Gå til innhold

Hvis utenomjordiske ankommer jordkloden?

Anbefalte innlegg

Dersom utenomjordiske vesener skulle ankommet jordkloden, tror dere de hadde kommet som venner eller fiender?

-

Jeg tror at hvis de hadde ankommet jordkloden, hadde de kommet som venner - med mindre de er "som oss", og noe var iferd med å utslette planeten de allerede bor på. Som da hadde gjort at de trenger en ny klode.

Grunnen til at jeg tror de hadde kommet som venner er fordi, om de hadde hatt teknologien til å faktisk dra fra deres planet og til våres, betyr det at de har kommet lengre i evolusjonen innenfor teknologi enn det vi har. De har ingen behov for å komme som fiender, da vi ikke er noen trussel mot dem. Der igjen så tviler jeg på at de kommer nå, selv om de har teknologien og mulighetene til det, fordi en planet som har kommet så langt har (høyst/mest sannsynlig) en planet med fred. Det har ikke vi. De vil da se på oss som en rase ikke verdt det, en fiendtlig rase - vi angriper hverandre. Mange maktsyke mennesker som styrer oss.

Der finnes jo forsåvidt også en tredje mulighet: De er her allerede, finnes mange konspirasjoner. Hva tror du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner vi mennesker ressurser vi har lyst på, så tar vi de, nesten uten å bry oss om eventuelle dyr og planter som må vike. Det samme gjelder når det kommer til forskning.

Jeg vil tippe disse romvesnene ville behandlet oss på samme måte.

Når det er sagt så tror jeg vi kan leve trygt en stund til. Jeg så nettopp ut vinduet og kunne ikke se tegn til romskip på vei mot jorden.

Endret av Må jeg?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det hadde kommet noen hit , som likner det du har i avatar'en din , hadde jeg vært meget bekymret.

De grå fra Zeta Reticuli er regnet for å være som noen av de mest negative rasene i denne galaksen ( det finnes de som er enda værre/farligere )

Hadde det vært noen ifra Den Galaktiske føderasjon og/eller fra Pleiadene , hadde det vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dersom ekstra terrestrisk sivilisasjon hadde ankommet jorden, så hadde de kommet for å erobre planeten, for å kunne konsumere alle naturressursene før de går videre. Dermed må de utrydde menneskeheten, og jeg tipper at de hadde brukt masseødeleggelsesvåpen som blir skutt fra store moderskip i verdensrommet, ned på store byer. Deretter tar de kontroll over luftrommet, og til slutt, så kommer landinvasjonen.

Vi hadde tapt første slaget, og store deler av verden står i ruiner, men vi hadde vunnet krigen, fordi vi hadde brukt asymmetrisk krigføring, noe som går ut på å forvandle situasjonen slik at de invaderende må bruke mer på krigen, enn det krigen gir, og motsatt for oss, og i lengden så taper de invaderende krigen pga dette, siden vi bruker "hit and run" strategi. Så menneskeheten må bare holde ut lenge nok, og til slutt må de invaderende gi opp krigen.

De som er teknologisk overlegne har en strategi, og det er brutal overlegen makt, men denne strategien fungerer bare på kort sikt, den blir beseiret av asymmetrisk krigføring, også kjent som geriljataktikk. Sovjetunionen tapte i Afghanistan pga dette. USA tapte i Vietnam pga dette osv. Både Soviet, og USA var de "invaderende" med overlegen teknologi, som baserer seg på "brutal overlegen makt", som bare funger på kort sikt, mens de underlegne brukte geriljataktikk. De greide å snu krigen til deres fordel, og derfor tapte supermaktene krigene, fordi krigen kostet mer enn det den ga.

Med andre ord, vi har en god sjanse å vinne krigen mot de utenomjordiske, dersom vi får nok tid.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Av de utenomjordiske : Det som ble skrevet under det du siterte.

Av jordiske : De som har vist genuin interresse overfor dette emnet, over lang tid.

Deriblant folk som er høyt oppe i militæret i USA ( som påstås å ha møtt de grå )

Lenke til kommentar

Hvis de hadde kommet til oss, så må vi bare anta at de er mer avansert enn oss.

Mens vi driver og kriger imellom oss, så har de passert det stadiet. Kanskje de kriger med noen andre?

Hvis vi skal forflytte oss fra planet til planet, utenom nysgjerrighet, så er det for ressurser. Kanskje de også er på jakt etter ressurser?

Personlig tror jeg at hvis det hadde kommet noen, så er det ikke sikkert at de er representativt for rasen. Altså, om vi skal reise rundt i rommet i lang tid (under lysets hastighet), så forandrer vi oss. Mindre muskler, annerledes beinstruktur. Kanskje også annerledes hjerne(?).

Det er fullt av teorier på området, spennede tema :)

Lenke til kommentar

Dersom ekstra terrestrisk sivilisasjon hadde ankommet jorden, så hadde de kommet for å erobre planeten, for å kunne konsumere alle naturressursene før de går videre.

Helt korrekt, men det gjelder bare overfor de grå.

De fra den Galaktiske føderasjon har en helt annen agenda.

De vil prøve å hjelpe oss så langt det er mulig.

Når det gjelder overføring av teknologi , vil de være svært forsiktig , da det lett kan misbrukes.

De anser denne planeten for å være altfor ustabil.

Lenke til kommentar

Fant dette som interessant lesestoff:

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/08/den-galaktiske-f%C3%B8derasjonen-av-lys-taler.

http://www.nyhetsspeilet.no/2011/01/den-galaktiske-føderasjonens-syn-pa-2011

__

Ja, det er nyhetsspeilet, altså ikke en vanntett kilde. Men det er allikevel fascinerende lesing og spennende konspirasjoner, om man velger å tro det eller ei, er opp til hver enkelt.

Endret av Extraterrestrial
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom ekstra terrestrisk sivilisasjon hadde ankommet jorden, så hadde de kommet for å erobre planeten, for å kunne konsumere alle naturressursene før de går videre.

Når det gjelder overføring av teknologi , vil de være svært forsiktig , da det lett kan misbrukes.

Hvilken galaktisk føderasjon? Har du møtt dem?

Lenke til kommentar

Om de hadde kommet til vår planet så tviler jeg på at de hadde sett ut som det Hollywood inspirerte bildet som Extraterrestrial bruker som Avatar.

Tror heller de hadde lignet mer på oss.

Om de hadde kommet med fred eller krig er jeg forøvrig mer usikker på.

Hvis de hadde kommet til oss så ville de allerede vært så mye mer teknologiske avanserte enn vi kunne ha tenkt oss, når det gjelder resursser her på jorden så er det egentlig lite en ikke kan finne andre plasser, bare se hvor mye resurser som finnes på de 2 store gassplanetene vi har og ellers rundt om i universet.

Når det gjelder vann for eksempel er vi bare ett lite støvfnugg av hva som finnes der ute.

Skulle de ha kommet i onde hensikter hadde vi aldri merket at de hadde kommet eller hatt en sjans til å forsvare oss.

Bare se Curiosity: Alien Invasion

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er så spennende med det her ang. utseendet til de eventuelle utenomjordiske er at vi vet aldri. De kan se ut som oss. De kan være silikon-basert for alt vi vet. Det kan også være at de er i stand til å skifte form. Her er det bare fantasien som kan sette grenser. Spennende!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken galaktisk føderasjon? Har du møtt dem?

Den galaktiske føderasjon oppstod for ca 4,5 millioner år siden.

Dette som et resultat av den grusomme krigen mellom de grå/reptilene på den ene siden , og humanoider på den andre.

Krigen startet med et overraskelsesangrep ifra reptilene.

På et øyeblikk sprengte de 3 planeter.

Krigen varte i over 600 000 år.

Når krigen var over ( dvs den er helt ikke over, det er stadige trefninger mellom dem ) , kom humanoider + andre vennligsinnede raser sammen.

De sverget på at de skulle gjøre alt som sto i deres makt , for å bekjempe reptilene.

Angående reptilene , så er de regnet for å være den desidert mest fryktede rasen i hele denne galaksen.

De grå er bare småtteri i forhold.

De grå er forresten deres slaver.

Reptilene har rett og slett stålkontroll over dem.

Angående den galaktiske føderasjon , så er ca 40% av dem humanoider , resten er andre raser.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Har ikke noen link.

Angående overskriften til denne tråden , så har jeg ikke noen tro på at utenomjordiske vil stå overfor menneskeheten med det aller første.

Sannsynligvis ikke på mange hundre år.

Romskip ifra den galatiske føderasjon har fått totalforbud mot å gjøre det.

Det må isåfall være de grå , som jeg heller ikke har noen tro på.

Den galaktiske føderasjon har nemlig truet de grå med at det isåfall vil få alvorlige følger , hvis de gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...