Gå til innhold

NRK ønsker å øke TV-lisensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har de anledning til endre strukturen , finne en bedre måte å få nokk penger .

 

jeg stiller spørsmål om ikke NRK gaper over for mye

( da kan det hende at man må ta det opp i en ekstra tråd ).

 

hvis man ser tilbake til det opprinnelige så var det å dekke en viktig informasjons kanal , men nå gjør de så mye mere.

mere en det vi har bedt om

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis man ser tilbake til det opprinnelige så var det å dekke en viktig informasjons kanal , men nå gjør de så mye mere.

mere en det vi har bedt om

 

Verden utvikler seg. Skal vi kritisere staten for å bruke mer penger på f.eks. infrastruktur (hvis de bare hadde brukt penger på dette) enn de gjorde før i tiden, da det ble stilt langt færre og mildere krav til hvordan veier, jernbaner og lignende skulle bygges?

 

Jeg sier ikke at jeg støtter en økt kringkastingsavgift, men vi kan ikke forvente at alle avgifter og priser holder seg på samme nivå for alltid.

Lenke til kommentar

hvis man ser tilbake til det opprinnelige så var det å dekke en viktig informasjons kanal , men nå gjør de så mye mere.

mere en det vi har bedt om

 

Verden utvikler seg. Skal vi kritisere staten for å bruke mer penger på f.eks. infrastruktur (hvis de bare hadde brukt penger på dette) enn de gjorde før i tiden, da det ble stilt langt færre og mildere krav til hvordan veier, jernbaner og lignende skulle bygges?

 

Jeg sier ikke at jeg støtter en økt kringkastingsavgift, men vi kan ikke forvente at alle avgifter og priser holder seg på samme nivå for alltid.

 

Poenget er at NRK bruker penger på langt mere en det vi har bedt om eller ønsker

Hadde dette valget vært frivillig så vill det være greit, men det er ikke frivillig

 

Det jeg reagerer er at NRK gjør så mye av det samme som alle de andre kanalene gjør

Man kan velge mellom mange kanaler , alt etter hva man har lyst til å betale for .

Det kan man ikke med NRK.

likevel så sender det mye av de samme programmene.

Tilbudet er jo også delvis det samme

 

jeg trodde at poenget med lisensen var å gjøre NRK unik de andre , men det er de ikke lenger

 

jeg reagerer på at de skal påtvinge oss det samme tilbudet som alle de andre kanalene og så kreve tvungen betaling for det .

( ikke for eget tilbudt , men for at du ser på et av de tilgjengelige tilbudene)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg får dessverre ikke åpnet lenken din.

 

Er det ikke litt sent å komme med økning i lisensavgift pga. HD sendinger nå?

NRK har vel produsert HD i mange år allerede, og kan neppe ha nylig funnet ut at det er litt dyrere å produsere?

 

Angående økte kostnader på DAB så kjenner jeg ikke noe særlig til hvordan infrastrukturen rundt dette fungerer.

Er det felles sendere for komersielle aktører og NRK? Hvem drifter disse?

Hvorfor er dette dyrere enn å drifte separate sendere på forskjellige frekvenser?

Synt at vi må betale for at regjeringen har funnet på å slukke FM-sendingene (sikkert i samråd med en teknologifrelst NRK-ansatt).

 

Jeg er for at vidre utvikling av teknologi, men etter hvert som kvaliteten blir stadig bedre og bedre, er det noe grunnlag for at et statlig kringkastingsorgan skal være i ledelsen? Når HD kom til verden var det en stor forbedring i bildekvalitet, men vidre oppover til 2k og 4k? Skal vi virkelig sponse gear-headene i NRK med slikt, når menigmann i gata ikke lengere ser forskjellen?

 

Slukk NRK3/Super i stede, og legg barneTV tilbake til klokken 6 på NRK, så tipper jeg de har spart inn pengene, for hvem pokker har bruk for NRK3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke. Så lenge det er lisens, får jeg ikke kjøpt meg tv-kanal pakke fra norsk tilbyder,allikevel, da jeg havner i et register lisenskontoret kan sjekke. Nå sender jeg dem bare vekk fra døra når de kommer (var her for en uke siden). Så om lisensen er på 3k, 5k, 10k, det er whatever for meg. Har ikke tenkt å betale allikevel.

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at jeg kan få kanalpakker med flere titals kvalitetskanaler til bare et par hundrelapper i måneden og tusenvis av radiokanaler over internett helt gratis når nrk nesten trenger 3000kr for 3 TV kanaler og noen radiokanaler?

 

TV lisensen bør være på max 500kr/året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at jeg kan få kanalpakker med flere titals kvalitetskanaler til bare et par hundrelapper i måneden og tusenvis av radiokanaler over internett helt gratis når nrk nesten trenger 3000kr for 3 TV kanaler og noen radiokanaler?

 

TV lisensen bør være på max 500kr/året.

 

Hvor mye produserer TV-kanalene du nevner selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke. Så lenge det er lisens, får jeg ikke kjøpt meg tv-kanal pakke fra norsk tilbyder,allikevel, da jeg havner i et register lisenskontoret kan sjekke. Nå sender jeg dem bare vekk fra døra når de kommer (var her for en uke siden). Så om lisensen er på 3k, 5k, 10k, det er whatever for meg. Har ikke tenkt å betale allikevel.

Høh? Det er jo p.g.a. av fjernsynsmottakeren du må betale lisens.., hva du bruker denne til er for de revnende likegyldig. Du havner dessuten ikke i noe register, det er tilbyderen selv som (ofte) melder ifra.

Lenke til kommentar

NRK ønsker jo å øke lisensen hvert eneste år, så dette burde ikke komme som noen overraskelse.

Enig. Jeg ser egentlig ikke problemet..

 

betaler du ?

 

Det er faktisk flere problemer her.

Det viktigste er

- NRK kanalen ikke er valgfrie eller delvis valgfrie

- Ikke alle har anledning eller ønsker å benytte seg av NRK sine tjenester

- interessen for NRK sine programmer er ikke fult dekket.

 

Man skal betale for at tilbud som skal dekke alles interesse men finner selv lite interesse i tilbudet.

 

Argumentene er at flesteparten ser NRK derfor skal alle som har tv betale ( også de som ikke ser NRK)

samtidig nekter et lite mindretall å være med på å ta det over skatten fordi det ikke ser NRK eller tv

 

Da betyr det lille mindre tallet absolutt alt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...