Gå til innhold

Valg av laptop

Anbefalte innlegg

Jeg strever med valg av laptop da jeg ikke kan noe særlig om pcer. Tidligere har jeg kjøpt det jeg har fått anbefalt på Elkjøp og det var ikke smart!

Jeg håper derfor dere kan komme med noen tips til valg av pc?

Jeg er interessert i bilderedigering filmredigering og høre på musikk på pc. Mest av alt så sitter jeg mye på nettet og skriver jeg svert mye på pc. Kort sagt litt av hvert.

Tenker å bruke mellom 4000 – 7000 kr på laptop.

Ønsker ikke pc av merket hp eller qompak.

Jeg ønsker også at skjermen kan stilles inn på så sterk styrke at en fremdeles kan se godt om en tar den med ut i sola. Dette er kanskje vanlig på de fleste pcer nå?

Jeg kommer til og skifte til dvorak tastatur på pcen. Hadde vert greit om det var lett og bytte om plassen på tastene. Men dette er ikke så viktig da jeg også kan kjøpe klistremerker.

Det viktigste for meg er at det ikke blir noe tull med pcen jeg har hatt pcer med diverse problemer tidligere.

Jeg kan svert lite om pcer jeg setter derfor veldig stor pris på hjelp fra deg:)

Takker på forhånd for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste måten å slippe problemer er å formatere maskinen dag 1, og installere Windows på nytt.

Windows 7 kan du LOVLIG laste ned, og installere.

Tast lisenskoden som er klistret under maskinen.

Den er gyldig for samme versjon som står på klistermerket, for eksempel Home Premium, men uavhengig av språk.

Du kan velge polsk språk om du vil, bare det er samme versjon.

Så slipper du all drittvaren som følger med de fleste PCer som leveres med Windows.

Sjekk "Mine innlegg" for flere tråder der jeg nylig har diskutert dette, så finner du linker og instruksjoner.

Dette er et generellt råd. Jeg har ingen spesifikke råd til valg av maskin.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Det viktigste for meg er at det ikke blir noe tull med pcen jeg har hatt pcer med diverse problemer tidligere.

Det er vanskelig å garantere at en laptop serie er 100 % feilfri over 2 år på de delene som dekker dette f.eks batteri og harddisk og lengere på hovedkort.

Rådet i de fleste tilfeller er nok å vurdere merker f.eks Asus eller Lonovo som kan være gode om man sjekker de litt opp på tidligere erfaringer.

Men selvsalgt jeg har fått laptop som etter noen måneder ryker skjermkortet på grunn av spilling og linux i det tilfelle var det Asus men det kan jo ha vært uflaks også.

Så jeg vil av erfaringer anbefale enten stasjonær og kun ha minilaptop på enkleste bruket f.eks ha en AMD E450 + HD6320 skjermkort til det enkleste greit nok å vurdere en SSD disk på mini laptopen også. Greit å tenke slik at hvis maskinen ikke blir veldig varm eller består av bevegelig deler er sansynligheten større maskinen også holder lengere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...