Fredheim96 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Oppgave 1 på meg, skrev en fag artikel på 3 sider : ) Godt fornøyd! Fine oppgaver, desidert bedre enn fjorårets. 1 Lenke til kommentar
Hyuki Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Åja, skrev oppgave 1, og skrev rundt 2150 ord, og 7 sider. Lenke til kommentar
Gutt_96 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Det ble oppgave 3 på meg også. Skrev artikkel Send inn disposisjonen! Min var følgende: påstanden først.. innholdsfortegnelse. I neste avsnitt forklarte jeg hvite løgner. etter det sa jeg positive ting og senere negative. Til slutt kommenterte jeg hele påstanden ut ifra positive og negative tingene! Jeg skrev artikkel på 2 sider haha Lenke til kommentar
Fredheim96 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Ja, men jeg sier vi må nok få karakterene før vi får standpkt. karakter. Jeg har i hvert fall hørt at eksamenskarakterene ikke skal ha noen innvirkning på standpunktkarakteren. Standpunktene i alle fag. Er satt på skolen vår hvert fall, bare eksamens karakterene som gjenstår. Lenke til kommentar
uten_brukernavn Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Ja, men jeg sier vi må nok få karakterene før vi får standpkt. karakter. Jeg har i hvert fall hørt at eksamenskarakterene ikke skal ha noen innvirkning på standpunktkarakteren. Standpunktene i alle fag. Er satt på skolen vår hvert fall, bare eksamens karakterene som gjenstår. Vet ikke helt hva dere snakker om, men eksamenskarakterene for oss som kom opp i norsk (dvs. hovedmål og sidemål) blir selvstendige karakterer og har ingenting å si på de generelle norskkarakterene på vitnemålet. 1 Lenke til kommentar
Fredheim96 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Ja, men jeg sier vi må nok få karakterene før vi får standpkt. karakter. Jeg har i hvert fall hørt at eksamenskarakterene ikke skal ha noen innvirkning på standpunktkarakteren. Standpunktene i alle fag. Er satt på skolen vår hvert fall, bare eksamens karakterene som gjenstår. Vet ikke helt hva dere snakker om, men eksamenskarakterene for oss som kom opp i norsk (dvs. hovedmål og sidemål) blir selvstendige karakterer og har ingenting å si på de generelle norskkarakterene på vitnemålet. Det var vel det vi snakket om Du har rett der, ut i fra det vi har hørt hvert fall! Lenke til kommentar
Gutt_96 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 den som har fritak: om en som har fritak får 5 på den ene eksamen og 3 på den andre. Hva får den personen da på karakterkortet? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 den som har fritak: om en som har fritak får 5 på den ene eksamen og 3 på den andre. Hva får den personen da på karakterkortet? Ganske sikker på at det blir 4. (5+3/2=4) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Dersom folk skulle skrive hvilken oppgave de valgte, men ikke hva selve oppgaven inneholdt, så har jeg laget en oversikt: Oppgave 1: Alt eg seier er sant, De andres sannhet og Medias makt i forberedelsesdelen er eksempler på tekster som handler om hvordan media presenterer ''sannheten''. Skriv en sakpreget tekst om hvilken makt media har i forhold til hva som er løgn og sannhet. Oppgi sjanger og lag en passende tittel. Oppgave 2: I diktet Ti bud til en ung mann som vil frem i verden i forberedelsesdelen blir det påstått at du kan komme deg lettere fram i verden ved å lyve. Skriv et kåseri hvor du reflekterer over sannheten i Jens Bjørneboes Ti bud til en ung mann som vil frem i verden. Lag en passende tittel. Oppgave 3: I teksten Joda, du lyver da litt du også! i forberedelsesdelen, hevder Svein Magnussen at ''Noen ganger kan en liten hvit løgn gjøre situasjonen enklere og bedre for andre. Vi må jo ikke på død og liv hamre inn alle svakheter og mangler folk har, og få frem nøyaktig hva vi mener hele tiden.'' Skriv en sakpreget tekst hvor du tar stilling til påstanden og argumenter for ditt syn. Ta gjerne utgangspunkt i egne erfaringer og opplevelser når du svarer på oppgaven. Oppgi sjanger og lag en passende tittel. Oppgave 4: At enkelte barn er mer talentfulle enn andre, at multitasking er hjernetrim og at bilder aldri lyver, er eksempler på vedtatte sannheter. Skriv en sakpreget tekst der du reflekterer over hvordan vedtatte sannheter påvirker holdningene våre. Oppgi sjanger og lag en passende tittel. Oppgave 5: Wulff Morgenthaler, Saras nøkkel og Fasader og løgn i forberedelsesdelen er eksempler på tekster som handler om hvilken sannhet vi forteller om oss selv. Forteller vi vår egen historie slik vi ønsker at den skal være, kalles dette en livsløgn. Skriv en sakpreget tekst hvor du reflekterer over hvorfor mennesker kan ha behov for å lage seg en livsløgn. Oppgi sjanger og lag en passende tittel. Endret 23. mai 2012 av Slettet-w7DZlO15 Lenke til kommentar
Gutt_96 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Håper vi alle får en god karakter: over 4! btw, folkens! vet dere hvor vurderingskriteriene er for norskeksamen 2012? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Vi fikk utdelt det arket sensorene skal bruke når de vurderer. Har dere ikke fått det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Vi fikk utdelt det arket sensorene skal bruke når de vurderer. Har dere ikke fått det? Klassen min har fått det. Lenke til kommentar
Gutt_96 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 så hva tror dere at dere får på eksamen i norsk? Lenke til kommentar
la1xta Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Håper vi alle får en god karakter: over 4! btw, folkens! vet dere hvor vurderingskriteriene er for norskeksamen 2012? Det ligger på udir sine sider ; ) https://pgsf.udir.no...dning_BM_a4.pdf Jeg valgte oppgave 3, skrev 2,5 sider : ) Alle tipser om å sitte tiden ut, jeg skjønner ikke at det er mulig jeg men Jeg gikk ca kl 11 og hadde da suttet i 45 min å rettet på teksten ; ) Endret 23. mai 2012 av la1xta Lenke til kommentar
Yobrochill Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg valgte oppgave 3, og skrev 2,5 sider. Tror jeg bomma ganske greit på sjanger, men. Er klar for skjønnlitterært i morgen! Lenke til kommentar
Henryman Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Glemte å skrive kilder... vetikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
uten_brukernavn Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Men uansett, hvilken karakter satser dere på (realistisk) og hvor langt skrev dere? Lenke til kommentar
iwantnirvanaa Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 YEY! Endelig ferdig med den første eksamenen. Valgte oppgave 3, skrev essay, og skrev 2,5 sider. Ble 3 sider med kilder. Litt fornøyd med oppgavene, og håper på bra oppgaver imorgen også. Hva gjør dere idag for å forberede dere til imorgen, folkens? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Glemte å skrive kilder... vetikke hva jeg skal gjøre. Du må bare håpe på en sensor som bryr seg lite. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå