Gå til innhold

Diablo 3: Witch Doctor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testa denne speccen i går http://d3db.com/tool/calculator/witch-doctor/25774

 

Gikk vekk fra vision quest passive og bats, og over til pierce the veil og 20% mindre damage. Plutselig tålte eg jo langt meir. Act 1 inferno går greit å farme, men act 2 er fullstendig brick wall og en må nesten vere heldig med abilities på champion packs for å få noke ned, evt bugge dei på et vis. Skjønner ikkje at den overgangen skal vere så ekstrem.

Lenke til kommentar

Spec som omhandler zombie dogs vil fungere dårlig forbi normal/nightmare. Synd egentlig, men dei hundane scaler aaaaltfor dårlig etterkvart som en kommer opp i vanskelighetsgrad. Samme med gargantuan, sjøl om denne funker fint som en slags decoy.

Lenke til kommentar

Hmmmm, det kan være sant det ja, I det siste med den normale speccen min, så har jeg brukt Garg'en som en decoy. Han løper bare rundt og dauer egentlig. Sant, tester det litt, dauer jeg kjapt switcher jeg tilbake ^^

Zombie dogs er nyttige når du sprenger de. +225% dmg trur jeg. Og dersom man har sjangse (bare 5% da..) for å få en ny dersom du dreper noen, og du har også en sjangse for at når du sprenger en, så reviver du en. Så muligheten for å holde på lenge er der. *MEN* når du kommer til elites og slikt. Da kan det fort bli skummelt. Men jeg skal teste det ut :)

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det å komme opp i så høy DPS som det snakkes om i tråden her? Jeg har bare 141,9, nettopp blitt level 30, men synes allikevel det virker litt lavt. Har ikke kjøpt noe på AH, og har heller ikke tenkt å gjøre det.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Er i act1 hell og har ca. 3100 DPS. Er lvl 52. Jeg klarte meg til midten av nightmare før jeg måtte bruke AH, eller jeg måtte ikke, men de våpnene man får tak i der, relativt billig, er så ufattelig mye bedre enn det du vil finne selv.

 

I slutten av a4 nm og et stykke ut i a1 hell ble det så utrolig vanskelig å ta ned disse championene at jeg farmet meg opp 100k gold i går som jeg brukte på et nytt våpen og gikk opp fra 2000 til 3100 DPS. Det hjalp noe helt sinnsykt mye og nå ble spillet gøy igjen istedenfor et endeløst slit og kiting.

 

Edit: Har ikke kjøpt stort annet på AH, resten av gear jeg har funnet/craftet har vært tålelig bra.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg kiter svært sjelden i grunn. Kun de gangene jeg møter helt insane store mobs eller hvis jeg møter champs/rares og bosser. Stort sett tar acid cloud med acid rain raskt seg av store mengder vanlige monstre.

Lenke til kommentar

Jeg kiter svært sjelden i grunn. Kun de gangene jeg møter helt insane store mobs eller hvis jeg møter champs/rares og bosser. Stort sett tar acid cloud med acid rain raskt seg av store mengder vanlige monstre.

 

Dette fungerer dritbra frem til du begynner på Hell. =/ Da er det beste å spamme bjørner. Fly rundt med 4 cooldowns konstant, irriterende egentlig :p

Lenke til kommentar

Jau. Har lest at bjørner eller bats er det eneste som fungerer bra utover. Har prøvd taktikken tidligere, men synes det var en ufattelig kjedelig måte å spille på, så mulig jeg bare pensjonerer WD når hun er lvl 60 og fortsetter på en av mine andre chars.

Lenke til kommentar

Du kan egentlig drite i bjørner forbi act 1 inferno. Då vil du egentlig berre få juling.

Køyrte bjørnespeccen men då med bats for å få litt meir sikker avstand til mobs, og spesielt champ packs, men med 4 ting på cd er du ganske låst for alternativer når en møter jailer/waller/fast/vortex og slike ting.

 

Så tester no spec uten vision quest passive, og med blåserør som meir eller mindre einaste primary damage. resten er berre utilities for å holde ting unna meg, som slow, wall, spirit walk, hex, soul harvest (som ekstra health pot sjøl om denne kanskje kunne vore bytta med horrify eller lignande). Funker tålelig ok i act 2 inferno, men fast packs skipper eg berre. Er endel komboer som er totalt murder. Lik for dei alle er at du _kan_ ikkje stå å spamme bjørner. Utover i inferno er mobs og champ packs forferdelig lite tilgivande.

Lenke til kommentar

Kan være enig der, problemet med bjørner er at du står stille, selv etter å være ferdig med å caste, så står de bittelitt igjen, og det lille sekundet der kan være døden selv. Den tar bøttevis med skade. men siden vi ikke har noe slags ignore pain eller noe, så blir det useless solo. =/

Lenke til kommentar

Er dette jeg har gjort siden a3 nm, brukt poison dart med splinters som primary attack, fireball med roll the bones som secondary og acid cloud med acid rain for å hugge innpå livet til større packs til mana er tomt for så å spamme fireballs og deretter avslutte med splinters. Eller bare gå rett på splinters hvis det er få.

 

Jeg har bevisst også prøvd å øke attack speeden så mye som mulig og ligger vel på rundt 2 aps (har fortsatt mye å gå på via gear for å øke ytterligere) og dette har jeg virkelig merket gode effekter av. Splinters er jo nesten som et maskingevær nå :p

 

Har prøvd meg uten soul harvest og det går an, men er blitt så utrolig avhengig av den skillen. Merker så ufattelig godt forskjellen mellom base dmg (3000) og 5000 med 5 harvests.

Lenke til kommentar

Men med bjørner så har jeg crittet oppmot 50k og slikt. Med Splinters eller fireball med roll, så kommer man aldri i nærheten av slike crits. Man får vel kanskje fler attacks, men alt i alt, blir vel damagen mindre og må mest sannlynlig må kite enda mer? Men til gjengjeld blir det kanskje lettere å kite?

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke er vampiric + f.eks fire chains og jeg er nødt til å nuke fungerer det fint selv på fast mobs å bruke splinters. Så lenge jeg har hatt høy nok dmg funker det fint å kite, skyte litt, kite, skyte litt osv. Er jeg heldig stopper de for å knaske på garganutanen og templaren og etter jeg fikk opp APSen betraktelig går de fort ned.

 

Er dog bare i a1 hell, så skal bli spennende å se hvordan det utvikler seg etter hvert. Om det faktisk er mulig å opprettholde høy nok damage og aps på splinters til at den er effektiv. Hittil har også roll the bones fungert svært bra, men er ganske sikker på at denne er obsolete ganske raskt utover i hell.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ah, på Hell brukte jeg også splinters acid garg og fireball. Det funket ikke bra når jeg kom over til Inferno =/ De har for mye HP og tar sinnsykt med skade når de først slår på meg =/

 

På inferno tar det 3 Acid Rains for å drepe en (eller 3 hvis de står nærme) Risen- zombiene i act 1. 3 Acid Rains og manaen min er nesten tom. Har 550 eller noe bare i Mana =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...