Gå til innhold

Har grafikkort, trenger hjelp til resten...(Billig PC)

Anbefalte innlegg

Heisann:-)

Kjøpte på slutten av 2010 Agentspoon sin Black Refinery PC, som nå står som "underholdningssenter" i stua.

P.g.a. reklamasjon og litt frem og tilbake med Dustin, satt jeg med ett ekstra skjermkort: http://www.dustinhome.no/product/5010463994/gigabyte-geforce-gtx-460-oc-1gb-pci-e-dvi-hdmi/

Dette kortet har blitt liggende i en skuff siden da...

Nå har vi kjøpt nytt hus, hvor ungene har fått sin egen tv-stue, og behovet for en pc nr. 2 melder seg:-)

Bruksområdet vil være å se på HD-film, internnett, noe word/excel osv.

Blir altså ikke snakk noe særlig tunge oppgaver.

Vil gjerne ha forslag på komponenter som kan kjøpes på ett sted, som Dustin, Komplett etc., og maskinen skal være så rimelig som mulig. (Men fungere godt til det jeg har nevnt)

På forhånd takk for hjelpen:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1ac7e86ad12679716b73c33c0560c17c.png

Mulig det er noe studentrabatt innbakt i den prisen.

Her trenger du ikke dedikert skjermkort heller. Det ekstra skjermkortet du har fra før kan du selge eller bruke i SLI i maskinen du har fra før, dersom HK og PSU støtter det.

Lenke til kommentar

1ac7e86ad12679716b73c33c0560c17c.png

Her trenger du ikke dedikert skjermkort heller. Det ekstra skjermkortet du har fra før kan du selge eller bruke i SLI i maskinen du har fra før, dersom HK og PSU støtter det.

bytt strømforsyningen til OCZ ZT SERIES 550W, Intel HK og CPU (intel er langt bedre enn AMD nå til dags.. selvom du ikke skal drive med tunge oppgaver er intel veien å gå.)

SDD*en du har valgt er den verste SDD'en på markedet

Så bytter man kabinett til Fractal Design define R3 som er PERFEKT på alle måter

edit: har du noe fra før av som skjerm, tastatur osv.?

Endret av vodkish
Lenke til kommentar

Altså: gitt at TS på død og liv skal bruke det skjermkortet han har fra før kan han gjerne gå for i3/i5/whatever. Med en A8 trenger han ikke dette - verken GTX 460 eller Intel-CPU - til den bruken han beskriver. Billigere er det også, som, mind you, var et av kriteriene.

SSDen plukket jeg fordi den er rimelig. Jeg er klar over at SandForce-kontrollerne har dårlig rykte på seg, men hey, den er billig. TS har heller ikke ytret noe behov for SSD, han kan vel så gjerne gå for en snurredisk. Prismessig var det så å si ingen forskjell på denne og en 500 GB mekanisk disk.

Kabinettet er valgt mtp. pris og størrelse. Fractal R3 er supert, men det koster mer og tar større plass. Ettersom denne maskinen slik jeg forstår det skal bli enda en stue-PC vurderte jeg også å foreslå et SFF/HTPC-kabinett.

HK er valgt på bakgrunn av formfaktor, SATA 6 Gbit, USB 3.0 og pris.

PSU er, ikke overraskende, også valgt på bakgrunn av pris. Det er riktignok bare 150 kr opp for å få ZT series isteden, som yter 50 W ekstra og er modulær, men mange bekker små osv...

Her er en littegrann mer påkostet versjon med de foreslåtte endringene:

f876024701f9491606814b6f289d44f9.png

Dette oppsettet har svakere integrert grafikk enn den forrige, så du vil nok ønske å beholde ditt GTX 460 i denne maskinen om du skal gjøre noe mer grafikkintensivt enn du beskriver i førstepost.

Lenke til kommentar

edit: har du noe fra før av som skjerm, tastatur osv.?

Selge skjermkortet gidder jeg ikke, sikkert ikke mange kronene jeg får for det...

Tv'n blir skjermen, resten har jeg vel en eske full av:-)

Altså: gitt at TS på død og liv skal bruke det skjermkortet han har fra før kan han gjerne gå for i3/i5/whatever.

TS har heller ikke ytret noe behov for SSD, han kan vel så gjerne gå for en snurredisk.

Kabinettet er valgt mtp. pris og størrelse. Fractal R3 er supert, men det koster mer og tar større plass. Ettersom denne maskinen slik jeg forstår det skal bli enda en stue-PC vurderte jeg også å foreslå et SFF/HTPC-kabinett.

HK er valgt på bakgrunn av formfaktor, SATA 6 Gbit, USB 3.0 og pris.

PSU er, ikke overraskende, også valgt på bakgrunn av pris. Det er riktignok bare 150 kr opp for å få ZT series isteden, som yter 50 W ekstra og er modulær, men mange bekker små osv...

.

Må ikke på død og liv bruke det, men jeg har det nå liggende da...

SSD skal ikke inn i denne maskinen, det skal jeg ha før kidsa:-)

Maskinen skal ha et standard kabinett. Veldig fornøyd med Fractal.

Dersom småpenger gir en mye bedre maskin, skal det ikke stå på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...