momi Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Så hvis jeg finner stoff på nettet nå, og bruker det - skal jeg skrive datoen i dag? Ja Lenke til kommentar
Ekornrotta Scrat Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) ... Endret 22. mai 2012 av Ekornrotta Scrat Lenke til kommentar
Amnestinian Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Er det smart eller dumt å ha kildene på slutten i en annen farge? For eksempler blå? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Hvis man skal bruke et sitat i en tekst, f.eks; Han presset på avtrekkeren og så prosjektilen forplante seg midt i skallen på politimannen. Nå var loddet kastet. Nå er loddet kastet er et sitat som Julius Cæsar sa når han gikk over Rubicon i år 49 e.v.t. (hvis jeg husker riktig). Hvordan skal jeg vise at dette er et sitat i teksten? Endret 22. mai 2012 av PostSpareBanken Lenke til kommentar
eiri: Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvis noen har noen linker hvor det står om sannhet og løgn i media, kan dere da legge det ut? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234897 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Kan retusjering av reklame være aktuelt? Film og info om dette finnes på http://www.aktivisme.no/ (hjemmeside for Ungdom mot retusjert reklame) Lenke til kommentar
momi Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Kan retusjering av reklame være aktuelt? Film og info om dette finnes på http://www.aktivisme.no/ (hjemmeside for Ungdom mot retusjert reklame) Ja, det tror jeg kan være høyst aktuelt. Takk for link! Lenke til kommentar
Malways Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Eksemen imorgen :s Hvis du skriver eksemen imorgen istedet for eksamen.. så får du nokk stryk iguess ? <3 Hvis du skriver nokk istedet for nok så får du nok stryk 3 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Lykke til imorra! Måtte alle få en god karakter (PS:Kom opp i matte, ikke norsk.) 1 Lenke til kommentar
Yobrochill Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg. Er. Blank. Føler jeg siutter godt fast når jeg ikke vet oppgaven... på tentamene har jeg funnet oppgavene før, og starta på de. 2 Lenke til kommentar
Salmonriver Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Du må ikke ha 4 sider for og få 3, det kan jeg vedde penger på. Du må nok ikke skrive 4 sider for å få 3 nei. Læreren leste opp en stil for oss som var på litt under 1 side, den fikk 4. Lengden har ikke så mye å si Lenke til kommentar
momi Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg. Er. Blank. Føler jeg siutter godt fast når jeg ikke vet oppgaven... på tentamene har jeg funnet oppgavene før, og starta på de. Haha, samme her. Aner ikke om jeg har nok stoff, og blir så frustrert når jeg ikke vet oppgavene. Stresser veldig nå! Uææh ... Lenke til kommentar
Fish Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 På skolen vår fikk en som skrev 2 sider 6 Noen som gidder å svare på spørsmålet mitt ovenfor? Lenke til kommentar
Toroll Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Eksemen imorgen :s Hvis du skriver eksemen imorgen istedet for eksamen.. så får du nokk stryk iguess ? <3 Hvis du skriver nokk istedet for nok så får du nok stryk JAAAAA <3<3<3 1 Lenke til kommentar
SofieM. Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Eksemen imorgen :s Hvis du skriver eksemen imorgen istedet for eksamen.. så får du nokk stryk iguess ? <3 Hvis du skriver nokk istedet for nok så får du nok stryk Hvis du skriver "istedet", i stedet for "i stedet" (mindfuck?), får du nok stryk du og 2 Lenke til kommentar
Amnestinian Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg. Er. Blank. Føler jeg siutter godt fast når jeg ikke vet oppgaven... på tentamene har jeg funnet oppgavene før, og starta på de. Prøv å les på tekstene i heftet og relater temaene til noe annet;) ELLER finn ut mer om de temaene som står i heftet (til sakprega) Btw så er tekstene i heftet nært knyttet til heftet, så vi får nok minst en oppgave der vi ikke har bruk for annet enn heftet Det er fortsatt håp! Lykke til! Lenke til kommentar
Amnestinian Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvis man skal bruke et sitat i en tekst, f.eks; Han presset på avtrekkeren og så prosjektilen forplante seg midt i skallen på politimannen. Nå var loddet kastet. Nå er loddet kastet er et sitat som Julius Cæsar sa når han gikk over Rubicon i år 49 e.v.t. (hvis jeg husker riktig). Hvordan skal jeg vise at dette er et sitat i teksten? Kanskje ved å ha replikktegn (heter det anmerkningstegn?) ? Hvis det er skjønnlitterær er det nok ikke så greit å sitere, men kanskje du kan få frem gjennom teksten at J.C sa det? Noe alà : dette sitatet hadde han ventet på å få bruke... ? Jeg. Er. Blank. Føler jeg siutter godt fast når jeg ikke vet oppgaven... på tentamene har jeg funnet oppgavene før, og starta på de. Haha, samme her. Aner ikke om jeg har nok stoff, og blir så frustrert når jeg ikke vet oppgavene. Stresser veldig nå! Uææh ... Hva er det dere har samlet informasjon om? Lenke til kommentar
annaaaa Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvis det er noen som trenger litt hjelp med noen forskjelige ord / dialektord eller noe sånt, så har jeg en liste jeg har redigert som jeg kommer til å bruke imorgen. Håper at jeg får respons! Jeg har hørt man får mere pluss ved å bruke avanserte ord! Tror dette blir en kjempe bra ressurs for meg på eksamen. Ettersom mange av ordene jeg sier jeg med mer trykk på, slik at jeg også i blandt skriver de på nesten samme måte som jeg sier de. Vi blir anbefalt å bruke så mange av begrepene innenfor temaet som mulig. Dette viser at vi har kompetanse Har du noen flere eksempler:D? Lenke til kommentar
Amnestinian Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Skrives det nedlastningsdato eller nedlastingsdato? :S Jeg pleier å skrive sistnevnte men ble nettopp usikker! 1 Lenke til kommentar
Hannahv1 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Et lite tips til dere som ønsker en god karakter, er at dere tar med dagsaktuelle hendelser i en sakpreget tekst! Det gjorde nemlig jeg på forrige tentamen, og det var det som trakk meg opp på femmern!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå