NanoxD Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hei, jeg lurer veldig på hvordan man kan blir "blåst" bakover av en explosjon i after effects? et eksempel kan være at man går mot en bombe som er koblet til en tråd, å man tråker på den, og man blir blåst bakover av denne explosjonene, men hvordan gjør man det i after effects, andre ideer er også velkomne, har ikke noe særlig med budsjett, så kan ikke kjøpe noe egentlig. at man blåser bakover av shockbølgen på en måte. http://www.youtube.com/watch?v=F0FoPPOAYmY litt som denne, men mye bedre effekt messig. http://www.youtube.com/watch?v=_c-uQWXDA5Q eller denne ca ved 0:50 til 0:51 Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
arthon Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Vet ikke helt med nr1, om de bare har "stjålet" noe klipp fra en annen film, men nr2 er klart filmet i flere seksjoner; klipp1: hvor han løper bakeover når han blir truffet og kamera svinger til venstre mot der han skal lande. Klipp2: filmer at han tar baklengs salto. Mikser dette i AE med lysglimt og liknende. Ikke så vanskelig å få til hvis du kan filme seksjonene først. Trenger bare litt planlegning. Hvis du ikke kan filme det selv må du se etter biter fra filmer du kan mikse sammen og gjøre ukjennelige. I spillefilmer så ville de mest sannsynlig bruke wire seler og kraner mot greenscreen. Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2012 Vet ikke helt med nr1, om de bare har "stjålet" noe klipp fra en annen film, men nr2 er klart filmet i flere seksjoner; klipp1: hvor han løper bakeover når han blir truffet og kamera svinger til venstre mot der han skal lande. Klipp2: filmer at han tar baklengs salto. Mikser dette i AE med lysglimt og liknende. Ikke så vanskelig å få til hvis du kan filme seksjonene først. Trenger bare litt planlegning. Hvis du ikke kan filme det selv må du se etter biter fra filmer du kan mikse sammen og gjøre ukjennelige. I spillefilmer så ville de mest sannsynlig bruke wire seler og kraner mot greenscreen. ja jeg tenker kran og greenscreen og detta der er nok best, men har bare et rep å bruke, men jeg får sjå hva jeg får til, eller om jeg finner en løsning etter hvert, men takker alikevell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå