Rikky Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Installerte Windows XP hos en kompis, men etter fullført installasjon funker ikke musa/tastaturet. Tastaturet virker helt til Windows starter, og alt funker i sikkerhetsmodus også. Maskinen er noe skrap fra Fujitsu-Siemens eller noe. Noen ideer? Tastaturet/musa er forresten koblet til en felles USB-kontakt. Han har ikke noe annet tastatur eller mus. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Kan jo legge til at alt fungerer fint i både Win Me og 2000 også. Krever XP spesielle drivere til USB? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 USB tastatur er ikke min favoritt, har opplevd problemer selv med Microsoft tastatur med USB. Med PS/2 plugger går det alltid bra. Når du installerer Windows, så bruker installasjonsprogrammet et sett med standard drivere, men når du booter, så brukes de som ble installert på harddisken. Det er sikkert USB driveren det er problemer med. Muligens trenger dere en oppdatert driver til brikkesettet som innholder en slik driver. jeg ser ingen annen utvei enn å låne et annen PS/2 tastur men dere "mekker". Alle har da en PC, spør naboen om å låne et tastatur for en kortere stund. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Svaret finner du i BIOS, enable USB Tast/mus :wink: Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Svaret finner du i BIOS, enable USB Tast/mus :wink: Jeg tok det som en selvfølge at han hadde enablet det i bios... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kan jo legge til at alt fungerer fint i både Win Me og 2000 også. Krever XP spesielle drivere til USB? Ikke utover USB2, de følger med SP.1 Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Husker nå jeg kjørte win2k , så ble usb drivere fucka å jeg var nødt å koble til ps2 tastetur og mus for å fikse det, men jeg opplever en annen feil fra tid til tid med xp og når jeg hadde win2k, det fikser jeg med å slå av pcen så tar du ut kontakten til tasteturet og musa å setter dem inn igjen og slå på, så er det fiksa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå