Gå til innhold

Hvis utenomjordiske ankommer jordkloden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de ikke møter opp for en større folke mengde men isteden kommer i kontakt med en enkelt person første gangen så vil nokk han bli den mest berømte mannen noen sinne. Ingen historiske figurer vil nok komme til å være en del av pensum og en alle vet hvem er som denne personen. Denne personen vil vel til og med kunne rivalisere Jesus og Muhammed i berømmelse. Om vi fortsatt eksisterer om 10,000 år så kan det godt hende kristendommen og islam kun er noe som blir nevnt kort når man lærer om oldtids historie, men den personen som først oppdaga aliens vil nokk bli husket og lært om så lenge vi eksisterer.

Lenke til kommentar

Eneste argumentasjon for at noen vennligsinnede lander her/ gir seg til kjenne er om:

1. Jorden er i ferd med å gå under, og de vil hjelpe oss.

2. En aggressiv art/rase er i ferd med å angripe oss.

 

De har ingenting å lære av oss og vil dermed la oss være i fred, med mindre de må gripe inn.

 

Så om noen lander/gir seg til kjenne betyr det ALVORLIG trøbbel på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Det er jo allerede ganske mange som har påstått å ha hatt kontakt med utenomjordiske, de fleste blir stemplet sprø. Så da kommer man tilbake til de utallige konspirasjonene som fins. Tror at om hele verden skulle ha blitt overbevist hadde de måttet vist seg for alle eller i det minste en by eller et land.

Tenkte jo at de skulle vise seg for resten av verden etterpå. Tenkte mer sånn at de feks. landet på ett jorde og sa "før meg til lederen deres" til en tilfeldig bonde. Eller mer realistisk, velgte noen for å sjekke ut hvordan mennekser ville reagert på dem føre de haijacka alle tv signaler for å si "We come in pece". Hadde de ikke vist seg for resten av verden så hadde nokk personen blitt sett på som sprø. Selv hadde jeg nokk holdt det for meg selv om de ikke valgte og vise seg for noen andre.

 

 

 

Eneste argumentasjon for at noen vennligsinnede lander her/ gir seg til kjenne er om:

1. Jorden er i ferd med å gå under, og de vil hjelpe oss.

2. En aggressiv art/rase er i ferd med å angripe oss.

De har ingenting å lære av oss og vil dermed la oss være i fred, med mindre de må gripe inn.

Så om noen lander/gir seg til kjenne betyr det ALVORLIG trøbbel på en eller annen måte.

 

Hadde jeg vært hersker over en romfarende nasjon så hadde jeg delt teknlogi og kunnskap med inteligente livsformer jeg hadde kommet over, til og med om de bare hadde vært på steinalder stadiet. Så sant de ikke var unormalt agressive. Går jo ann å håpe på att noen kommer å deler slikt med oss. Hadde vært kult.

Endret av kimg85
Lenke til kommentar

Det høres veldig mye ut som noe av det jeg leste på de linkene jeg postet tidligere her, den der delen med at en aggressiv art/rase er i ferd med å angripe oss. Bare at det som står der er at vi allerede er under en aggressiv rase's makt, og at de gode planlegger og hjelpe oss å stoppe dem. Fascinerende konspirasjoner.

 

_____

 

*snap*

 

Ah okay, men da skjønner jeg.

Endret av Extraterrestrial
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært hersker over en romfarende nasjon så hadde jeg delt teknlogi og kunnskap med inteligente livsformer jeg hadde kommet over, til og med om de bare hadde vært på steinalder stadiet. Så sant de ikke var unormalt agressive. Går jo ann å håpe på att noen kommer å deler slikt med oss. Hadde vært kult.

 

De vil nok la oss være i fred for å studere oss på avstand. Dersom vi finner stammer uten mye kontakt med omverden, så lar vi de være i størst mulig grad.

 

De vil nok ha forstått verdien av å studere ting og la ting være mest mulig uberørt. Hvilken verdi ville det å dumpe oss med teknologi ha for dem, og for oss ville det bare skapt fullstendig kaos.

Lenke til kommentar

Vi har ikke sett kaos og krig som kommer i nærheten av det helv#%& som vil inntreffe om de lander.

 

All teknologi vil brått være fullstendig utdatert.

All kunnskap og utdannelse vil være utdatert.

Det meste av religion vil opphøre.

Vårer ledere vil miste autoritet.

 

Dette vet de, og det vil de ikke utsette oss for uten å ha en god grunn.

Lenke til kommentar

Dersom utenomjordiske vesener skulle ankommet jordkloden, tror dere de hadde kommet som venner eller fiender?

 

-

 

Jeg tror at hvis de hadde ankommet jordkloden, hadde de kommet som venner - med mindre de er "som oss", og noe var iferd med å utslette planeten de allerede bor på. Som da hadde gjort at de trenger en ny klode.

 

Grunnen til at jeg tror de hadde kommet som venner er fordi, om de hadde hatt teknologien til å faktisk dra fra deres planet og til våres, betyr det at de har kommet lengre i evolusjonen innenfor teknologi enn det vi har. De har ingen behov for å komme som fiender, da vi ikke er noen trussel mot dem. Der igjen så tviler jeg på at de kommer nå, selv om de har teknologien og mulighetene til det, fordi en planet som har kommet så langt har (høyst/mest sannsynlig) en planet med fred. Det har ikke vi. De vil da se på oss som en rase ikke verdt det, en fiendtlig rase - vi angriper hverandre. Mange maktsyke mennesker som styrer oss.

 

Der finnes jo forsåvidt også en tredje mulighet: De er her allerede, finnes mange konspirasjoner. Hva tror du?

 

Om de kom til oss ved hjelp av høyteknologiske redskaper så må vi anerkjenne at de er intelligente vesener slik som menneskene. Vi mennesker begynten vitenskapen og teknologi på basis av trang og nødvendigheter til å effektivisere og beskytte oss mot hverandre. Det skulle da være logisk å anta at de også utviklet teknologi fordi de hadde behov for beskyttelse, og det betyr at den rasen som måtte besøke jorden også har hatt sine fientlige konflikter på sitt vis. Det kan hende de velger å ikke være fientlig innstilt på lik linje som menneskene ikke er fientlig innstilt mot sjimpanser, men det betyr ikke at de ikke har en aggressiv natur.

 

Når det er sagt, det var bare hypotetisk, selv tror jeg på Gud, og ikke på aliens.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Nå tenker ikke alle likt her i verden å sikkert ikke i universet heller om det skulle finnes noen der ute, men om jeg hadde hatt muligheten til å besøke en fremmed planet som var bebodd så hadde jeg kommet i fred uansett hvor teknologisk jeg/min rase har/hadde blitt.

 

Jeg ser på det som en eksotisk mulighet, dessuten så hadde vi ikke visst nok om en annen sivilisasjon uansett hvor mye teknologi vi hadde hatt, man kan jo ikke vite noe om noe eller noen man aldri har møtt.

 

Om det er annet liv der ute så er det heller ikke sikkert de har funnet oss ennda, universet inneholder jo flere milliarder forskjellige solsystem eller trilliarder.

 

 

Ellers så synes jeg vi mennesker er ganske trangsynte, de fleste forskere menej jo at grunnsteinene for al liv skal kunne ekstistere er at det må være vann.

 

Hva om det finnes liv som ikke trenger vann for å eksistere? ingen kan vite det.

 

Ellers så har jo også forskere funnet ut at man ikke kan reise i lysets hastighet helt risikofritt heller, dessuten ville de ha tatt for lang tid å reise med lysets hastighet, se bare på nærmeste stjerne, dit er det 40 lyssår.

 

Nei, skal man komme seg avsted her i universet er nok den eneste muligheten ett ormehull.

 

Reiser til Mars tar jo 6mnd å gjennomføre, hvordan skal det gå? ser jo bare på idiotene i BB eller Paradise Hotel hvordan de hopper på hverandre etter bare noen uker, er ikke sikkert andre sivilisasjoner er så ulike oss på akkurat det punktet heller.

Lenke til kommentar

Jeg ser på det som en eksotisk mulighet, dessuten så hadde vi ikke visst nok om en annen sivilisasjon uansett hvor mye teknologi vi hadde hatt, man kan jo ikke vite noe om noe eller noen man aldri har møtt.

 

Ellers så har jo også forskere funnet ut at man ikke kan reise i lysets hastighet helt risikofritt heller, dessuten ville de ha tatt for lang tid å reise med lysets hastighet, se bare på nærmeste stjerne, dit er det 40 lyssår.

 

Reiser til Mars tar jo 6mnd å gjennomføre, hvordan skal det gå? ser jo bare på idiotene i BB eller Paradise Hotel hvordan de hopper på hverandre etter bare noen uker, er ikke sikkert andre sivilisasjoner er så ulike oss på akkurat det punktet heller.

 

Det kan vi ikke vite, for alt vi vet så har de allerede studert oss i flere hundre/tusen/ti-tusen år? Kanskje de har "kidnappet" personer for å studere/gjøre eksperimenter på oss? Så å si at de ikke ville visst noe om oss, kan forsåvidt argumenteres. Er jo allerede endel som sier de har blitt kidnappet av utenomjordiske og undersøkt ombord i deres skip.

 

Om de har funnet en måte å reise raskere enn lysets hastighet, vet vi jo ikke. Det kan godt være - kanskje de til og med kan teleportnere seg? Det ville jo isåfall eliminert den her cabin fever'en du forklarer over her.

Lenke til kommentar

At folk har blitt kidnappet og forsket på blir jo bare ord mot ord desverre.

 

Ja teleportering kan jeg ha tro på, forskere har jo faktisk greidd å teleportere atomer, problemet er å teleportere ett menneske da vi er oppbygd av x antall atomer og i en helt spesiell sammensetning.

 

Men om 100 år så kan man vel gjøre det også, akkurat som man for 100 år siden ikke kunne gjøre mye av det vi gjør i dag.

 

Ser for meg mange andre nytteområder for teleportering også, hva med en høyttrykkspyler med ett teleportkammer som henter vann fra en annen plass? hehe, men det som er litt skummelt er jo om det skulle blitt brukt i onde hensikter som våpen som aldri går tom for ammo for man har ett lager en plass med 1 milliard kuler til Ag3'en :p

Lenke til kommentar

Ja, alt her blir jo bare spekulasjoner og konspirasjoner.

 

Det er klart, det er mye skummelt som kan gjøres med gode idèer og ny teknologi. Det er også derfor jeg tror at om det er utenomjordiske der ute, som sitter på den teknologien, så vil de ikke dele den med oss enda, fordi det er så mange som vil kunne misbruke den / bruke den til å gjøre skade. Det er derfor jeg mener at hvis det er noen der ute, så har de ikke kontaktet oss (almenheten), fordi vi er for fiendtlig innstilt mot hverandre.

Lenke til kommentar
(...) se bare på nærmeste stjerne, dit er det 40 lyssår.

Jeg antar at du med "lyssår" ikke mener laserskader på huden, men lysår, altså avstanden lys tilbakelegger i vakuum på ett år.

 

Til den stjerna som de fleste kaller jordas nærmeste stjerne, Alfa Centauri, er det 4,33 lysår. Egentlig er Alfa Centauri det som kalles en dobbeltstjerne, altså to stjerner som går i baner rundt et felles tyngdepunkt. De to stjernene kalles Alfa Centauri A og Alfa Centauri B, A er litt større enn B. Tvillingparet kalles derfor Alfa Centauri AB for å fortelle at det er en dobbeltsjerne. Men faktisk har denne dobbeltstjernen en mindre satelittstjerne som kalles Proxima Centauri, og for tiden har den en avstand fra sola på 4,25 lysår, så det er derfor korrekt å si at det er Proxima Centauri som er solas nærmeste nabostjerne.

 

Innenfor en avstand på ca 50 lysår fra Jorda er det konstatert mer enn hundre stjerner, og alle de såkalte eksoplanetene astronomene har funnet hittil, planeter i andre solsystem, ligger innenfor denne 50-lysårsonen.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Det som er så spennende med det her ang. utseendet til de eventuelle utenomjordiske er at vi vet aldri. De kan se ut som oss. De kan være silikon-basert for alt vi vet. Det kan også være at de er i stand til å skifte form. Her er det bare fantasien som kan sette grenser. Spennende!

 

Eh.... Trur nok du meiner silisium her, ikkje silikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...