St€rk Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Krum fingrene dine i strømretning, tommelen viser magfelt. Har du ikke fysikk boka? Står supert forklart. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Husker hva jeg svarte på d) 1) : Strømretningen er med klokka pga strømretningen er fra + til --polen. Da danner det et magnetfelt inn i planet i den ytre ringen. Fluksen(dringen?) er positiv, og da er emsen negativ, så strømretningen vil gå motsatt vei av strømretningen til ytre ring, altså mot klokka? Hvilken side/kapittel står det om Lenz lov i RST(fysikk 2-boka)? Endret 4. juni 2012 av Mys1 Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hvilken side/kapittel står det om Lenz lov i RST(fysikk 2-boka)? Står ikke noe om Lenz' lov i den boka. Husker læreren holdt et foredrag om loven i klassen nettopp pga vi skulle få innblikk i den grunnet mangelen i RST. 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Har Ergo fysikk boka. Lenz regel: Lenz' lov sier at en indusert strøm har en slik retning at de kreftene som oppstår vil motvirke inngrepet som induserer strømme Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Noen som har hele fila btw? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Yes yes. Nå er det nesten så jeg håper jeg stryker.. Da mister jeg førstegangsvitnemålet. Jeg har litt lyst å ta to friår etter VGS, og hvis jeg mister førstegangsvitnemålet uansett, så gjør det ikke noe å ta to friår. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Noen som har hele fila btw? Hvilken fil? :S Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Noen som har hele fila btw? Hvilken fil? :S PDF-fil med oppgavene Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Har bare oppgavesettet i papirform, dessverre.. Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Har du skanner, evt. mobil som tar gode bilder? Hadde ikke eksamen, men er lysten på å se heftet. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Skulle gjerne gjort det, men har pakka ned heftet... Gjør meg klar til å flytte ut av internat. Kan gjøre det på lørdag/søndag hvis du ikke har fått tak i det enda da Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Blir egentlig karakterene justert om eksamen blir oppfattet som vanskeligere enn vanlig, eller blir det bare notert til neste år? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 De blir justert, så de ender opp på et snitt som ikke er altfor lavt. I forhåndssensuren har de også gitt en ny skala som skal gjelde for besvarelsene. Prosentandelen rette svar for en gitt karakter ble litt senket i forhåndssensuren. Lenke til kommentar
Ertshus93 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei! Noen som har lasta opp selve eksamen fysikk 2 på pc? Skulle gjerne hatt det for å kikke over litt. Noen som gidder å sende det over pm til meg? Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Noen som har fått karakteren på eksamen? Kom ikke opp selv, men hørte jo nivået var høyt, så spent på å se om det har gitt store utslag ift st.pkt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg prøvde å ringe skolen nå, men de sa jeg måtte ringe på mandag i stedet, siden sensur var idag (i ettermiddag/kveld). Jaja. Får smøre meg med enda litt mer tålmodighet for å finne ut om jeg må ta eksamen på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Er det ikke slik at fellessensur er utsatt til midten av neste uke? Slik jeg forsto det pga. streik. Hvis ikke, hvor finner jeg eksamenskarakterene? EDIT: 6 i fysikk skriftlig! Digg! Endret 22. juni 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Er det ikke slik at fellessensur er utsatt til midten av neste uke? Slik jeg forsto det pga. streik. Hvis ikke, hvor finner jeg eksamenskarakterene? EDIT: 6 i fysikk skriftlig! Digg! Hvor fant du eksamenskarakterene? Lenke til kommentar
emwa Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Er det ikke slik at fellessensur er utsatt til midten av neste uke? Slik jeg forsto det pga. streik. Hvis ikke, hvor finner jeg eksamenskarakterene? EDIT: 6 i fysikk skriftlig! Digg! Du er gal. En maskin. Anyways, GRATULERER! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå