cavumo Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Var så heldig (?) å komme opp i biologi 2, og det må jo feires med en tråd. Tenkte vi kunne bruke denne tråden til å forberede oss til eksamen, og i ettertid diskutere eksamen. Tidligere gitte eksamensoppgaver Del 1 tror jeg blir veldig overkommelig, er en smule mer bekymret for del 2. Lenke til kommentar
Afoxens Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Privatister i biologi 2 burde pugge replikasjon av DNA til en evt. muntlig eksamen. P: (det er vel bare privatister som har muntlig eksamen?) Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Det er bare privatister som har både muntlig-praktisk og skriftlig. Elever har enten skriftlig eller muntlig-praktisk (eller ingenting). Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Bra tråd! Har dere gjort eksamensoppgaven for H 2011? Lurer bare på om jeg har fått rett på Oppg. 3 f... Regne ut hvor mange som er bærere av sykdomsallelet. Lenke til kommentar
El-JoniZ Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Har gjort ferdig del 1 på eksamenen for H 2011 nå, men har ikke tatt fatt på del 2 enda. Vet dere hvor fasiten ligger? Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Tror dessverre ikke det finnes fasiter i Biologi 2... :-( Jeg har hvertfall ikke funnet noen enda! Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Bra tråd! Har dere gjort eksamensoppgaven for H 2011? Lurer bare på om jeg har fått rett på Oppg. 3 f... Regne ut hvor mange som er bærere av sykdomsallelet. Jeg har ikke gjort den, men man kan vel bruke Hardy-Weinbergs likevekt? Oppfyller selvsagt ikke kravene, men jeg vil tro det blir omtrentlig riktig. Jeg fikk en sannsynlighet på 6,3 * 10-3 eller 1 av 159 mennesker. Her finner man fasit for flervalgsoppgave for V11, her for H10 og her for V10. Lengre tilbake enn det finnes ikke, og det blir heller ikke laget framover (f.o.m H11). 1 Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Bra tråd! Har dere gjort eksamensoppgaven for H 2011? Lurer bare på om jeg har fått rett på Oppg. 3 f... Regne ut hvor mange som er bærere av sykdomsallelet. Jeg har ikke gjort den, men man kan vel bruke Hardy-Weinbergs likevekt? Oppfyller selvsagt ikke kravene, men jeg vil tro det blir omtrentlig riktig. Jeg fikk en sannsynlighet på 6,3 * 10-3 eller 1 av 159 mennesker. Her finner man fasit for flervalgsoppgave for V11, her for H10 og her for V10. Lengre tilbake enn det finnes ikke, og det blir heller ikke laget framover (f.o.m H11). Jepp, det var det jeg også fikk når jeg brukte Hardy-Weinberg.. :-) Takk for fasitene! Fikk læreren til å rette noen, men ikke alle.. Hva tror dere vi får på mandag da? Utrolig spennende. Synes H11 var en veldig fin eksamen, og skulle gjerne fått den igjen... Hehe :-) Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Flervalgsspørsmålene blir vel rimelig standard, det samme blir nok kortsvarene. Del 2 er jo egentlig fritt vilt, alt kan komme. Men det kommer nesten garantert enten genetikk eller økologi, og kanskje også begge to. Håper selv på noe genetikk. Økologi er ikke akkurat favoritten. Gjerne noen av de forsøksoppgavene som har kommet, de virker kjekke. Hvilken bok bruker dere forresten? Vi bruker Bi2 på skolen, men foretrekker egentlig Bios 2, som jeg også har. Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Del 2 blir veldig spennende, håper selv på genetikk og forsøksoppgave :-) Og kanskje en liten økologi oppgave, selv om det akuratt ikke er favoritten her heller. Jeg bruker Bi2, har ingen erfaring med Bios :-) Lenke til kommentar
Supreme Elite Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg skal også ha skriftlig nå på mandag, synes at genetikkoppgavene i del. 2 er ganske skremmende. Gentikk er det jeg håper minst på, men det virker som det går igjen som et stort tema på tidligere eksamener. På brevet jeg fikk fra Privatistkontoret står det at det vil være en forberedelsesdel tilgjengelig i morgen. Er det noen som har peiling på hvordan disse pleier å se ut? Hvor spesifikke pleier de å være? Er det sånn at de vil klargjøre hvilke hovedtemaer som vil gies i f.eks Del.2? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Biologi 2 har ikke en forberedelsesdel. Det må være en feil fra privatistkontoret sin side. Lenke til kommentar
tainymoe Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Er det noen som har lastet ned noe tilleggsinformasjon i tillegg til boken? Lurer på hvilke emner dere har lastet ned, og hvilke temaer som er dagsaktuelle. Fikk vite av læreren min i biologi, at han trodde det kom til å bli mer spørsmål om miljø og økologi, enn genetikk, siden genetikk har vert en stor del av eksamnene tidligere. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg har lastet ned Wikipedia (både engelsk og norsk), samt de siste numrene av tidsskriftet Genialt (som i gener i alt ) som utgies av Bioteknologinemda. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg har lastet ned Wikipedia (både engelsk og norsk), samt de siste numrene av tidsskriftet Genialt (som i gener i alt ) som utgies av Bioteknologinemda. Hvordan gjør du det, nypis? Hvor stor plass tok wikipedia på norsk? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Bruker WikiTaxi. Wikipedia på norsk tok vel rundt 600 MB om jeg ikke husker feil, mens den engelske tar vesentlig større plass (rundt 14 GB tror jeg). Lenke til kommentar
tainymoe Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Noen som vet hvordan du kan laste ned wikipedia til mac gratis? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Det er dårlig med Mac-støtte. Sist jeg sjekket var det ingenting som fungerte tilfredstillende, og det som var kostet penger. Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Min lærer tror det vil komme noe etikk rundt tidlig ultralyd etc. Men det blir jo bare spekulasjon. For min del tror jeg de følger standarden og gir genetikk, økologi/miljø og forsøk på del 2. Dette fordi i år skal det ikke være valg oppgaver, man skal svare på alle oppgaven i del 2. Lenke til kommentar
Bella Mozarella Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Bra tråd! Har dere gjort eksamensoppgaven for H 2011? Lurer bare på om jeg har fått rett på Oppg. 3 f... Regne ut hvor mange som er bærere av sykdomsallelet. Jeg har ikke gjort den, men man kan vel bruke Hardy-Weinbergs likevekt? Oppfyller selvsagt ikke kravene, men jeg vil tro det blir omtrentlig riktig. Jeg fikk en sannsynlighet på 6,3 * 10-3 eller 1 av 159 mennesker. Her finner man fasit for flervalgsoppgave for V11, her for H10 og her for V10. Lengre tilbake enn det finnes ikke, og det blir heller ikke laget framover (f.o.m H11). Jepp, det var det jeg også fikk når jeg brukte Hardy-Weinberg.. :-) Takk for fasitene! Fikk læreren til å rette noen, men ikke alle.. Hva tror dere vi får på mandag da? Utrolig spennende. Synes H11 var en veldig fin eksamen, og skulle gjerne fått den igjen... Hehe :-) Er det noen som kan forkalre meg hvordan dere regnet ut dette? Jeg får feil svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå