Gå til innhold

Vil bygge en ekte utgave av USS Enterprise

Anbefalte innlegg

Vekten er også lav, 86.000 ton er veldig lite for et killometer langt og masivt skip. kansje mesteparten er oppblåsbart.
Husk at man trenger minimalt med bærende konstruksjoner da det ikke er tyngdekraft.Man sparer nok veldig mye vekt på det...

Tror man trenger en del bærende konstruksjon i fartsretningen, slik at motoren ikke flyr fra resten av skipet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg drømmer om at noen lager et gigantisk arkskip for ateister og intelligente mennesker. Så kan vi oppegående mennesker dra vår vei på søken etter en begynnelse uten religion og tullete krangler, og la de religiøse gærningene ødelegge jorda med kriging og drit.
Du må ikke tro at fordi man er ateist så er man smart...
Nå skal ikke jeg spore av og starte en diskusjon, men jeg vil påstå at man i alle fall er flinkere til å "legge sammen 2 og 2" for å si det slik. Som ateist er man oftere kritisk og lærer å stille spørsmål ved det som blir presentert, for deretter å trekke logiske konklusjoner, i stedet for å komme med dårlig motangrep og bortforklaringer.Siden jeg ikke skulle starte en diskusjon, får du ikke lov til å svare... :p

Ja, verden ble skapt ut av ingenting. Veldig logisk :) Det er jo dette dere tror på vel ? :) Nei, det skjedde først et stort bang?

bare fordi du ikke er religiøs, trenger du å rakne ned oss alle andre som tror på det, og kalle oss ulogiske vesener som ikke klarer å tenke fornuftig.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Dette svarer jeg ikke på da jeg ikke ønsker å spore av tråden mer enn jeg allerede har gjort...

Du har krav på ditt eget syn, ingen tvil om det. Er bare synd så mange kaster bort tiden sin på å mase på en usynlig mann i stedet for å gjøre noe selv...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Ja det er lett å bygge store ting i verdensrommet, men det tankskipet veier like mye og det er mest tomme tanker.

Formen er heller ikke laget for å gjøre det lett, raketmotor bakerst, så drivstoff rett forran, det er tungt og der virker det også som sjold mot radioaktivitet.

Så annet utstyr som landing skip osv. la gravitasjons hjulet gå utover, da kan du rotere hele skipet for å få kunstig tyngdekraft.

Husk at slike skip trenger svært tykt skrog i stål for å motstå flere tusen tonns trykk som vannet på utsiden vil stå for. Bare ved å kutte ut billig stål, og heller ta inn titan og sterke/lette aluminium-legeringer for bruk på noe slikt så kan du nok raskt kutte vekk halvparten av vekta.

Nå blir det jo selvsagt vanskelig å beregne den totale vekten, da man sammeligner noe som er "tomt" og noe som er "fullt", men bare ved å kunne kutte i 10 ganger kravet til tykkelse på vegger/bærestruktur, absurd store og tunge dieselmotorer (elendig kraft/vekt forhold) og det meste av annet som er laget for å tåle mye og ikke minst være billig, uten så stor tanke på vekt.

:)

Hva med stråling? Uten en løsning på det sliter du godt om du befinner deg i verdensrommet..

Det er nok lurt å bruke drivstoff, vann og kraftige magnetfelt som kan aktiveres ved nødvendighet (solstorm etc.) som skjolding for stråling. Burde ikke være så stort problem på en så enorm sak, da strålingen ikke burde være skadelig særlig mange meter inn i konstruksjonen da. Og med tanke på at et "nødrom" ville kunne være flere hundre meter inni skipet, så vil det hele bli rimelig harmløst om konstruert riktig i denne størrelsen.

Noen få centimeter, til kanskje en meter, som på ISS, kan ikke sammenlignes engang. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Opprett ny...