Balthier Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Kjempeflott initiativ! Tusen takk skal du ha, TS!! 2 Lenke til kommentar
Frackenpohl Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 http://eksempeloppga...x?trinn=1&fag=2 Legger ved en passordbeskyttet link fra UDIR sine nettsider, hvor matte eksamen fra tidligere år ligger ute. (Fasitene ligger også der.) Hvis dere ikke kommer inn på linken er passordet: Eksempel og brukernavnet: Eksempel (viktig med stor forbokstav). Håper det er til hjelp! Lagt det til i førstepost Tusen takk Var vurderingsveiledning faglæreren min snakket om... Kom med tips folkens, vi trenger litt aktivitet her! Hadde fortsatt vært greit å finne ut hva som trengs for de forskjellig karakterene Kjempeflott initiativ! Tusen takk skal du ha, TS!! Det var da så lite Lenke til kommentar
Frackenpohl Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Har da lagt til hva som kommer, og sannsynligheten for det i førstepost Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg tror det er forskjellig når man begynner. Jeg begynner 08.30 nemlig Og vil bare si at jeg tror det er lurt å ta med blyant til konstruksjonsoppgaver. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Vi har oppmøte 08:45, sitte klare 08:50 og starte 09:00. Lenke til kommentar
Frackenpohl Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg tror det er forskjellig når man begynner. Jeg begynner 08.30 nemlig Og vil bare si at jeg tror det er lurt å ta med blyant til konstruksjonsoppgaver. Skiftet på førstepost Lenke til kommentar
marteees Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Noen som har noen tips til endring av diagrammer i Excel 2010? Lenke til kommentar
Reachingthesky Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Noen som har noen tips til endring av diagrammer i Excel 2010? Hva mener du? Lenke til kommentar
marteees Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Noen som har noen tips til endring av diagrammer i Excel 2010? Hva mener du? Hvordan endre på f.eks. forklaring og sånn at hver forklaring får hver sin farge. Til meg så står automatisk navnet på verdiaksen som forklaring på høremargen (her som antall, og ikke a, b, c osv.). Lenke til kommentar
youknow Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Vi har oppmøte 08:45, sitte klare 08:50 og starte 09:00. vi også! Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Kom også opp i matte. Synes det var helt greit. Har dessverre ikke sjangs på en 6er uansett men ligger nok på 4-5 et sted som på tentamen hvor vi hadde en gammel examen. Har selv ikke jobbet hjemme enda men må vell til litt. Føler det er Excel, funksjoner og konstruksjon jeg ikke er kald på.. Bra tråd! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Da var armen brukket, ikke noe eksamen på meg... 2 Lenke til kommentar
Tao1209 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hver side av en firkant er 10 000 meter. hvor lang vil hver side være hvis firkanten var dobbel så stor? Hvordan løser man denne oppgaven? :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hver side av en firkant er 10 000 meter. hvor lang vil hver side være hvis firkanten var dobbel så stor? Hvordan løser man denne oppgaven? :-) 10 000m x 10 000m = 100 000 000m2 100 000 000m2 x 2 = 200 000 000m2 Så tar du kvadratroten av 200 000 000m2 som blir 14142,135623m. Så blir begge sidene 14142,135623, tror jeg. Rett meg om dette er feil! Lenke til kommentar
gossipgurl Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg var også så "heldig" at jeg kom opp i matte. Men altså, nå holder jeg på med noen oppgaver. Så kom jeg til en oppgave jeg ikke klarer å løse. Skriver den her, og håper at noen av dere vet svaret! Oppgaven: En lett motorsykkel har en motorsylinder med innvendig volum på maksimalt 125,0 cm3. D=52,0 mm H= 57,8 mm Regn ut volumet av motorsylinderen og oppgi svaret i kubikkcentimeter. Anyone?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jeg var også så "heldig" at jeg kom opp i matte. Men altså, nå holder jeg på med noen oppgaver. Så kom jeg til en oppgave jeg ikke klarer å løse. Skriver den her, og håper at noen av dere vet svaret! Oppgaven: En lett motorsykkel har en motorsylinder med innvendig volum på maksimalt 125,0 cm3. D=52,0 mm H= 57,8 mm Regn ut volumet av motorsylinderen og oppgi svaret i kubikkcentimeter. Anyone?? Volumet av en sylinder med diameter 52mm (5,2 cm) og H 57,8mm blir slik. V = G x H = 3,14 x r x r x h 3,14 x 26 x 26 x 57,8 = 122688,59 mm3 = 122,7 cm3. Håper det hjalp Endret 18. mai 2012 av Slettet-cvVoQz Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hei, jeg er spent på hvordn matte eksamen blir. Jeg ble ikke glad, eller lei meg over at jeg kom opp i matte(litt glad da ) ..Er sånn ca nøytral. Men, har noen av dere en regelbok dere har laget selv? Jeg kan ikke lage regelbok forhånd, jeg er svært dårlig til å skrive håndskrift. (Alltid vannskelig å tyde hva jeg har skrevet for læreren min ). Uansett hvis jeg må lage en forståelig regelbok, vil det lang tid å skrive "pent". Håper du kan sende meg regelboka di over PM(scanne PDF). Blir veldig takknemlig. Dere må også regne med at jeg spør litt underveis i tråden Lenke til kommentar
gossipgurl Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg var også så "heldig" at jeg kom opp i matte. Men altså, nå holder jeg på med noen oppgaver. Så kom jeg til en oppgave jeg ikke klarer å løse. Skriver den her, og håper at noen av dere vet svaret! Oppgaven: En lett motorsykkel har en motorsylinder med innvendig volum på maksimalt 125,0 cm3. D=52,0 mm H= 57,8 mm Regn ut volumet av motorsylinderen og oppgi svaret i kubikkcentimeter. Anyone?? Volumet av en sylinder med diameter 52mm (5,2 cm) og H 57,8mm blir slik. V = G x H = 3,14 x r x r x h 3,14 x 26 x 26 x 57,8 = 122688,59 mm3 = 122,7 cm3. Håper det hjalp Ja, det hjalp mye, tusen takk!! Lenke til kommentar
frk.anna Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 <---Eksamen i matte---> Dette er da tråden for oss som har vært så heldige eller uheldige å komme opp i matte. Her kommer det forhåpentligvis å diskutert matte eksamen. 1. posten kommer til å bli oppdatert etterhvert som folk kommer med mer nyttig info. <---Hva som kommer til å komme---> Det er nå lagt ved en pdf fil med alt som kommer til å komme på eksamen, og også sannsynligheten for at det kommer. Tallene kommer fra forrige eksamener. Det vil i tillegg mest sannsynlig bli noen "tenk selv" oppgaver hvor man skal anvende hva man har kan, på en ny måte. Her er også kunnskapsløftet om hva man skal kunne etter 10. klasse. <---Nyttige matte sider---> http://sp1.skoleveven.no/ <--Her er også en del gamle eksamener http://www.gruble.net/matte/ http://www.matematikk.org/ http://www.kodex.no/ Her er ALLE de gamle eksamene på UDIR sine nettsider, passord og brukernavn er "Eksempel". Viktig med stor "E" <---Hva man burde gjøre---> Jobbe gjennom gamle eksamener og oppgaver Lage regelbok <---På eksamensdagen---> Møte opp til riktig tidspunkt Ha med seg:God penn, som kan føre godt En blyant til konstruksjon Blyantspisser Tippex Linjal Gradskive Kalkulator Passer [*]Hvis det er en oppgave man ikke greier: Jobb videre [*]Før pent inn [*]Bruk all tida du har, hvis du er ferdig tidlig: Lese igjennom alle oppgaver NØYE! Lese igjennom alle oppgaver NØYE! Lese igjennom alle oppgaver NØYE! <---Takk til---> En enorm takk til smileymari for linken til UDIR Karina Hulesangerhule for mer info til førstepost Hei. Ja, så ble det matte på oss da HER er en side som er verdt et besøk nå i forberedelsestiden. Siden inneholder bla. gamle eksamener helt tilbake til 1976 (med svar og utregning på de fleste prøvene) og "test deg selv" oppgaver. Itillegg til vuderingsveiledning og emne oversikt for DEL 1. Lykke til alle sammen! Dette klarer vi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå