Gå til innhold

Kjøp av Stasjonær-Killer

Anbefalte innlegg

Hei Hei folkens

Jeg er helt ny på dette her og har bestemt meg for å kjøpe bærbar.

Jeg er ute etter en Stasjonær-Killer egentlig men er ikke sikker.

Jeg tenker i linjer etter Multicom.no's G732 eller en G551 til kr 14.995

Jeg har mange spørsmål, blant annet står det overalt at førstnevnte bråker mye, men ingen sammenligner det med feks en stasjonær pc eller noe annet.

Vill det komme mye nytt i tiden freover slikt at det lønner seg å vente, slik at prisene synker på de jeg nevnte?

Eller, bør en vente til etter jul og butikkene selger dårlig fordi alle er blakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Sitter selv og surfer på en G732 nå, men jeg anbefaler deg at du kjøper den fra PCmax. Der kan du konfiguere PC'en som du selv vil. Har selv en P4 2,4 GHZ, 1024 mb 333ddr ram, 60 gb 5400 rpm HDD, wlan (PCMIA-kort), og jeg betalte 14000 for det. prioriterte RAM og kjapp HDD foran prosessorhastighet. PC'en nråker en del (nesten litt for mye til å bruke edn i et klasserom :), og den er rimelig tung, men den er en kraftpakke. Ser at prisene på G732 har gått opp, og 80 gb hdd har kommet, men jeg anbefaler iallefall G732. SKIKKELIG KRAFTPLUGG!!!! Les testen som barbara gjorde av den. FInner den nok hvis du søker etter den.

Lenke til kommentar

Har en G732 jeg også... Den lager bra med lyd (verre enn de siste kontorstasjonære jeg har holdt på meg) og er tung med sine 3,8Kg. For min del ville jeg heller betale 15K for denne enn en lettere og stille modell med tilsvarende ytelse men da til dobbel pris.

Jeg har desverre ikke fått kjørt den så har ennå, men så langt har den ytt bra (bortsett fra at det ser ut til å være noe diskproblemer på den...)

Du får den billigere på PCMax ja, og kan konfigurere den selv. Jeg kjøpte min fra Multicom (1000,- ekstra for 60 GB 5400rpm HD) ettersom de hadde den inne og jeg jobba på et drittsted i England på den tida. Eneste er at PCMax desverre sliter litt for tida økonomisk så spørsmålet er om du vil få maskinen din før de er gått konkurs...

Så, ja, den bråker og er tung, men du får en maskin som yter bra og som du kan lett ta med deg. Merk at batteriet på denne holder rundt 2 timer og FSB'en senkes når du kjører på batteri (kan foreløpig ikke endres)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...