Treasure Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hei, Maskinen min fryser etter 5-15 min under spilling av Cod4 og Battlefield 3 online (multiplayer). Dette skjer sannsynligvis pga punkbuster, da jeg uten problemer kan spille de samme spillene offline eller på servere som ikke har punkbuster. Jeg har sendt mail til både Punkbuster og EA support, men ingen av deres forslag har hjulpet meg. Hva jeg har prøvd ut for å løse problemet: Reinstallert spillene. Formatert maskinen og lagt inn Windows 7 på nytt. Deaktivert brannmur og anti-virus. Oppdaterte drivere og punkbuster. Sette "Affinity". Prøvd med både 1 og 2 kjerner. Forskjellig "User Account Control Settings" i windows Utført DxDiag. Alt så bra ut. CMD: "bcdedit /set increaseUserVa 3072" ipconfig /flushdns, ipconfig /renew, ipconfig /register, netsh winsoc reset "Clean boot" Kjørt PnkBstrA.exe som administrator Slettet temp filer UPnP host devices og SSPD discovery deaktivert og stoppet. Kjørt pbsvc.exe for å fjerne og reinstallere punkbuster Passet på at PnkBstrA.exe og PnkBstrB.exe er tillatt gjennom brannmur/anti-virus Byttet skjermkort Problemet ser ikke ut til å være relatert til hardware ettersom spillene fungerer offline/uten punkbuster. Andre spill uten Punkbuster som f. eks. WoW fungerer helt fint. Hardware: Intel i5 750 2.67ghz ATI Radeon 5850 HD 4GB Ram 750W PSU Føler jeg har prøvd det meste uten hell, men hvis noen har flere gode forslag å komme med, så tar jeg de gjerne imot Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Poster her da jeg lurer på om jeg har samme problem. Klokker du noe? BF3 fryser 3-4 ganger pr dag, har reinstall av alt, byttet om på porter , SSDer alt. 3Dmark fryser ikke. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Har testet både med og uten klokk, men fortsatt samme problem. Har du problemer både på singelplayer og multiplayer? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Har ikke testet på singelplayer, skal gjøre det nå. Isåfall utelukker man vel punkbuster? Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Singelplayer er uten punkbuster. Hvis du også kan spille singelplayer uten frys, så kan punkbuster være grunnen til problemet. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Prøvde SP helt til 2 brett etter der skyskaperen faller. Ingen frys iallefall. Ofte fryser pcen på multiplater bare jeg skal joine serveren. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Fant denne Hey Guys, I'm pretty sure this a a punk buster issue, and you got poor ppl, tearing their hair out thinking its something wrong with their own system, firmware/hardware. However its actually a problem which existed with BadCompany 2, and the fix still works. http://forum.ea.com/...315/436128.page , look at Temppuli's post. His post however won't provide the complete fix, after following his instructions go here: http://forums.mydigi...-work-windows-7 If it isn't a windows issue then it is most likely an issue with MSI after burner/ CPU-Z or any other monitoring software which punkbuster goes crazy in dealing with. Look here: http://www.overclock...eezing-crashing I can't confirm that fix personally for bf3 however further reading with bf3/punkbuster from google will find you what you need. Now you may ask yourself, well how come beta metro worked? Answer: Punk Buster wasn't running properly, now it is. So fix it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå