Insomnis Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg prøver å tilpasse nevnte router til eksisterende nett. mine maskiner (lan) har ip adresser på 192.168.10.x serien Hvis jeg velger at routeren skal gi ut adresser fra 192.168.10.100 og oppover på lan koblinger så kommer det popup med at det ikke er en gyldig adresse. Hvis jeg endrer ip adressen på lan porten fra 192.168.1.1 til 192.168.10.1 så gjør den alle endringene, routeren restartder og den deler ut ip i riktig range. Problemet er at når routeren har ip 192.168.10.1 så får jeg ikke kontakt med admin panelet, den svarer ikke på den ip'n. Browseren står bare og jobber og jobber før det til slutt kommer feilmelding. Noen tips ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Sjekk hvilken IP din PC har etter du mister kontakten med routeren. Den bør da ha 192.168.10.xxx. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Det virket til slutt, det merkelige var at den delte ut ip'er og alt i riktig range, det var bare umulig å komme seg inn på admin igjen. Problemet løste seg dog når jeg gikk til det skrittet og koblet den på internett. DVS koblet opp alle kabler og alt som skulle inn på den, så tenkte jeg at jeg fikk gjøre ett siste forsøk, og da virka det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå