Gå til innhold

XP2200 på 250 watt

Anbefalte innlegg

Tenker å oppgradere cpu'n fra 1ghz athlon til xp2200 (1,8ghz), men er redd jeg bare har 250 W strøm på kabinettet.

Kjører i dag m G4 MX 440 gfx-kort, men vurderer et 9600 PRO kort i tillegg etterhvert.

Spørsmålet er:

Holder det med 250 Watt med ny cpu og etterhvert 9600pro, går det om jeg beholder mx440'en og bare bytter cpu, eller kan jeg bare glemme alt dette med det nåværende kabinettet?

Husker heller hva slags kjølevifte jeg har på cpu'n, men utvikler en xp2200 MYE mer varme enn 1ghz'en jeg allerede har slik at jeg burde sjekke detta for å være helt trygg?

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange Watt PSU bør være er vanskelig å si når du ikke har oppgitt hvor mange harddisker og CD-Rom greier du har. Det var en lignende tråd her for ei stund siden med link til en plass der du kunne krysse av hva du har av hardware og så regnet det ut hvor stor PSU du burde ha...

Jeg har nå en PC som er rimelig oppegående med bare 250W på og den kjører helt fint hehe

Edit: Jeg fant linken - http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Prøv denne :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har nå en PC som er rimelig oppegående med bare 250W på og den kjører helt fint hehe

Takk for kjapt svar så seint! :)

Har forsåvidt bare en streit cd-rom og en 80gb hd, samt nettverkskort i pcen min. Satser på at det går fint jeg, hehe.

Skal prøve å finne den andre tråden og sjekke ut den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...