Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mac er en ferdigpc, eller ferdigmac som det da blir. Ferdigpcer er hele pcer som er satt sammen slik at de som ikke har peiling på pc slepper å gjøre det. Vanligvis kan man spare mye på dette, i stede for å kjøpe pcen i deler. Men det kommer helt an på merket. Apple legger på flere tusenlapper i denne "motefaktoren", og det er det pc gutta ikke liker.

Jeg sier ikke at Mac er dårlig, jeg sier bare at det er mye dyrere enn det burde være.

Jeg vet ikke hvor lenge du har holdt på med dette, men for min egen del ble jeg lei etter 10-15 år med selvbygg. Nå betaler jeg gladelig "macskatten" for å få noe jeg vet er satt skikkelig sammen og der noen har brydd seg om det som ikke går på "harde specs" også. Om PC er hobby ser jeg helt klart at Mac blir feil - det er jo ingenting å fikle med. For min del vil jeg ha et verktøy jeg kan programmere på, og da passer en Macbook meg perfekt.

Det går ikke bare på peiling, men også på interesse og vilje.

Når det gjelder påstanden om at "Mac er dyrt" er det ikke nødvendigvis helt sant. Apple lager ingen billigmodeller, de konkurrerer bare med toppmodellene til konkurrentene, som gjerne koster like mye som Apples produkter. Men om du skal ha en maskin til 5000 og bare bryr deg om CPU-hastighet, ram og diskstørrelse så er jo en Mac dyrere enn maskiner med tilsvarende specs, det er sant.

Hva med Alienware, da? Det er byggepc'er i ferdigformat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva med Alienware, da? Det er byggepc'er i ferdigformat.

Ja, hva med dem? De er kjappe, men helt for jævlig stygge. Hadde nok heller kjøpt noe i en "normal" kasse om jeg først skulle ha en stasjonær. Fordi jeg er gammel ;)

Design er ikke alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...