Gå til innhold

Lenovos nyeste er lett og lekker

Anbefalte innlegg

Fra Engadget:

Like the last-gen model, it makes use of Lenovo's RapidCharge tech, which allows the notebook to re-charge up to 80 percent capacity in 30 minutes.

Noen som veit om dette krever software (aka. Windows)? Thinkpads har tradisjonelt sett vært veldig Linux-vennlige, så regner nesten med at det er det. Klarte ikke å finne noe hva egentlig RapidCharge er for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje X230 med 1600x900 baner vei for salg av løse paneler som jeg etter hvert kan snike inn i min X220? :dremel: Det hadde vært utrolig digg!

Har også X220 og skulle gjerne hatt litt mer piksler, men skjermen ellers veldig fin. Er en av veldig få laptoper som leveres med IPS skjerm som oppgradering.
IPS-skjermen er veldig fin, bare synd at maskinen blir en del dyrere med IPS i Norge. Jeg tror IPS-oppgraderingen kostet mindre enn $100 da jeg bestilte min fra US, så det er tydelig at noen tar seg rikelig betalt på veien.

Fra Engadget:

Like the last-gen model, it makes use of Lenovo's RapidCharge tech, which allows the notebook to re-charge up to 80 percent capacity in 30 minutes.

Noen som veit om dette krever software (aka. Windows)? Thinkpads har tradisjonelt sett vært veldig Linux-vennlige, så regner nesten med at det er det. Klarte ikke å finne noe hva egentlig RapidCharge er for noe.
Lading er vel en typisk BIOS-greie, så jeg tviler på at det krever software. Alle ladeprofiler er jo brattere i begynnelsen, mens de siste prosentene går veldig tregt. Så det burde ikke være noe problem å tune elektronikken til å pushe litt ekstra de første 80%ene.
Lenke til kommentar

Det er det nok, men det finnes en rekke produsenter som implementerer slike løsninger med krav om drivere for å snakke med hardwaren bare for at det skal fungere, ofte noen at det er noen veldig god løsning. Men er vel sannsynligvis som du sier ja :)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt trackpoint på eksternt tastatur også - så trenger jeg ikke å flytte hånda 25 cm til høyre hver gang jeg skal flytte pekeren. Å flytte hånda er uansett urasjonelt - derfor mange av oss bruker en del tastatursnarveier.

Dine bønner er hørt.

Lenovo ThinkPad USB Keyboard with TrackPoint

Edit: Bytta linken til norsk utgave.

Ubrukbart fordi det mangler separat talltastatur. Og jeg var klar over at det fantes alternativer - men de fleste er ikke helt enkle å få tak i.

Lenke til kommentar

"Det nye medlemmet av Thinkpad-familien skal yppe med Macbook Air."

1. Hva kan det ha seg at hver forbanna nye tynne PC som kommer ut i dag liksom skal "yppe seg" med Macbook Air?

2. Er det sånn at siden mac var tidlig ute med en tynn maskin, så skal alle andre som lager tynne maskiner etter det prøve å etterligne designet deres - ved å også lage tynne maskiner? Har mac liksom funnet opp et genialt konsept - ved å lage en tynn maskin?

3. Dere skribenter i hw.no må få hodet ut av ræva og fatte det at dere mistere lesere hver eneste dag når dere holder på med denne patetiske mac-glorifiseringa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trackpointen er bra når man blir vant med den. Men den er litt som en 3D-mus, knotete å bruke for de som tar i den første gangen. Dermed avfeier de det some noe ubrukelig ræl.

Men blir du først vant med det så klarer du deg knapt uten. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ubrukbart fordi det mangler separat talltastatur. Og jeg var klar over at det fantes alternativer - men de fleste er ikke helt enkle å få tak i.

Jeg har selv et slikt tastatur - med NumPad på siden. Fantastisk.

Tror det blir utskifting i maskinparken her i gården nå - min Z61m og X61 blir nok ofret for én T430 i tynn SSD-utgave. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...