Gå til innhold

Mobilvalg  

62 stemmer

1. 1. Hvilken telefon bør jeg kjøpe?

• Htc One X
      25
    • Samsung Galaxy SIII
      37

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg ville valgt SGS III.

Den er nyere og har bedre maskinvare.

Den har også en større skjerm.

Dette er selvfølgelig en smakssak, men ser ingen grunn til å velge HTC One X egentlig.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg ville valgt SGS III.

Dette er selvfølgelig en smakssak, men ser ingen grunn til å velge HTC One X egentlig.

Støtte for 64 GB minnekort og batteri som man kan ta ut er nok til at jeg ville valgt SGS III foran HTC One X.

SGS III

Men den ser så stygg ut :(

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg ville valgt SGS III.

Enig i at dette er en smakssak, men at SGIII har så mye større skjerm er vel en sannhet med noen begrensninger. Maskinvaren er kanskje noe bedre, men er dette noe merkbar forskjell i daglig bruk for folk flest? Tviler.

Hvis du kommer fra Iphone og er vant til ( og liker) kvalitetsfølelsen ville jeg testet ut hvordan en samsung føles i hånda først. De aller fleste er for mye plastikk for min smak og ser og føles rett og slett litt "billige" ut. (selv om maskinvaren er god den).

Her er jeg temmelig sikker på at One X kommer bedre ut enn SGIII.

Uansett er begge helt sikkert veldig gode telefoner, så det koker ned til personlige preferanser. Jeg hadde samme dilemma for litt over en uke siden og landet på One X. Har ikke angret på det (til tross for at "specsa" på SGIII ser bedre ut på papiret).

Lenke til kommentar

Unibody på One X, noe som du sikkert vil sette pris på siden du kommer fra iPhone. Kvalitetsfølelse. Så mener jeg også at One X's design er mye penere enn SIII. Med mindre du skal ha noe vanvittig med filmer/serier/musikk på telefonen så holder vel 32GB lagring i massevis. I tillegg får man 25GB ekstra på dropbox. (Det er ikke SD-kort slot i One X)

Ja, batteriet er litt mindre på One X enn på SIII, men jeg lader hver natt, så for meg spiller det ingen trille. Som en liten notis så har jeg fått batteriet på min One X til å vare i over to dager, lite bruk dog.

Skjermen skal visst være bedre på One X enn SIII også, selv om PenTile-skjermen til SIII bruker mindre strøm. Bedre fargegjengivelse osv på One X.

SIII kom vel rundt 15% bedre ut enn One X i de benchmarkene vi har sett til nå. Men som han over meg sier, tror ikke man legger merke til de 15% i daglig bruk.

HTC One X har Tegra 3 prosessor, som lager mer varme vs. SIII sin prosessor (40nm - 32nm). Ikke noe man legger merke til med mindre man spiller spill som krever mye av CPU/GPU. NVIDIA er med på å utvikle spill optimalisert for Tegra 3 som kommer i Play Store. (tegrazone.com)

Kamera - motstridende rapporter som jeg har lest. Enkelte mener at kameraet er bedre på One X, mens andre mener det er bedre på SIII. Begge er 8MP. PS! Kameraglasset på One X sitter utsatt til.

Så til sist Sense vs. TouchWiz. Personlige preferanser. Er du den typen som skal roote telefonen? (jailbreake på iPhone språk) Hvis ikke så kan du vurdere dette, det er forholdsvis enkelt å skifte mesteparten av utseendet selv (launchere på Play Store) men det fjerner ikke hele UI'et, da må du roote. Selv mener jeg at TouchWiz er ganske stygt. JA, TouchWiz bruker mindre ressurser enn Sense, men med quadcore og what not så legger man ikke akkurat merke til det.

Kan hende jeg er litt biased, men men. My 2 cents.

Lenke til kommentar

Takk for sykt bra svar :D Tror jeg bestiller One X da, selvom batteriet er litt slap iforhold til Samsungen.

Men jeg har hørt at det er med gulskjær i skjermen til One X, noe jeg ikke er fan av..

Jeg tror det er en såkalt Penetile skjerm.

Lenke til kommentar

Dobbelpost, skriver fra mobil.

Men til syvende og sist så må du bestemme deg om mulighet for sd-kort og utskiftbart batteri er noe du kunne tenkt deg. Det er den største forskjellen på One X og SIII. Pluss gimmicker som trådløs lading. Jeg hadde ikke behov for det, og orket ikke vente på SIII. Jeg er storfornøyd med One X, og HTC har vært sykt kjappe med oppdateringer til nå.

Lenke til kommentar

Står ovenfor samme dilemma, og vil si det er et venstre/høyre hjernehalvdel-dilemma, iallefall for mitt vedkommende.

Samsung vil være det rasjonelle valget. Den er best på papiret, har en marginalt større skjerm, og har i tillegg en del funksjoner jeg kommer til å få mer eller mindre brukt for.

One X spiller på følelsene mine. Det skal også sies at jeg idag har en Desire.

One X vinner på byggekvalitet og finish. Jada, SIII er bygget av en flott kompositt som tåler å bli slept langs asfalten og å bli bøyd, men slikt bryr jeg meg ikke om. Det har seg faktisk sånn at når jeg bruker telefonen, har jeg den nesten utelukkende i hånden, og ikke slepende etter meg. Det hjelper også lite at materialet tåler mye, når overflaten ser ut som noe som hører hjemme i en maksimalistisk stue.

HTC Sense var fantastisk når det kom, og er fortsatt fantastisk. TouchWiz minner fortsatt for mye om menyene på Samsung F480, selvfølgelig med en ganske så forbedret respons og visuell layout. Sistnevnte er egentlig ikke noe stort problem på SIII hvis du er villig til å roote.

Denne gangen valgte jeg det rasjonelle valget selv og bestilte SIII. Likevel tror jeg at jeg må stikke innom en forhandler for å faktisk kjenne på telefonen før jeg går på posten og henter ut pakken.

EDIT: Innlegget mitt har ingen konklusjon. Bare hyggelig å ikke hjelpe til! ;)

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...