone. Denne er ikke den beste, men ikke dårligste heller. Den er billig og god. 650W holder i massevis til maskinen din. Minne; En vanlig minne på 8GB. Den er LP (low profile) noe som gjør at den får plass under store luftkjølere som Phanteks og Noctua NH-D14. Du trenger ikke mer enn 8 GB. Det er egentlig veldig mye. Hovedkort; Her får du den nyeste hovedkortet fra nyeste generasjon. Den nye Intel-Ivy Bridge Z77 hovedkortet har innebygget WiFi og mange USB 3.0 porter. Den har også mange andre fordeler. Prossesor: Prossesoren er den mest anbefalte prossessoren. i5 2500K er lett overklokkelig og kan lett overklokkes til 5 GHz. Grunnen til at jeg ikke valgte de nye IVY BRIDGE prossesorene er pga de er litt dyrere og produserer mer varme.. DVD driver; Ikke noe å si om den. Prossesor kjøleren; Denne er den beste CPU kjøleren til den prisen der. Den kan man lett overklokke på. Den er veldig stille også. Den er en av de mest anbefalte CPU kjøleren. Skjerm; Skjermen her er FANTASTISK. Denne er den beste skjermen du får til 1699 kroner. Absolutt verdt det! Oppsettet er bygge selv-PC, og er laget på www.dustinhome.no et av norges største elektronikk nettbutikk. Denne blir anbefalt fremfor komplett pga. lavere pris og kanskje bedre kundeservice. Hvis det er noe mer du lurer på er det bare å spørre. 2 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Forslag: Vodkish kom meg i forkjøpet. Oppsettene var ca helt lik så Endret 16. mai 2012 av Bibow Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Hmm jeg så nå at jeg hadde glemt operativsystem.. Du kan ta bort SDD'en og legge til OS'en Bibow har med i oppsettet sitt 1 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg hadde glemt optisk drev så jeg. Men OS: http://www.dustinhome.no/product/5010587516/microsoft-windows-7-home-prem-sp1-64-bit-nor-dvd-oem-no/ 1 Lenke til kommentar
erwi1997 Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Hei! Tusen takk for bra svar men jeg hadde egentlig tenkt på 10/12 gb ram, er det mulig i dette oppstettet ? Jeg driver med veldig tunge programmer, nå har jeg en pc med 6 gb ram, og har veldig lyst på en del mere Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 10/12GB fungerer dårlig. 3/6/12 var til 1366 socket. På socket 1155 bør du bruke 4/8/16 systemet. Så bare legg til 2 stk av 8GB kittet Lenke til kommentar
erwi1997 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 10/12GB fungerer dårlig. 3/6/12 var til 1366 socket. På socket 1155 bør du bruke 4/8/16 systemet. Så bare legg til 2 stk av 8GB kittet takk tror jeg går for det Heisann! Jeg har laget oppsett til deg som vil fungere veldig bra. Det du får er; Kabinett; Klassisk kabinett.. Mange sine favoritter. Den er veldig fin og støydempet. Det vil si, kabinettet er veldig stille og fin å se på. Den har også gode egenskaper som gode muligheter for kabel rydding, god kjøling og andre smarte løsninger. Skjermkort; Skjermkort av AMD/ATI. Skjermkort som har veldig lav strømforbruk, god kjøling og lite støy. Denne kan man leve lenge med og overklokke en del hvis du syns det er nødvendig. HDD/SDD: Harddisken er en standard harddisk som er for vanlig lagring. Den er en av de beste harddiskene ute på markedet. Ingenting mer å si om den. SDD'en er den nye Intel 330 SDD'en. Den er stabil og rask. Den skal også ha en lang levetid forteller ryktene. Strømforsyning; Her får du beste PSU'en til per krone. Denne er ikke den beste, men ikke dårligste heller. Den er billig og god. 650W holder i massevis til maskinen din. Minne; En vanlig minne på 8GB. Den er LP (low profile) noe som gjør at den får plass under store luftkjølere som Phanteks og Noctua NH-D14. Du trenger ikke mer enn 8 GB. Det er egentlig veldig mye. Hovedkort; Her får du den nyeste hovedkortet fra nyeste generasjon. Den nye Intel-Ivy Bridge Z77 hovedkortet har innebygget WiFi og mange USB 3.0 porter. Den har også mange andre fordeler. Prossesor: Prossesoren er den mest anbefalte prossessoren. i5 2500K er lett overklokkelig og kan lett overklokkes til 5 GHz. Grunnen til at jeg ikke valgte de nye IVY BRIDGE prossesorene er pga de er litt dyrere og produserer mer varme.. DVD driver; Ikke noe å si om den. Prossesor kjøleren; Denne er den beste CPU kjøleren til den prisen der. Den kan man lett overklokke på. Den er veldig stille også. Den er en av de mest anbefalte CPU kjøleren. Skjerm; Skjermen her er FANTASTISK. Denne er den beste skjermen du får til 1699 kroner. Absolutt verdt det! Oppsettet er bygge selv-PC, og er laget på www.dustinhome.no et av norges største elektronikk nettbutikk. Denne blir anbefalt fremfor komplett pga. lavere pris og kanskje bedre kundeservice. Hvis det er noe mer du lurer på er det bare å spørre. får jeg den ferdig bygget derfra, eller må jeg bygge selv ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå