Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp Spansk!

Anbefalte innlegg

Ja, for å si det sånn, jeg sliter. Jeg begynte på spansk i 8 klasse, der hadde jeg sterk femmer. Så skiftet vi lærer så i 9 klasse hadde jeg 4 første året og 2 andre året. Nå i tiende fikk jeg 3 første året, også kommer problemet mitt. Jeg har mast siden niende klasse på at jeg vil skifte fra Spansk til Engelsk fordypning. Dette fikk jeg ikke lov av foreldrene mine til. Denne vinterferien kom dette opp igjen, og jeg snakket med både spansklærer og skolepedagogen om dette, de sa jeg kunne skifte etter vinterferien. Dette ble jeg skjebne glad for.

Når jeg da kom tilbake fra vinterferien fikk jeg vite at jeg måtte forsette i spansk fordi engelsk fordypningsklassen var full. Dette kan man si jeg ikke likte særlig, så jeg gadd rett og slett ikke å gå inn i spansktimene. Etter omtrent 2 uker med dette tullet så fant jeg ut at dette var noe idiotisk av meg, og siden det har det egentlig bare forsettet fordi jeg egentlig ikke tørr å gå inn i timen igjen. Jeg aner ikke hva jeg skal si til klassen, eller læreren. Ingen bortsett fra noen elever vet om dette, og jeg tenker på at jeg kommer til å få Ikke vurdert på karakter arket og ikke komme inn på noen skoler.

Noen som vet hva i alle dager jeg kan gjøre med dette?

Endret av allear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... Du kan gå inn i klassen og si det du skulle ha sagt like etter vinterferien... og håpe at lærerne ikke snakker sammen. Hvis du går inn for det kan du sikkert fortsatt klare en toer.

Uansett så vet jeg det finnes oppsamlingsklasser på vgs for elever med spesielle behov, så jeg tror lærerne/rådgiverne vil at alle skal komme seg videre. Hvis du blir stående uten karakter i spansk, kan du kanskje ta en prat med rådgiveren der du prøver å virke fortvilet og hjelpeløs (noe som ikke vil være så langt fra sannheten).

Lenke til kommentar

Hm... Du kan gå inn i klassen og si det du skulle ha sagt like etter vinterferien... og håpe at lærerne ikke snakker sammen. Hvis du går inn for det kan du sikkert fortsatt klare en toer.

Uansett så vet jeg det finnes oppsamlingsklasser på vgs for elever med spesielle behov, så jeg tror lærerne/rådgiverne vil at alle skal komme seg videre. Hvis du blir stående uten karakter i spansk, kan du kanskje ta en prat med rådgiveren der du prøver å virke fortvilet og hjelpeløs (noe som ikke vil være så langt fra sannheten).

Aner ikke hvordan jeg kan gå inn i timen fordi jeg vet at han ikke kommer til å holde det hemmelig.

Det jeg vet er at jeg har hatt 1 prøve i dette faget og den fikk jeg 3+ på, det var en fremføring. om dette har noe å si vet jeg ikke noe om.

Endret av allear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...