Emaxine Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Som overskriften tilsier: bakgrunnen til footeren legger seg på toppen, mens teksen ligger i bånn. Jeg har prøvd å sett igjennom koden flere ganger nå, og greier ikke se hva jeg har gjort galt. Noen som kan se hva jeg har gjort galt? <!doctype html> <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="design.css"/> </head> <body> <div id="conteiner"> <div id="bannerRamme"> <div id="bannerinnhold"> </div> </div> <div id="hovedinnholdRamme"> <div id="hovedinnhold"> </div> </div> </div> <!--avslutt conteiner--> <div id="footer"> <?php include("footer2.php");?> </div> </body> </html> body { margin: 30px 0 20px 250px; width: 796px; } p,h1,h2,h3,h4,h5,h6 { font-family:"Kalinga"; line-height: 17px; } li { font-family:"Kalinga"; line-height: 19px; } #conteiner { width: 750px; position: relative; float: left; overflow: hidden; padding: 0 7px 0 7px; } #conteiner:before { position: absolute; content: ' '; top: 7px; right: 7px; bottom: 7px; left: 7px; background-color: transparent; box-shadow: 0 0 5px black; } #bannerRamme { width: 750px; height: 200px; float: left; position: relative; } #bannerinnhold { width: 730px; height: 180px; margin: 10px 0 0 10px; float:left; position: relative; } #hovedinnholdRamme { width: 750px; height: 400px; margin: 10px 0 0 0; float: left; position: relative; } #hovedinnhold { width: 730px; height: 380px; margin: 10px 0 0 10px; float:left; position: relative; } #footer { width: 750px; height: 30px; float: bottom; position: relative; background-color: red; } <!doctype html> <html> <head> </head> <body> <h6 style="color:grey;"> <b style="color:black;">Hei på deg AS</b> | Postboks 203 2200 Oslo | Telefon: 12345678 | Epost: [email protected] </h6> </body> </html> Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 #footer { width: 750px; height: 30px; clear:both; display:block; position: relative; background-color: red; } Lenke til kommentar
Emaxine Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 selfølgelig! Tusen takk!! :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå