Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar!

 

du og jeg skal til h*el*ete på første klasse!

stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k :(

Det går ikke ann? :( sensor må jo skjønne det!

 

neida du får sikkert ikke stryk :)

men skjærer det seg, tar jeg den om til neste vår =)

kan man gjøre det på ungdomsskolen?

 

Vet ikke hvordan det er med ungdommsskolen. Skal sikkert litt mer til for å stryke der. Går sikkert bra :)

Det værste man kan gjøre er å glemme å nevne kildene man har brukt om man har brukt noen. Er som regel greit å nevne læreboka som kilde for å være på den sikre siden, selvom man ikke har brukt kilder. Enkelte sensorer kan være skikkelig grettne på sånt...

Glemte å skrive kilder på norsk eksamen, brukte heller ikke kilder, men det jeg kan har jeg jo lært fra boka, så likhetstrekk er det nok. Men tror sensor skal slite med å finne plagiat. Håper bare jeg ikke får en gretten sensor.. Husk at man alltids kan klage, og det er som regel verdt det om man har en god begrunnelse og faglærer er enig :)

Tusen takk for det, trenger å høre noe oppmuntrende akkurat nå. Innhold og Tittel er helt rettet mot 3D oppgaven og ikke 3A, får håpe sensoren skjønner bæret

 

Bare hyggelig :)

Men neste gang får du poste på riktig tråd. Denne tråden er for internasjonal engelsk på videregående :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker noen hvilken bokstav det var på den oppgaven der du skulle skrive om Global Challenges. Tror kanskje jeg har klart å skrevet 2b). Siden jeg starta på en annen oppgave først. Regner med at vi har fått det samme oppgaveheftet alle mann. :)

 

Tror det var 2b som handlet om global challanges :)

Lenke til kommentar

Deilig å være ferdig! Men følte det gikk rett vest. Nå er det bare til å vente på svaret, selv om jeg føler det kommer til å bli skuff :( Tok oppgave D, og angret på dette etter en liten stundt. Gjort er gjort, og får satse på at det gikk bra :)

 

Du kan jo sjekke om du traff på oppgava :)

http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/Vurderingsveiledninger_2012/SPR3008_Sensorveiledning%20_BM_V12.pdf

 

Tok samme oppgave selv. Angret litt etterpå, men føler at det gikk bra

Lenke til kommentar

Deilig å være ferdig! Men følte det gikk rett vest. Nå er det bare til å vente på svaret, selv om jeg føler det kommer til å bli skuff :( Tok oppgave D, og angret på dette etter en liten stundt. Gjort er gjort, og får satse på at det gikk bra :)

 

Du kan jo sjekke om du traff på oppgava :)

http://www.udir.no/U...g%20_BM_V12.pdf

 

Tok samme oppgave selv. Angret litt etterpå, men føler at det gikk bra

Takk for link, men velger å ikke tenke så mye mer på oppgaven og eksamen nå :) Som sagt, gjort er gjort :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke for å komme her å være ekkel, men herregud hvor fornøyd jeg er! Etter å ha trippelsjekket og felt noen gledestårer kan jeg konstatere at jeg faktisk fikk 6 på eksamen. :D Må hjem og lese over besvarelsen min, for den var visst bedre enn jeg trodde.

Lenke til kommentar

Gratulerer med det! :D

 

Jeg vurderer å klage. Noen som har noen erfaring med det? :)

 

Jeg mener selv at jeg ikke har noe å tape på det, for å falle ned på en 3'er ser jeg for meg som umulig med den oppgaven jeg skrev..

Bare å klage så lenge du gidder! Da vil prøven din bli vurdert på nytt av ny sensor. Det er mulig å få faglærer til å lese over besvarelsen din og gi deg et innspill på hva du fortjente, men det er vel egentlig verre med det nå i sommerferien? Du kan jo spørre noen engelskkyndige. :) Sånnsett synes jeg at karakterene skulle kommet tidligere!

Lenke til kommentar

Gratulerer med det! :D

 

Jeg vurderer å klage. Noen som har noen erfaring med det? :)

 

Jeg mener selv at jeg ikke har noe å tape på det, for å falle ned på en 3'er ser jeg for meg som umulig med den oppgaven jeg skrev..

 

Jeg klagde på min engelskeksamen i fjor :) Fikk 4, først............... Det var i grunn ikke noe stress i det hele tatt (man skriver bare under på et skjema). Jeg visste at jeg ikke kunne få 3 uansett, så da ville resultatet bli enten å beholde 4eren eller få 5. Om du er sikker på at du ikke får 3, så ville jeg klaget, da får du et brev i posten med en begrunnelse for hvorfor du fikk den fireren, noe som kan være greit å vite (syns jeg hvertfall), eller i bestefall så får du jo 5eren! :)

 

EDIT: Gikk fra 4 til 5 når jeg klagde :)

Endret av lillevilla
Lenke til kommentar

Gratulerer med det! :D

 

Jeg vurderer å klage. Noen som har noen erfaring med det? :)

 

Jeg mener selv at jeg ikke har noe å tape på det, for å falle ned på en 3'er ser jeg for meg som umulig med den oppgaven jeg skrev..

 

Jeg klagde på min engelskeksamen i fjor :) Fikk 4, først............... Det var i grunn ikke noe stress i det hele tatt (man skriver bare under på et skjema). Jeg visste at jeg ikke kunne få 3 uansett, så da ville resultatet bli enten å beholde 4eren eller få 5. Om du er sikker på at du ikke får 3, så ville jeg klaget, da får du et brev i posten med en begrunnelse for hvorfor du fikk den fireren, noe som kan være greit å vite (syns jeg hvertfall), eller i bestefall så får du jo 5eren! :)

 

EDIT: Gikk fra 4 til 5 når jeg klagde :)

 

Takk for svar! :D

 

Jeg mener jeg ikke har noe å tape på det, for jeg er helt sikker på at besvarelsen er bedre enn 3.

Fikk 5 i standpunkt i engelsk, så jeg håper at en klage vil få meg opp på 5 på eksamen :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Tar opp en gammel tråd igjen, men håper noen kan gi svar. Går nå i 10. klasse selv, og skal ha de samme oppgavene til tentamen. Jeg synes heftet vi fikk utdelt er vanskelig, og læreren min sa at det var vanskelig oppgaver. Er det noen som husker om oppgavene var vanskelige? Var det slik at kortbesvars oppgavene og langbesvars oppgavene var vanskelige? Har dere noen tips å gi?

Litt rotete innlegg, men jeg håper at dere forstår. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...