mortenlarsen2003 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hei, Jeg ønsker å få tilgang til FTP-serveren min på utsiden av LAN, men kommer ikke inn. Tidligere hadde jeg FTP-server som fungerte fint, men etter jeg flyttet og har abonnement fra Canal Digital. Dette er en kablet Thompson 2007 boks med coax-kabel. Fra denne er en D-Link trådløs router koblet på. Portene 21 er åpnet i den trådløse routeren. Her har jeg ikke gjort noen innstillinger fra tidligere (siden FTP serveren fungerte fint da). Problemet er at ip adressen til kablet router (thomson) er 192.168.100.1, mens i den trådløse D-Link er ip adressen 192.168.0.1. Kan dette være et problem? Jeg har linket ftp-serveren til 192.168.0.2 i D-link siden det er denne IP-adressen PCen som kjører serveren. Når jeg logger inn på kablet router fra Canal Digital er det nesten ingen ting man kan justere/innstille. Etter et søk på nettet ser det ut til at Canal digital ikke har sperret for porter. Hvorfor får jeg ikke tilgang til FTP-server utenfor LAN? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg tør vedde på at det er ip-adressen. Jeg vil tro at det skal fungere hvis du endrer IP-range i router. Mvh Faller Lenke til kommentar
Skuff Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Du kan prøve å kjøpe opp med Easy Hide IP? Se hvordan det fungerer! Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hvis du prøver å få tilgang til serveren din på insiden LANet ditt, fra "utsiden" så kan du ikke bruke en intern private IP. Finn din offentlige IP så koble til den. =) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Problemet er nok at du ikke har forwardet porter i routermodemet. Det greieste er å sjekke hvilken IP du mottar på WAN til D-linkrouteren. Deretter logger du inn på routermodemet og setter IP WAN-dlink til DMZ. Lenke til kommentar
mortenlarsen2003 Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Tusen takk for svar! Nå er problemet løst..! Det skyltes at jeg måtte endre IP adressen/range i D-Link routeren til 192.168.100.1, slik at det er det samme som går via kablet router (thompson). Takk igjen, skål og god 17 mai alle sammen ! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Det høres litt merkelig ut at du har samme IP på begge routere. Det burde føre til at du fikk IP-konflikt. Hvordan er det koblet? Går kabel fra modemrouter i WAN / internet til D-link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå