V. Haugen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Norske Fribi har ambisjoner om å gjøre verden til et bedre sted med appen sin. Slik skal norske apper nå verdenstoppen Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Skjønner ikke hvorfor alle utviklere utvikler til iOS først når majoriteten av smarttelefonbrukere har Android som OS? Må da være mer penger å tjene på at majoriteten får tilgang til appene først? 3 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kanskje iOS-brukere kjøper flere apper per hode, who knows? 2 Lenke til kommentar
Geeza Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kanskje iOS-brukere kjøper flere apper per hode, who knows? He knows! :-) http://www.dinside.no/880158/nesten-ingen-nordmenn-betaler-for-android-apps Mener jeg har lest det samme flere steder. iPhone brukere er langt mer betalingsvillige enn Android-brukere. 2 Lenke til kommentar
passdeg Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr? 1 Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 F.eks på DrawSomething så koster det ikke mer enn 6kr å bli kvitt reklamen, så veldig mye kan de vel ikke tjene på reklame? Lenke til kommentar
Depressure Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 GJESP! Det måtte bli til iPhone? skruller.... 2 Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr? Wordfeud får inn 2,70 kr per tusende visning. Lenke til kommentar
jorgenol Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 det står jo at appen kommer til android i mai/juni Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr? Wordfeud får inn 2,70 kr per tusende visning. Og de har over 12M brukere, hvis bare 2M av de spiller hver dag og viser reklamen 4 ganger så er det (2 000 000 / 1000) * 2,70 = 5400 kr pr dag. 162 000 i måneden. Snakker cash da. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Mener å ha lest at Wordfeud utvikleren tjener 100 000 per dag, på appen sin. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr? Hva tjener du mest på, reklame eller betalingsversjonen?Hvis man ser på inntekt pr. bruker så tjener jeg helt klart mest på betalingsversjonen. http://www.idi.ntnu.no/blogg/?p=318 Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Gi bort appen gratis og tjen pengene på mikrotransaksjoner istedet. Få folk hekta på gratis gameplay, så selger du dem fort vogner med smurfebær til hundrevis av kroner. Endret 16. mai 2012 av andrey3000 2 Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Skjønner ikke hvorfor alle utviklere utvikler til iOS først når majoriteten av smarttelefonbrukere har Android som OS? Må da være mer penger å tjene på at majoriteten får tilgang til appene først? Det finnes jo mange mange MANGE flere Nokia S40-telefoner i verden, men "ingen" utvikler for den platformen. Du viser særs liten innsikt hvis du faktisk tror at salgstall alene er motivasjon for utvikling Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 http://tech.fortune.cnn.com/2011/05/27/why-its-harder-to-make-money-on-android-than-on-apples-ios Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Kunne godt tenkt meg å lage en C&C klone og selge eksklusive oppgraderinger som kan brukes til basen for penger. Men dette krever mye planlegging. Men nei dette har jeg ikke penger til. Spillet ville ligne RA 1 men ha mørkere og lysere atmosfære. Ville blitt en klone men ligne en verdig RA 1 etterfølger med mørke og lyse punkter. Aka starcraft 2 grafikk. Så ville kalt studioet Eastwood og spillet for Red Sirens og spillet ville bare bli solgt digitalt til 50 kroner og virke både på pc og android + ios. (Bare drømmer om det) Endret 16. mai 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
trolomlllool Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr?Wordfeud får inn 2,70 kr per tusende visning.Og de har over 12M brukere, hvis bare 2M av de spiller hver dag og viser reklamen 4 ganger så er det (2 000 000 / 1000) * 2,70 = 5400 kr pr dag. 162 000 i måneden. Snakker cash da. vil også legge til at reklamen ofte kommer opp 3-4 ganger når du spiller en stund, så det er ikke så farfetched å gange summen din med 3 eller 4 det er pr visning av reklamen Lenke til kommentar
Soderlind Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Skjønner ikke hvorfor alle utviklere utvikler til iOS først når majoriteten av smarttelefonbrukere har Android som OS? Må da være mer penger å tjene på at majoriteten får tilgang til appene først? Koder du for iOS, så trenger du ikke å ta så mange hensyn som du må pga de mange Android versjonene (aka fragmentering): http://techcrunch.com/2012/05/15/3997-models-android-fragmentation-as-seen-by-the-developers-of-opensignalmaps/ Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Og de har over 12M brukere, hvis bare 2M av de spiller hver dag og viser reklamen 4 ganger så er det (2 000 000 / 1000) * 2,70 = 5400 kr pr dag. 162 000 i måneden. Snakker cash da. Alikevel småpenger mot hva noen millioner brukere legger igjen hvis de faktisk kjøper appen. Husk at spill som WordFeud er ekstreme unntak; for hvert spill med popularitet på nivå med WordFeud så er det mange tusen som ikke tjener noe av betydning. Lenke til kommentar
Daululu Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Folk kjøper flere iPad enn andre Android og Windows nettbrett tilsammen . Derfor utvikler applikasjon til iOS mere enn Android og Windows apps . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg