WillY- Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Har tenkt å kjøpe mer minne, men vet ikke hva som er kompatibelt med det jeg har fra før av. Som er 3x2 GB Corsair nå http://www.corsair.c...3m3a1600c9.html Må volten være den samme? Kan jeg kjøpe en ny med mer MHz? (som jeg evt. kan bruke til et nytt hovedkort senere) Er det noe annen som må være likt? ELLER, bør jeg bare erstatte alt med nyere og bedre minne? Jeg tenkte å ha så mye minne som mulig (minst 12gb totalt), til rundt 1000kr. Skal brukes til spilling(BF3) og tunge programvarer (UnrealEd/UDK) Hovedkortet er GA-EX58-UD5 1. 6 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 24 GB of system memory (Note 1)2. Dual/3 channel memory architecture 3. Support for DDR3 2100+/1333/1066/800 MHz memory modules Beklager hvis dette har blitt spurt mye før, men har dessverre ikke tid til å bruke for mye tid på det :\ Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Hvis jeg var deg hadde jeg kjøpt en ny pakke med 3x2gb minne av samme typen. Det går normalt fint å mixe og matche minnebrikker, men vil aldri hjelpe å kjøpe raskere minne. Blir alltid satt til det laveste kompatible. Det koster jo bare 350-400 for en ny pakke av den du har Da får du 12gb, og noe du vet fungerer Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Okay takk. Men hvis jeg skulle hatt mer enn det da? Hadde det gått med en sånn her (eller 2) da? http://www.prisjakt.no/product.php?e=993314 Ser at den har annen Timing - tRAS, Timing - tRCD, Timing - tRP... hva enn det vil si Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Den har svakere timings enn det du har på dine, det er ganske vanlig når de skal pakke 8gb i en brikke istedenfor 2gb. Det minnet du har fra før er raskere. Det gjelder å ha høy MHz og lav timings EDIT: kan ikke helt se for meg hva du skal med 16gb idag heller, ingen spill jeg har vært borti som utnytter det. Endret 16. mai 2012 av Mixy Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Denne her har det samme http://www.prisjakt.no/product.php?e=772304 Men hadde heller vært bedre å bare kjøpe helt nytt sett som er BEDRE? Hvis det ikke blir dyrere enn 800kr liksom. (vet det blir mye ram, men UDK kan kreve opp til 24GB for full rendring) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Med de brikkene der får du ca samme ytelse som det du har, men mer minne. Altså ca samme som å kjøpe mer av det du har, men til en dyrere penge Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Ja det blir jo dyrere siden det er 3x4GB og ikke 3x2GB. Så totalt ville jeg fått 18GB med det EDIT; Men kunne jeg fått mye bedre ytelse med å velge ett helt nytt kit? Endret 16. mai 2012 av WillY- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå