OmBot Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hver eneste dag drasser jeg rundt på diverse elektroniske duppeditter, fram og tilbake mellom hjemmet, skole og jobb. Har gjerne med både min splitter nye laptop, iPod, digitalkamera og Qtek mobiltelefon. Hva om jeg nå skulle være så uheldig å bli frastjålet eller (gud forby) glemme igjen alt dette dette et sted (alt ligger jo stort sett i PC-vesken min.) Dette dekkes vel så vidt jeg forstår ikke av innbo-forsikring. Har noen erfaringer med å forsikre slikt utstyr? Lurer da på priser, men vil også gjerne høre om folket har erfaringer med forskjellige forsikringsselskap. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Dekkes ikke slikt av reiseforsikring? Sjekk det opp ihvertfall, verd ett forsøk. AtW Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Dette er verdt å lese: Når kan erstatningen bli redusert eller avslått? I noen tilfeller vil selskapet måtte avslå eller redusere erstatningen. De vanligste tilfellene er: Skade som følge av en uaktsom handling som f.eks. etterlate et kamera på postkontoret Hva dekkes? Forsikringen dekker plutselige og uforutsette skader, tap og tyveri av de forsikrede gjenstandene, for eksempel: Hvis sykkelen din skades ved trafikkuhell Hvis du faller og ødelegger bunaden din Maleri som faller ned fra veggen og blir skadet Smykker som blir stjålet Takst/kvittering For gjenstander med verdi over kr 10.000, krever vi kvittering fra forretning eller en spesifisert verdifastsettelse fra en norsk fagperson ved inngåelse av forsikringsavtale. Hva dekkes ikke? Skade som skyldes feil bruk, slitasje, reparasjon, rensing, restaurering, feil eller mangler ved gjenstanden Skade som oppstår under utleie Skade på lamper, rør og billedrør alene Skade som skyldes sopp, råte, bakterier og insekter Les om ditt ansvar som eier under Tips. Anbefaler også å lese hele If's sammendrag om forsikring på verdisaker. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 De fleste selskaper hadde/har en slags "tabbeforsikring" som dekker ethvert tap, enten lap'en ramler i gulvet eller Ipaq'en går over båtripa. Er usikker på dekningen dog, det er en stund siden jeg satte meg inn i dette. For noen år siden var det begrenset oppad til 10.000 kroner. Imidlertid forutsetter tegningen av denne at du er "totalkunde", dvs hus eller bil pluss innbo og en forsikring til. Se etter "pluss" eller noe sånt på selskapenes innboforsikringer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå