Gå til innhold

Mobilvalg  

62 stemmer

1. 1. Hvilken telefon bør jeg kjøpe?

• Htc One X
      25
    • Samsung Galaxy SIII
      37

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S III pga støtte for minnekort og byttbart batteri. Ellers er jo begge glimrende tlf i følge alle tester så uansett ender du opp med et topp produkt, men for meg er de to ting jeg nevnte avgjørende :)

Gudd Løkk ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan trygt anbefale HTC One X. Er veldig fornøyd med den, og den er bra på alt. Er du glad i musikk er dette telefonen å gå for; den har en forsterker som er veldig god (denne gangen er det forbedring på HW, og ikke bare i SW). Har fått lekt meg litt med begge to, og S III ser absolutt flott ut. Holdt side om side kan man dog tydelig se Pen Tile hos Samsung, og det ser litt kjipt ut :/

Lenke til kommentar

Har en S III og det er IKKE mulig å se PenTile. Dette er noe mange påstår men er nok en placebo effekt fordi man har lest om det. S III har like mange pixler som en 42" moderne tv med 720p og de som kan se PenTile må lide hver gang de ser tv :)

Lenke til kommentar

Har en S III og det er IKKE mulig å se PenTile. Dette er noe mange påstår men er nok en placebo effekt fordi man har lest om det. S III har like mange pixler som en 42" moderne tv med 720p og de som kan se PenTile må lide hver gang de ser tv :)

Men One X har flere pixler ;)

Lenke til kommentar

Nå er det jo GorillaGlass 2 på HTC One X også regner jeg med. Merk at selv om det heter GorillaGlass 2 så betyr det ikke at det er noe revolusjonerende greier (med tanke på motstandsdyktighet på riper og fall). Det er det samme som GorillaGlass 1 bare at selve glasset er tynnere og at det gjør at skjermen føles nærmere på en måte, om jeg kan forklare det sånn.

Lenke til kommentar

Da blir det S3 :p

Gorilla glass 2 er en god grunn.

Lykke til med din nue telefon. :)

Men begge telefoner har gorillaglass2. One x er bedre på bilder og lyd. Har et mye bedre ui (smakssak) og er svært solid bygget.I tilleg har den en mer høyoppløslig skjerm, som er bedre enn den på s3

Lenke til kommentar

Men begge telefoner har gorillaglass2. One x er bedre på bilder og lyd. Har et mye bedre ui (smakssak) og er svært solid bygget.I tilleg har den en mer høyoppløslig skjerm, som er bedre enn den på s3

Den har like mange piksler

Lenke til kommentar

Selvfølgelig må det være slik. Fordi du ikke klarer å se det så må det gjelde alle andre også..

Nei, holdt som sagt telefonene ved siden av hverandre, og det var rimelig lett å se. Men spiller egentlig ingen rolle; er du fornøyd er det det beste.

Lenke til kommentar

Den har like mange piksler

Da har ente du eller jeg missforstått hvordan en PenTile skjerm er oppbygd;) Jeg tipper det er du som har missforstått.

Lenke til kommentar

Jaja.

Samsung s3 har 33% færre sub-pixler enn skjermen som sitter i one x. Så det å hevde at s3 skjermen vil tegne like skarpt som onex skjermen faller på sin egen urimelighet. Ppi er også høyere på onex. Den er også mer lyssterk. Sortnivået er nok bedre på amoled, men onex forbløffer egentlig med sitt sortnivå på en lcd skjerm. Pen Tile vil imidlertid bruke litt mindre strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...