sdr94 Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Alle hjelpemidler er tillatt. Unntak er Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. lov til å bruke internett? Udir sier jo klart ifra at alle kommuniserende hjelpemiddel er fullstendig forbudt under en eksamen.. altså internett/mobil? For noen skoler er det det. Dette er et prosjekt Udir selv gjennomfører (jf. her). Internasjonal engelsk er valgt ut for å bli testet, men det er visstnok bare 15 videregående skoler som deltar. Kommunikasjon er nok fremdeles ikke tillatt. (: hørtes spennende ut.. tviler på at det vil fungere i lengden. Lenke til kommentar
Crieff Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 hørtes spennende ut.. tviler på at det vil fungere i lengden. Tja, må få testet det i praksis før vi kan konkludere! Men ja, blir spennede å se. Lenke til kommentar
Sarai94 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Ser at flere av de tidligere eksamensoppgavene ber deg om å skriv en tekst hvor du skal skrive i forhold til to eller flere litterære verk bøker/ filmer. Da skal du for eksempel sammenligne hovedpersonenes globale utfordringer, verdisystem osv. Jeg lurte bare på hvilke bøker/ filmer dere har sett i år. Klassen min har for eksempel sett filmene East is Eeast, Crossing Over og The Kite Runner. Vi har i tillegg lest romanen Kite Runner. Håper på svar, for da kan man øke kunnskapen ved å kose seg med enten en roman eller film Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Ser at flere av de tidligere eksamensoppgavene ber deg om å skriv en tekst hvor du skal skrive i forhold til to eller flere litterære verk bøker/ filmer. Da skal du for eksempel sammenligne hovedpersonenes globale utfordringer, verdisystem osv. Jeg lurte bare på hvilke bøker/ filmer dere har sett i år. Klassen min har for eksempel sett filmene East is Eeast, Crossing Over og The Kite Runner. Vi har i tillegg lest romanen Kite Runner. Håper på svar, for da kan man øke kunnskapen ved å kose seg med enten en roman eller film film: desert flowers, the kennedys (mini-series), Erin Brocowich, slumdog millionaire bøker: Slumdog Millionaire Lenke til kommentar
Sarai94 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Ser at flere av de tidligere eksamensoppgavene ber deg om å skriv en tekst hvor du skal skrive i forhold til to eller flere litterære verk bøker/ filmer. Da skal du for eksempel sammenligne hovedpersonenes globale utfordringer, verdisystem osv. Jeg lurte bare på hvilke bøker/ filmer dere har sett i år. Klassen min har for eksempel sett filmene East is Eeast, Crossing Over og The Kite Runner. Vi har i tillegg lest romanen Kite Runner. Håper på svar, for da kan man øke kunnskapen ved å kose seg med enten en roman eller film film: desert flowers, the kennedys (mini-series), Erin Brocowich, slumdog millionaire bøker: Slumdog Millionaire Tusen takk for svaret Bra at jeg i alle fall har sett to av filmene Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 hørtes spennende ut.. tviler på at det vil fungere i lengden. Tja, må få testet det i praksis før vi kan konkludere! Men ja, blir spennede å se. er forresten veldig misunnelig =) sånn i forhold til tema-research! Lenke til kommentar
Crieff Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 er forresten veldig misunnelig =) sånn i forhold til tema-research! Kommer sikkert in handy. Kan hende sensorene blir strengere når de har i bakhodet at vi har hatt Internett, men vel... Som sagt, vi får se. Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 om Internasjonal Engelsk Eksamen 2012 er på videregående skole? Lenke til kommentar
Cessy Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg tenker at et av de to spørsmålene på del A kan bli: hvordan du jobbet på forberedelsesdagen, eller hva du syns om Focus Magazine hvis det er det som blir temaet på forberedelsesdagen.... Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 om Internasjonal Engelsk Eksamen 2012 er på videregående skole? Ja, VG2 Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg tenker at et av de to spørsmålene på del A kan bli: hvordan du jobbet på forberedelsesdagen, eller hva du syns om Focus Magazine hvis det er det som blir temaet på forberedelsesdagen.... vi får ikke vite tema før på selve eksamensdagen? Lenke til kommentar
Cessy Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg tenker at et av de to spørsmålene på del A kan bli: hvordan du jobbet på forberedelsesdagen, eller hva du syns om Focus Magazine hvis det er det som blir temaet på forberedelsesdagen.... vi får ikke vite tema før på selve eksamensdagen? Vi får vite temaet 29. mai kl 13.00 Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg tenker at et av de to spørsmålene på del A kan bli: hvordan du jobbet på forberedelsesdagen, eller hva du syns om Focus Magazine hvis det er det som blir temaet på forberedelsesdagen.... vi får ikke vite tema før på selve eksamensdagen? Vi får vite temaet 29. mai kl 13.00 og du går på videregående? Lenke til kommentar
Cessy Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg tenker at et av de to spørsmålene på del A kan bli: hvordan du jobbet på forberedelsesdagen, eller hva du syns om Focus Magazine hvis det er det som blir temaet på forberedelsesdagen.... vi får ikke vite tema før på selve eksamensdagen? Vi får vite temaet 29. mai kl 13.00 og du går på videregående? Nei på ungdomsskolen Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg tenker at et av de to spørsmålene på del A kan bli: hvordan du jobbet på forberedelsesdagen, eller hva du syns om Focus Magazine hvis det er det som blir temaet på forberedelsesdagen.... vi får ikke vite tema før på selve eksamensdagen? Vi får vite temaet 29. mai kl 13.00 og du går på videregående? Nei på ungdomsskolen Internasjonal Engelsk er et fag som blir tilbudt på vg2 studiespes Lenke til kommentar
Sarai94 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg tenker at et av de to spørsmålene på del A kan bli: hvordan du jobbet på forberedelsesdagen, eller hva du syns om Focus Magazine hvis det er det som blir temaet på forberedelsesdagen.... vi får ikke vite tema før på selve eksamensdagen? Vi får vite temaet 29. mai kl 13.00 og du går på videregående? Nei på ungdomsskolen Internasjonal Engelsk er et fag som blir tilbudt på vg2 studiespes Hehe, tror det er noen som har gått innom feil tråd gitt Lenke til kommentar
Crieff Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Ser at flere av de tidligere eksamensoppgavene ber deg om å skriv en tekst hvor du skal skrive i forhold til to eller flere litterære verk bøker/ filmer. Da skal du for eksempel sammenligne hovedpersonenes globale utfordringer, verdisystem osv. Jeg lurte bare på hvilke bøker/ filmer dere har sett i år. Klassen min har for eksempel sett filmene East is Eeast, Crossing Over og The Kite Runner. Vi har i tillegg lest romanen Kite Runner. Håper på svar, for da kan man øke kunnskapen ved å kose seg med enten en roman eller film Har lest både The Road av Cormac McCarthy (den anbefaler jeg alle å lese uansett, utrolig bra bok som omhandler en post-apokalyptisk verden som en konsekvens av ignorering av miljøutfordringene vi står over i dag), og Q&A/Slumdog Millionaire av Vikas Swansrup. Filmene jeg har sett i forbindelse med dette er 8 Mile, Blood Diamond og The Constant Gardener. Vi så The Kite Runner i fjor. Gratis bump Takk. Lenke til kommentar
sdr94 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 BØMP IT UP! Agreed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå