Gå til innhold

asus G55 - Problem maskin?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bestilte asus g55 fra komplett for noen uker siden.

Maskin nr 1 hadde løst høyttaler deksel ved annkomst og maskin nr 2 hadde deffekte knapper på numpad'en..

Har fått en bytte maskin som nr 3 og alt virker forsåvidt ut som at det fungerer slik det skal..

Jeg har dog et spørsmål: Når maskinen er kobblet til laderen og jeg holder musen over strøm ikonet på windows verktøy linjen står den som kun 98% tilgjengelig(kobblet til, lader ikke)...

Er dette riktig ?

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sannsynlig riktig. På de fleste nyere bærbare er ladekretsen konstruert slik at lading ikke starter før kapasiteten er under 95%. Dette for å slite minst mulig på batteriet. Trekker du ut kontakten og lar kapasiteten falle under 95%, vil den mest sannsynlig lade opp til 100% igjen. Det er mulig noen produsenter har valgt en enda lavere % før lading starter.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig? hehe :p

Med nå min 3'e maskin så håper jeg det er greit at jeg er skeptisk:) Fint om noen kanskje kan bekrefte at det er slik det skal være?

Er bare redd for at maskinen ikke yter det den skal da den ikke lader.. men kan hende jeg missforstår og at den yter slik den skal så lenge det står at den er kobblet til?

MVH =)

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig? hehe :p

Med nå min 3'e maskin så håper jeg det er greit at jeg er skeptisk:) Fint om noen kanskje kan bekrefte at det er slik det skal være?

Når jeg sier mest sannsynlig er det fordi jeg ikke har vært borti akkurat din modell. Du kan bekrefte det selv ved å trekke ut strømmen i 20 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...