Crieff Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Den er kjip.. :/ Skal ikke en tredje sensor vurdere om de ikke blir enighet? Det har jeg ikke hørt noe om, tror de bare går gjennom prøven felles. Som regel skyldes ulike karakterer at den ene har oversett noe o.l. Man kan også be om å få besvarelsen tilbake og få faglærer til å se på den før man bestemmer seg for å klage. Så slipper man å risikere å tape på å klage. :-) Lenke til kommentar
Sarai94 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Så sært... Jeg er den eneste på forumet og var den eneste i klassen som valgte 2A. Tror det gikk bra, for jeg hadde forberedt meg på en lignende oppgave. Den var faktisk prikk lik en gammen eksamensoppgave fant jeg ut. Morsomt Tror det er en del som har missforstått 2b. Var heftig diskusjon i klassen i alle fall. For eksempel var det noen som mente at man ikke måtte beskrive bildene så grundig. Samtidig skal det jo være slik at leseren skal klare å forstå det du skriver selv om han/hun ikke har lest oppgaven. Dersom man ikke forklarer bildene godt nok vil det da bli vanskelig. Vil gjerne høre meningene deres også Vurderte oppgave 2d jeg også, men hadde såpass mye info til 2a at det var mest lurt å velge det Jeg skrev forresten 2520 ord! Stolt 2A var den første jeg vurderte å skrive om i og med at det er den type oppgave jeg alltid velger om jeg har muligheten. Men denne gangen følte jeg ikke at de filmene vi har sett passet helt inn med oppgaven :/ Du kunne velge filmer du ikke har sett på skolen også! Spurte læreren min om dette før prøven, og da så jeg ulike filmer med dette som tema før eksamen Så sært... Jeg er den eneste på forumet og var den eneste i klassen som valgte 2A. Tror det gikk bra, for jeg hadde forberedt meg på en lignende oppgave. Den var faktisk prikk lik en gammen eksamensoppgave fant jeg ut. Morsomt Tror det er en del som har missforstått 2b. Var heftig diskusjon i klassen i alle fall. For eksempel var det noen som mente at man ikke måtte beskrive bildene så grundig. Samtidig skal det jo være slik at leseren skal klare å forstå det du skriver selv om han/hun ikke har lest oppgaven. Dersom man ikke forklarer bildene godt nok vil det da bli vanskelig. Vil gjerne høre meningene deres også Vurderte oppgave 2d jeg også, men hadde såpass mye info til 2a at det var mest lurt å velge det Jeg skrev forresten 2520 ord! Stolt 2A var den første jeg vurderte å skrive om i og med at det er den type oppgave jeg alltid velger om jeg har muligheten. Men denne gangen følte jeg ikke at de filmene vi har sett passet helt inn med oppgaven :/ Du kunne velge filmer du ikke har sett på skolen også! Spurte læreren min om dette før prøven, og da så jeg ulike filmer med dette som tema før eksamen Hjernekapasiteten min strekker ikke til så langt Tenkte ikke tanken en gang Edit: Tror det gikk bra for det om Hehe, gjorde ikke det i starten jeg heller altså Ja, regnet med det! Lenke til kommentar
C3ntur0N Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Den er kjip.. :/ Skal ikke en tredje sensor vurdere om de ikke blir enighet? Det har jeg ikke hørt noe om, tror de bare går gjennom prøven felles. Som regel skyldes ulike karakterer at den ene har oversett noe o.l. Man kan også be om å få besvarelsen tilbake og få faglærer til å se på den før man bestemmer seg for å klage. Så slipper man å risikere å tape på å klage. :-) Åja Mente å huske jeg hadde hørt om noe sånt, men er vel heller når en klager at en tredje sensor leser gjennom. ikke vet jeg Lenke til kommentar
lillevilla Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 De som tok oppgave 2B- og IKKE skrev om hvert enkelt bilde, hva skrev de om? Lenke til kommentar
Crieff Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Den er kjip.. :/ Skal ikke en tredje sensor vurdere om de ikke blir enighet? Det har jeg ikke hørt noe om, tror de bare går gjennom prøven felles. Som regel skyldes ulike karakterer at den ene har oversett noe o.l. Man kan også be om å få besvarelsen tilbake og få faglærer til å se på den før man bestemmer seg for å klage. Så slipper man å risikere å tape på å klage. :-) Åja Mente å huske jeg hadde hørt om noe sånt, men er vel heller når en klager at en tredje sensor leser gjennom. ikke vet jeg Det stemmer... Det er ikke samme sensor som vurderer besvarelsen to ganger. Det skal også sies at når du klager og ny karakter (til det bedre eller det verre) blir satt, kan den ikke endres. Lenke til kommentar
C3ntur0N Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ingen andre som har valgt 2D? Hadde vært flott å vite om hva folk la vekt på i besvarelsen. Følte selv jeg traff ganske godt på oppgaven i forhold til hva som regnes som høyt nivå, men hadde vært fint å vite hvordan andre har besvart den Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Har f**n meg kun utropstegn på task 1) får skikkelig angst nå! hva har jeg egentlig holdt på med!!!! Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 De som tok oppgave 2B- og IKKE skrev om hvert enkelt bilde, hva skrev de om? skrev om globale utfordringer skildret i bildene: farlig kjemisk avfall, global oppvarming, bærekraftig utvikling, utryddnigstrua arter, ødeleggelsen av økosystemer, ekstrem materialisme/overforbruk Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Herregud! jeg skrev: "this year one of four people in norway will die of cancer" å herregud, jeg griner.. Lenke til kommentar
lillevilla Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Herregud! jeg skrev: "this year one of four people in norway will die of cancer" å herregud, jeg griner.. woops hva mente du å skrive? Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Herregud! jeg skrev: "this year one of four people in norway will die of cancer" å herregud, jeg griner.. woops hva mente du å skrive? In norway, on average, one in four people die of cancer.... skyt. meg. Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 lol 1,4 millioner av det norske folk vil dø av kreft dette året, i følge megselv! håper sensoren min strøk i p-matte. Lenke til kommentar
Mentzoni Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! du og jeg skal til h*el*ete på første klasse! stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k Lenke til kommentar
Mentzoni Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! du og jeg skal til h*el*ete på første klasse! stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k Det går ikke ann? sensor må jo skjønne det! Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! du og jeg skal til h*el*ete på første klasse! stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k Det går ikke ann? sensor må jo skjønne det! neida du får sikkert ikke stryk men skjærer det seg, tar jeg den om til neste vår =) Lenke til kommentar
Mentzoni Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! du og jeg skal til h*el*ete på første klasse! stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k Det går ikke ann? sensor må jo skjønne det! neida du får sikkert ikke stryk men skjærer det seg, tar jeg den om til neste vår =) kan man gjøre det på ungdomsskolen? Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! du og jeg skal til h*el*ete på første klasse! stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k Det går ikke ann? sensor må jo skjønne det! neida du får sikkert ikke stryk men skjærer det seg, tar jeg den om til neste vår =) kan man gjøre det på ungdomsskolen? nei, ungdomsskolen har jo ingenting å si...............!!!!! detter er videregående tråd! Lenke til kommentar
C3ntur0N Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! du og jeg skal til h*el*ete på første klasse! stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k Det går ikke ann? sensor må jo skjønne det! neida du får sikkert ikke stryk men skjærer det seg, tar jeg den om til neste vår =) kan man gjøre det på ungdomsskolen? Vet ikke hvordan det er med ungdommsskolen. Skal sikkert litt mer til for å stryke der. Går sikkert bra Det værste man kan gjøre er å glemme å nevne kildene man har brukt om man har brukt noen. Er som regel greit å nevne læreboka som kilde for å være på den sikre siden, selvom man ikke har brukt kilder. Enkelte sensorer kan være skikkelig grettne på sånt... Glemte å skrive kilder på norsk eksamen, brukte heller ikke kilder, men det jeg kan har jeg jo lært fra boka, så likhetstrekk er det nok. Men tror sensor skal slite med å finne plagiat. Håper bare jeg ikke får en gretten sensor.. Husk at man alltids kan klage, og det er som regel verdt det om man har en god begrunnelse og faglærer er enig Lenke til kommentar
Mentzoni Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skrev feil oppgavenummer på min tekst. Jeg skrev oppgave 3D og skrev 3A som oppgave (feil). Jeg hadde tittelen Loving Money og alt tydet på at det var oppgave 3D jeg skrev. Er veldig stresset akkurat nå og håper sensor skjønner det. Er det noen som vet om det spiller noen rolle, vær så snill og svar! du og jeg skal til h*el*ete på første klasse! stryyyyyyyyyyyyyyyy________________k Det går ikke ann? sensor må jo skjønne det! neida du får sikkert ikke stryk men skjærer det seg, tar jeg den om til neste vår =) kan man gjøre det på ungdomsskolen? Vet ikke hvordan det er med ungdommsskolen. Skal sikkert litt mer til for å stryke der. Går sikkert bra Det værste man kan gjøre er å glemme å nevne kildene man har brukt om man har brukt noen. Er som regel greit å nevne læreboka som kilde for å være på den sikre siden, selvom man ikke har brukt kilder. Enkelte sensorer kan være skikkelig grettne på sånt... Glemte å skrive kilder på norsk eksamen, brukte heller ikke kilder, men det jeg kan har jeg jo lært fra boka, så likhetstrekk er det nok. Men tror sensor skal slite med å finne plagiat. Håper bare jeg ikke får en gretten sensor.. Husk at man alltids kan klage, og det er som regel verdt det om man har en god begrunnelse og faglærer er enig Tusen takk for det, trenger å høre noe oppmuntrende akkurat nå. Innhold og Tittel er helt rettet mot 3D oppgaven og ikke 3A, får håpe sensoren skjønner bæret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå