clarkie Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Halla! Er det flere her som har kommet opp i Økonomistyring? Her kan vi hjelpe hverandre med forberedelser osv.! Blir kos! Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg kom opp! Tipset er å ta med mange gamle eksamener/tentamener å ha det med under prøven. En jente i klassen min tok med gamle eksamener/tentamener og brukte det under tentamen og fikk en 6er. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Bump? Ingen andre som kan bidra med litt "øko-talk"? Lenke til kommentar
krabbelax Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Har også eksamen i økonomistyring men som privatist har lest å jobbet med boka Tenkte jeg skulle gjøre alle eldre eksamener fram til eksamen, holder på med vår 2009 nå. om noen har løsningsforslag vil jeg være meget takknemlig om dere deler det, mulig du spør hun i klassen din Eksboks? spanderer en brus eller no lignende Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Ja, jeg har løsningsforsalget til vår eksamen 2009. Læreren la det ut på fronter. Jeg har gjort nesten alle oppgavene, men jeg vet ikke hvordan jeg får gjort likviditetsbudsjettet. Hvilken kalkyle bruker du? Lenke til kommentar
arne-jorgen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg skal også opp i økonomistyringseksamen! Hvilken excel modell bruker dere for budsjetter? Resultat- og likviditetbudsjett og budsjettkontroll? Kunne noen av dere legge den ut som fil hadde det vært ganske digg! Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Alle ferdigmodellene for faget. Hvordan øver du til faget? Lenke til kommentar
arne-jorgen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Takk, men hvilken av dem? Pet-shop? Leser gjennom boka og gjør noen oppgaver til hvert kapittel samt ser over tidligere gitte eksamens oppgaver. Hva med deg og andre? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jeg bruker "Budsjett.xlsm - korrigert mars 12" eller en jeg har fra før av "budsjett med budsjettkontroll.xls" Jeg gjør alle eksamensoppgavene og skriver ned alle de vanskeligste føringene i et dokument. Endret 21. mai 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
HaakonRiple Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har også eksamen i økonomistyring. Tror det er lurt som du sier Eksboks, å bruke tidligere løste eksamensoppgaver/innleveringer på dagen. Da slipper du å komme opp med nye formuleringer til for eksempel en regnskapsanalyse. Hvilke emner tror dere vi får? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Vi får ihvertfall vanlig regnskap, budsjett og muligens kalkyle eller sånne enkle tips til bedrifter om hvilke foretak eller interessegrupper som er viktigst. Lenke til kommentar
HaakonRiple Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Ja, regnskap får vi uansett. Vi får enten regnskapsanalyse eller likviditetsbudsjett tror jeg, ikke begge deler da det blir for mye tasting. Det man ihvertfall må sjekke når man får forberedelsesdelen, er hvordan bransjetallene for den aktuelle bedriften er. I tillegg får vi nok vite hvor den er plassert, og da kan vi sjekke hvor mange bedrifter av den typen det er i området, samt si noe om risikopremie ved å investere i bedriften. Lenke til kommentar
kokken tor Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jepps, skal ha eksamen i dette jeg også. Forberedelsesdelen har blitt lagt ut nå, og vi får regnskap, regnskapsanalyse, produktkalkyle og budsjettkontroll. Hva tenker dere om den inngående balansen? Bare eiendelskontoer, og ek- og gjeldskontoer er gitt Lenke til kommentar
Oda001 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 hei er det noen som har funnet firmaet ZAPO AS ? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Har dere funnet ut bransjetall for bransjen firmaet er i? hei er det noen som har funnet firmaet ZAPO AS ? Det står noe om firmaet når du søker på nettet, men jeg vet ikke om det er det samme firmaet Lenke til kommentar
beeckzy Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Har dere funnet ut bransjetall for bransjen firmaet er i? hei er det noen som har funnet firmaet ZAPO AS ? Det står noe om firmaet når du søker på nettet, men jeg vet ikke om det er det samme firmaet Vi brukte purehelp.no for å finne regnskap fra tidligere år. Men firma stemmer ikke med beskrivelsen fra forberedelsen. Jepps, skal ha eksamen i dette jeg også. Forberedelsesdelen har blitt lagt ut nå, og vi får regnskap, regnskapsanalyse, produktkalkyle og budsjettkontroll. Hva tenker dere om den inngående balansen? Bare eiendelskontoer, og ek- og gjeldskontoer er gitt kokken tor - jeg vil tro at det ikke har noe å si for de bilagene vi skal føre i morgen. Vi bruker ferdigmodellen og der står jo alle kontoer så da blir det lettere å avslutte regnskapet. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvorfor står det ikke kontoer for 4300, 3000, 5000 osv? Når det er tydelig at vi skal bruke disse kontoene? Lenke til kommentar
sondreet Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Er det noen som har fått tak i bransjetall og lignende? Lenke til kommentar
Birgitte :) Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre i forhold til ZAPO AS, siden det visstnok ikke er en bedrift som driver med låssystemer som heter dette. Den vi fant drev med investeringer. Så vi må bare finne andre bedrifter, konkurrenter, i nærheten som kan være interessante for oppgaven. Så kan vi sammenlikne disse med ZAPO AS. Noen som vet noe mer om hva vi gjør her? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Låsgruppen AS og Låsesmeden Larvik AS ser ut som to lignende bedrifter, og vi kan kanskje sammenligne ZAPO AS med disse to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå