frk.anna Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg har fått Matte i prøvemuntlig, har dere noen sider hvordan jeg kan presentere det ? har om "drømmehuset" Det kan være lurt å skrive ned utregningene dine på power pointen eller tavla, og ikke bare svaret. Og du kunne foreksempel late som om du skal tegne dette huset. Da er det mye å tenke på. Hvilket gulv lønner seg, hvor tykk skal isolasjonen i veggene være - det er dyrere å isolere "tykt", men da sparer du kanskje på strømavgiften (oppvarming) osv.osv. I et hus er det også mange vinkler, og du kan lett dra inn pytagoras og ligninger. Prøv deg med flere ukjente, men husk: Det viktigste er at du kan forklare HVORFOR du har regnet som du gjorde, så lag krevende oppgaver, men ikke for vanskelige. Lenke til kommentar
Tinee Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Noen som vet hvordan man løser en sånn ligning: x*x*x = x*x +105 Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Da kom resultatet. Ble dessverre en 4er, hadde håpet på 5, mn er ikke direkte skuffet heller! Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Etter at jeg så din utregning på oppgave 9 på del 2:) Heheee.. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hvor får dere vite svaret? Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Fikk 5! Er ganske fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 6. God ferie, og lykke til på videregående til neste år! Lenke til kommentar
Grunnbok Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 5.. Satset på 6er, men vanskelig når man ikke rekker siste oppgave.... Lenke til kommentar
Alpha Centauri Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 5.. Satset på 6er, men vanskelig når man ikke rekker siste oppgave.... Enig at det ble litt dårlig med tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Det var faktisk veldig dårlig tid på prøven. På denne prøven var det 9 oppgaver på del 2. På tidligere prøver har det vært helt nede i 4 oppgaver på del 2. Det gikk fint for meg, men har hørt om flere som måtte "bryte". Tror det viktigste er å jobbe jevnt å trutt gjennom hele prøven. Grunnen til at mange fikk lavere karakter på eksamen enn de hadde forventet, tror jeg er at mange glemmer å vise utregninger og å forklare grundig i en svarsetning. Viktig å få med så mye info som mulig i tilegg til rett svar. En oppgave det har vært lite snakk om på forumet, er den oppgava med stabelen av hårvoks. Kjenner MANGE som ikke skjønte noe. Og det skjønner jeg godt, for det å faktisk bruke formler og sette inn verdier er noe vi knapt lærer på ungdomsskolen. Denne oppgava ser helt umulig ut dersom en ikke vet hvordan du bruker formler. Om du vet det er det like lett som å telle til 10. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Er det denne 10. klasse får i år som tentamen? Vanskelig eller grei? Lenke til kommentar
Isis123 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Jeg lurte på om det er noen som har eksamensoppgavene for 10 trinn 2012? Vi får de som tentamen Lenke til kommentar
Isis123 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Er det denne 10. klasse får i år som tentamen? Vanskelig eller grei? Ja, 10 klasse får fjordårets eksamen som tentamen i år 1 Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Kan ikkje noken ta bilde av oppgavene og poste de her på forumet? Endret 14. april 2013 av Rasmus111 1 Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Kan ikkje noken ta bilde av oppgavene og poste de her på forumet? https://pgsf.udir.no/dokumentlager/EksamensOppgaver.aspx?proveType=EG 1. Finn den eksamenen du leter etter. 2. Passordet er Eksempel Lenke til kommentar
matte per Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 den linken funker jo ikke, somebody heeeelp? plis Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 den linken funker jo ikke, somebody heeeelp? plis Den funker som bare faen jo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå