Sandwich Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Våknet opp til død pc. Når jeg trykker på-kappen: Lys på Kabinet'et går på. Vifte'ne beveger seg litt Hovedkort'et lys'er DRAM_LED og svak CPU_LED Ca. et halvt sekund senere stopper led,fan,psu. Og på-knappen virker ikke før hovedkort'et er tomt for strøm (Grønnt lys av). Prøvd å reset'et BIOS/CMOS. Montere pc utenfor kabinett'et. Minimal oppstart: CPU,FAN,PSU,MB,RAM. Får ikke POST lyd fra Hovedkort'et. Ram i forskjellige plass'er virker heller ikke Har test'et PSU med Green wire test/paper clip test. Hovedkort'et er P8P67 PRO rev 3.1 Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Så du sier at PSU fingerer, pcen har samme trøbbel utenfor kabinett med kun en minnebrikke i, også testet med annen minne brukke i annen slott. Lukter dødt HK. PSU booter, men det kan jo være feil med den. Ikke mulighet til å teste med annen hardware? // Kompis ol. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Ja, har test'et RAM med 1 brikke i alle forskjellige Plassering'er utenfor kabinett'et (To gang'er siden jeg prøvde med begge RAM brikke'ne mine). PSU vift'en snurr'er på Paper clip test'en Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da må du jo anta at psu virker, pleier å være død når den er død. Remonter selve cpu da, etter det er det bare RMA på HK som virker fornuftig. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Har remontert CPU allerede. Det hjelp'te ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå