PatSharpX Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Forskjellen mellom bilulykker og uansvarlig drikking er nemlig det at bilulykker er 'ulykker' slik som order skrives hvorav uansvarlig drikking er mangelen på disiplin og kontroll. Bilulykker kan skje på bakgrunn av mange variabler mens uansvarlig drikking og dødsfall på bakgrunn av dette kan forhindres. En ganske omfattende forskjell. En kompis av meg holdt på å kjøre seg ihjel i slalåmbakken rett før jul, men skal vi forby skikjøring? Det var mange variabler som skulle til der også, men det kan forhindres ved ett forbud! Jeg tror det tryggeste egentlig bare er å bli i sengen jeg, da slipper man å bekymre seg så mye. Dette er bare en unnskyldning for å klage litt i mai. Snart er det vel bråkete båter, fyll i parker osv som står på klage-agendaen. Endret 29. mai 2012 av PatSharpX Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Forskjellen mellom bilulykker og uansvarlig drikking er nemlig det at bilulykker er 'ulykker' slik som order skrives hvorav uansvarlig drikking er mangelen på disiplin og kontroll. Bilulykker kan skje på bakgrunn av mange variabler mens uansvarlig drikking og dødsfall på bakgrunn av dette kan forhindres. En ganske omfattende forskjell. En kompis av meg holdt på å kjøre seg ihjel i slalåmbakken rett før jul, men skal vi forby skikjøring? Det var mange variabler som skulle til der også, men det kan forhindres ved ett forbud! Dette er bare en unnskyldning for å klage litt i mai. Snart er det vel bråkete båter, fyll i parker osv som står på klage-agendaen. Du kan virkelig ikke relatere ulykker med idioti. Det er en dramatisk stor forskjell mellom å bevisst drikke seg full for å så ta livet av seg selv eller andre og det å uheldigvis skade seg i slalåmbakken. Har denne tråden blitt degradert til et langt lavere intellektuelt nivå eller mangler majoriteten her en grunnleggende forståelse av ansvar og respekt? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Men drikker man seg full med intensjonen av å skade seg selv eller andre, nei, men ulykker kan skje fordi man mister kontrollen. Setter man utfor en slalåmbakke med intensjonen av å falle og slå seg, nei, men ulykker kan skje fordi man mister kontrollen. Grunnen til at man opplever at det skjer så mye dritt under russetiden er fordi media får mange klikk på nett-avisene sine når de skriver om det. Akkurat av samme grunn står det så mye om vær i norske aviser, fordi folk vil lese om det. Ulykker som skjer på fylla er ikke forbeholdt russ og russetid, så da er det bedre å heller diskutere alkoholen. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Men drikker man seg full med intensjonen av å skade seg selv eller andre, nei, men ulykker kan skje fordi man mister kontrollen. Setter man utfor en slalåmbakke med intensjonen av å falle og slå seg, nei, men ulykker kan skje fordi man mister kontrollen. Grunnen til at man opplever at det skjer så mye dritt under russetiden er fordi media får mange klikk på nett-avisene sine når de skriver om det. Akkurat av samme grunn står det så mye om vær i norske aviser, fordi folk vil lese om det. Ulykker som skjer på fylla er ikke forbeholdt russ og russetid, så da er det bedre å heller diskutere alkoholen. Jeg var faktisk russ i år og vet nøyaktig hvordan det er. Grunnen til at mennesker blir skader skyldes hovedsaklig at det er store grupper hvorav alkoholinntaket er ubegrenset. I mindre grupper så kan dette fungere fint men når man er flere hundre så er noen dømt til å bli alvorlig skadet. På bakgrunn av dette så mener jeg at det er nødvendig med noe restriksjoner. Nøyaktig hvordan? Det vet jeg ikke. Men noe burde gjøres for å forhindre fremtidlige skader og/eller dødsfall. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg var faktisk russ i år og vet nøyaktig hvordan det er. Grunnen til at mennesker blir skader skyldes hovedsaklig at det er store grupper hvorav alkoholinntaket er ubegrenset. I mindre grupper så kan dette fungere fint men når man er flere hundre så er noen dømt til å bli alvorlig skadet. På bakgrunn av dette så mener jeg at det er nødvendig med noe restriksjoner. Nøyaktig hvordan? Det vet jeg ikke. Men noe burde gjøres for å forhindre fremtidlige skader og/eller dødsfall. Hvordan skader opplevde du? Er det typ at man faller og slår seg? Nå er faktisk blitt seks årsiden jeg var russ, men kan ikke husker at noen på bussen min, eller andre busser med venner fikk noen skader. Annet enn at man ble litt forkjølet da, men det faller naturlig siden man kjører kroppen så hardt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå