surfacetension Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Er det ikkke på tide at Bæringene våkner? At de fatter hvem som faktisk produserer pengene de gråter av å måtte dele? Uten Bærum stopper Norge... Og verden trenger snylteveps. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg bor i Bærum. Jeg tjener under 300.000 i året som maler og har like mye i banken som en kirkerotte. Noen flere generaliseringer du vil få unnagjort mens du først er i gang? 1 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Vet ikke helt hva du er ute etter jeg, men Norge nyter godt av skattepengene til Bærum. Spesielt etter at selskapsskatten sluttet å bli tildelt kommunene. I år for eksempel må Bærum kommune kutte i 300 millioners-klassen nettopp på grunn av tapte inntekter fra selskapsskatten. Norge merker det ikke, men idretten i kommunenen merker godt at kommunen er blitt strengere på subsidier. Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Greit... Slem generaliseriing. Men jeg skrev eter at jeg for xte gang hørte klagezsang på nrk. Hvem eer det somegentlig lar Bærum ha høy snittinntekt? Nordsjøen og fiskenæringen Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Området er populært fordi det har nærhet til Oslo, nærhet til fjorden, og alt som trengs finnes i nærheten. De fleste 40+ som bor der har neppe alltid bodd der, men de har flyttet dit fordi de har råd. Det er ingenting magisk over området selvom de har høyest snittinntekt og høyest snittlig utdannelsesnivå. De fleste har som sagt innflyttet. Derfor er din tankegang veldig feil. Det er folket som flytter dit som lar Bærum fortsette å ha høy snittinntekt. Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Området er populært fordi det har nærhet til Oslo, nærhet til fjorden, og alt som trengs finnes i nærheten. De fleste 40+ som bor der har neppe alltid bodd der, men de har flyttet dit fordi de har råd. Det er ingenting magisk over området selvom de har høyest snittinntekt og høyest snittlig utdannelsesnivå. De fleste har som sagt innflyttet. Derfor er din tankegang veldig feil. Det er folket som flytter dit som lar Bærum fortsette å ha høy snittinntekt. Ingen direkte feil, tror jeg. En annen vanlig misforståelse er å tro at høøyt utdannet=viktig. Det KAN være sant, men ofte ikke. dyr, ja viktig... well... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Er det ikkke på tide at Bæringene våkner? At de fatter hvem som faktisk produserer pengene de gråter av å måtte dele? Uten Bærum stopper Norge... Og verden trenger snylteveps. Førsteinnlegget gir ikke så mye å svare på, så kanskje noen oppfølgingsspørsmål er på sin plass. Hva er det egentlig du spør om? Er det bærumsfolk som er snylteveps? Isåfall hvorfor? Er det slemt å ha suksess og klare seg bra, i tilleg til å bidra mer enn de fleste? Hva er det "bærumingene" skal våkne opp av? Forresten, hvem er "bærumingene"? Bare de rike som det er gøy å rakke ned på eller alle som bor der? Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Er det ikkke på tide at Bæringene våkner? At de fatter hvem som faktisk produserer pengene de gråter av å måtte dele? Uten Bærum stopper Norge... Og verden trenger snylteveps. Førsteinnlegget gir ikke så mye å svare på, så kanskje noen oppfølgingsspørsmål er på sin plass. Hva er det egentlig du spør om? Er det bærumsfolk som er snylteveps? Isåfall hvorfor? Er det slemt å ha suksess og klare seg bra, i tilleg til å bidra mer enn de fleste? Hva er det "bærumingene" skal våkne opp av? Forresten, hvem er "bærumingene"? Bare de rike som det er gøy å rakke ned på eller alle som bor der? det jeg vil at noen skal innnse, er hvem som sponser hveem. her har vi Norges mest inngroddde 'sannhet' Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Forstår godt kva trådstarteren tenker på, og det må seiast å være litt feil av at desse personene skal tene så mykje meir enn andre når dei faktisk ikkje er med på å skape nokon verdiar sjølv. Produksjon er den einaste vegen til velstand, og dei rike er som regel ikkje dei som produserar, heller dei som klarar å karre til seg verdiane av det andre skaper. Btw, eg meinar at service delen og det offentlege ikkje burde være ein del av BNP, og at heller kun produksjon av fysiske gjenstander burde være med. Kven er einig med meg i den tanken? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Forstår godt kva trådstarteren tenker på, og det må seiast å være litt feil av at desse personene skal tene så mykje meir enn andre når dei faktisk ikkje er med på å skape nokon verdiar sjølv. Produksjon er den einaste vegen til velstand, og dei rike er som regel ikkje dei som produserar, heller dei som klarar å karre til seg verdiane av det andre skaper. Btw, eg meinar at service delen og det offentlege ikkje burde være ein del av BNP, og at heller kun produksjon av fysiske gjenstander burde være med. Kven er einig med meg i den tanken? Kan ikke fatte hva du mener med at de som tjener mye og er rike ikke er med på å skape noe selv eller produsere noe. De produserer arbeidsplasser og de produserer tjenester eller varer. Du mener virkelig at en gründer eller direktør ikke skaper noe?? Utdyp gjerne innlegget ditt. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Forstår godt kva trådstarteren tenker på, og det må seiast å være litt feil av at desse personene skal tene så mykje meir enn andre når dei faktisk ikkje er med på å skape nokon verdiar sjølv. Produksjon er den einaste vegen til velstand, og dei rike er som regel ikkje dei som produserar, heller dei som klarar å karre til seg verdiane av det andre skaper. Btw, eg meinar at service delen og det offentlege ikkje burde være ein del av BNP, og at heller kun produksjon av fysiske gjenstander burde være med. Kven er einig med meg i den tanken? Hva om en ny sjef for et firma med sine idéer klarer å øke produksjonseffektiviteten i firmaet med 25% i forhold til den forrige sjefen, gjør den nye sjefen fremdeles ikke noe arbeid? Tror du at organiserings og optimaliseringsjobben denne sjefen gjør ikke bruker noen energi fra hans side? Hva om den forrige sjefen økte effektiviteten med 50% i forhold til hvordan de samme arbeiderene jobbet hver for seg uten noe betydelig samarbeid eller langtidsplan? Nei, hadde ikke sjefer hatt noen effekt på produksjonen så hadde de ikke eksistert. Nei, sjefer er viktige, selv om en del av de får uforholdsmessig mye betalt i forhold til jobben de gjør. At de skal tjene mer enn gutta på gølvet er derimot ikke så rart, siden de ofte også har mye mer ansvar. Endret 15. mai 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Ppoenget mitt... Bæringen: Vi sponser utkantnorge. jeg betaler ultratoppskkatt! utkanten: vel, det hjelper kanskje iikkke så mye når HELE LØNNA er betalt av oljepenger. det er liittt som farao som klager over cdyre og dårlige arbeidere. dyre og dårliige faraoer? men for all del: det er mange gode bæ'ringer! Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Forstår godt kva trådstarteren tenker på, og det må seiast å være litt feil av at desse personene skal tene så mykje meir enn andre når dei faktisk ikkje er med på å skape nokon verdiar sjølv. Produksjon er den einaste vegen til velstand, og dei rike er som regel ikkje dei som produserar, heller dei som klarar å karre til seg verdiane av det andre skaper. Btw, eg meinar at service delen og det offentlege ikkje burde være ein del av BNP, og at heller kun produksjon av fysiske gjenstander burde være med. Kven er einig med meg i den tanken? Kan ikke fatte hva du mener med at de som tjener mye og er rike ikke er med på å skape noe selv eller produsere noe. De produserer arbeidsplasser og de produserer tjenester eller varer. Du mener virkelig at en gründer eller direktør ikke skaper noe?? Utdyp gjerne innlegget ditt. Vel, det er vel heller personar innanfor verdidistrubiering som holder til i Bærum. Og kanskje advokatar og andre velståande som tilbyr eit serviceprodukt. Trur ikkje du finner mange som Ford eller Gates i den gården. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Om alle skal dyrke gulrøtter eller støpe jern blir ting fryktelig lite effektivt. Gründerne ser muligheter og benytter seg av disse, gjerne med stor risiko. I prosessen skaper de gjerne mange arbeidsplasser og store verdiøkninger for samfunnet. Det er ikke slik at de rike tar verdier fra andre, men de gjør ofte slik at verdier i større grad blir skapt. Jeg opplever mye av sutringen rundt de rike som nettop sutring, og er ikke akuratt imponert over hvor lite takknemlighet folk viser. Dette er trossallt mennesker som bidrar mer enn alle posterne i denne tråden til sammen. Slutt å syt begyn å yt Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Om alle skal dyrke gulrøtter eller støpe jern blir ting fryktelig lite effektivt. Gründerne ser muligheter og benytter seg av disse, gjerne med stor risiko. I prosessen skaper de gjerne mange arbeidsplasser og store verdiøkninger for samfunnet. Det er ikke slik at de rike tar verdier fra andre, men de gjør ofte slik at verdier i større grad blir skapt. Jeg opplever mye av sutringen rundt de rike som nettop sutring, og er ikke akuratt imponert over hvor lite takknemlighet folk viser. Dette er trossallt mennesker som bidrar mer enn alle posterne i denne tråden til sammen. Slutt å syt begyn å yt typisk gulrøtter og jern.. nåår det er sså lett å ta pengene fra dem som gjør noe!! verdiskaping? for langsomt! shorting på børsen... stolt!! 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Om alle skal dyrke gulrøtter eller støpe jern blir ting fryktelig lite effektivt. Gründerne ser muligheter og benytter seg av disse, gjerne med stor risiko. I prosessen skaper de gjerne mange arbeidsplasser og store verdiøkninger for samfunnet. Det er ikke slik at de rike tar verdier fra andre, men de gjør ofte slik at verdier i større grad blir skapt. Jeg opplever mye av sutringen rundt de rike som nettop sutring, og er ikke akuratt imponert over hvor lite takknemlighet folk viser. Dette er trossallt mennesker som bidrar mer enn alle posterne i denne tråden til sammen. Slutt å syt begyn å yt typisk gulrøtter og jern.. nåår det er sså lett å ta pengene fra dem som gjør noe!! verdiskaping? for langsomt! shorting på børsen... stolt!! Om du ikke klarer å skrive en sammenhengende setning blir det vanskelig å diskutere noe som helst med deg Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Om alle skal dyrke gulrøtter eller støpe jern blir ting fryktelig lite effektivt. Gründerne ser muligheter og benytter seg av disse, gjerne med stor risiko. I prosessen skaper de gjerne mange arbeidsplasser og store verdiøkninger for samfunnet. Det er ikke slik at de rike tar verdier fra andre, men de gjør ofte slik at verdier i større grad blir skapt. Jeg opplever mye av sutringen rundt de rike som nettop sutring, og er ikke akuratt imponert over hvor lite takknemlighet folk viser. Dette er trossallt mennesker som bidrar mer enn alle posterne i denne tråden til sammen. Slutt å syt begyn å yt typisk gulrøtter og jern.. nåår det er sså lett å ta pengene fra dem som gjør noe!! verdiskaping? for langsomt! shorting på børsen... stolt!! Om du ikke klarer å skrive en sammenhengende setning blir det vanskelig å diskutere noe som helst med deg sorry jeg er sterkt hcapet 1 bokst pr min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå