midgard Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Har satt opp et lite hjemmenettverk bestående av 1 stk Linux Mandrake 9.1, 1 stk Windows2003 Server og 1 stk winXPpro. Hadde tenkt til å bruke Win2003 serveren som gateway til internett. Hvilken proxyserver er det jeg bør bruke? Jeg har ADSL fra telenor, hvis det hjelper. Hilsen midgard Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har du planer om å bruke Win2003 serveren som ruter? Eller skal du ha en maskin til som blir proxy? Sett opp en linux :wink: Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du trenger vel strengt tatt ikke en proxy server for et så lite nettverk. Bare sett opp NAT i Routing and Remote Access. Event. installer noe brannmur software. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du trenger vel strengt tatt ikke en proxy server for et så lite nettverk. Bare sett opp NAT i Routing and Remote Access. Event. installer noe brannmur software. . Burde egentlig holde for et så lite privat nettverk. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Ta nå ikke motet helt i fra gutten da. Visst han har lyst til å prøve å sette opp en proxy, så er jo det bare flott. Da lærer han en masse i samme slengen og vil nok selv finne ut i ettertid om han virkelig har behov for det eller ei. Selv har jeg 4 workstations og 2 servere tilkoblet min linje og proxy er bare kjekt å ha. Jeg ser mye trailere på apple, så å slippe å laste ned igjen hver enkelt snutt flere ganger sparer meg for både tid og båndbredde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå