egen9 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Skal kjøpe et speilrefleks kamera nå til someren, det skal brukes mye ute, og for det meste på naturbilder o.l, noen forslag til et godt kamera for en nybegynner til 4-6000Kr? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Nikons d5100 er et veldig godt kamera som nå har falt litt i pris med kit-objektivet så er det et veldig greit sted å begynne! http://www.japanphoto.no/product/kampanje/kampanjetilbud/systemkamera/nikon-d5100-m-18-55-vr/ 1 Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Tja, da vil jeg påstå at dette; http://www.japanphoto.no/product/systemkamera/speilreflekskamera/pentax/pentax-k-r-m-18-55mm-50-200mm-da-l-sort/ er et like bra valg!! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hvilken kamera som passer best er litt avhengig av hvilken type naturmotiver du liker å ta, landskap eller dyr/fugl som hovedgeskjeft. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Hvilken kamera som passer best er litt avhengig av hvilken type naturmotiver du liker å ta, landskap eller dyr/fugl som hovedgeskjeft. blir litt av begge, men mest landskap Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 hovedgrunnen for jeg spurte er at på landskap pleier man og bruke vidvinkel og på dyr tele "zoom", hvis du ikke vil drive på og bytte objektiver er nok bedre og kjøpe Nikon/Canon og en 18-200 eller en 18-270 objektiv, det er ikke optimalt men en grei løsning for de som ikke gidder og bruke tid/penger på objektiver. Jeg vil nok anbefale deg en Canon GX1 hvis du ikke er interessert i og bytte objektiver samt og bruke tid på å lære deg fotografering, men hvis du vil ha et par tre objektiver og bruke noen timer på og lære deg kameraet vil et speilrefleks være det beste. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Hm, har bestemt meg for å bruke litt tid, og penger på å lære meg å bli en god fotograf, så kommer til å kjøpe meg speilrefleks. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da foreslår jeg at du starter med et greit hus i mellomklassen (Canon 550D/600D, Nikon D5100 eller Pentax K.-r) med normal-zoomen og en grei tele-zoom, f.eks. Tamron 70-300mm VC. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Jeg kan bare anbefale det systemet jeg kjenner til, Canon 550D inkludert kid-objektivet, og forlenge brennvidden med en Canon 55-250 IS, et godt stativ og en Canon 60mm til macro på sikt eventuell en 50mm f/1.8 til portretter og litt nærfotografering med diffus bakgrunn, da burde du være greit skodd il og begynne med Endret 15. mai 2012 av Nautica 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Tja, da vil jeg påstå at dette; http://www.japanphot...00mm-da-l-sort/ er et like bra valg!! Dette gir hvertfall enormt mye for pengene. Men selv ville jeg nok kjøpt Nikon D5100 da det også er bra på video. Ikke at dette er en essensiell feature for trådstarter kanskje, men å ha en god videofunksjon tilgjengelig om man ser noe tøft eller vil filme litt på events for å fange stemning osv er veldig greit å ha Vet ikke hvordan Pentax kameraet er på video så skal ikke uttale meg noe mer om det. Ønsker deg lykke til med valg av speilrefleks. Du blir nok sikkert fornøyd uansett hva du velger av forslagene her inne da det er gode kameraer alle sammen Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Når noen skriver naturfoto, og med fokus på landskap, så er ikke kitobjektiv og 55-250/70-300mm det tankene mine umiddelbart går til. Kjøp brukt, da sparer man flerfoldige tusen. Kjøp Canon eller Nikon. Det finnes ikke noe bruktmarked å snakke om for de andre produsentene. Hopp gjerne over nybegynnerkameraene (xxxx/xxxD) og gå rett til prosumer (xxD). Bedre byggkvalitet, bedre kontroll, flere funksjoner. Og, viktigst av alt, dropp ultrazoomer som Tamron 18-270mm. Skal jeg gi en konkret anbefaling til 6000kr, så blir det Sigma 10-20mm, Tamron 17-50mm f2.8 og et kamerahus type Nikon D80 eller Canon 40D. Hver av disse koster ca. 2000kr per stykk på bruktmarkedet (foto.no/finn.no), og du kan selge dem videre for omtrent den samme prisen om brennviddene ikke passer, eller du vil oppgradere noe. De nevnte kamerahusene er fortsatt helt fine, selv om de er noen år gamle. Nye hus vil gjerne ha høyere megapixel-tall, gir mindre støy på lik ISO-verdi og kan gjerne filme. Det har ikke skjedd noen kvantesprang innenfor consumer/prosumer-segmentet, alle oppgraderinger er forholdsvis små. 5 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Sony A57 http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a57/sony-a57A.HTM Så får du ett glimrende kamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå