Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Utover kun en uke til Magaluf i sommer, hadde vært greit med litt mer ferie. Vurderer derfor også en weekendtur til en storby i Europa. Formålet er hovedsaklig å handle klær billig, spise godt og feste hardt :-) Byer jeg har sett meg ut foreløpig: London - By med alt, men føler etter og ha vært der et par ganger at det er litt store avstander og ikke spesielt billig. Amsterdam - Virker jo ut som en hver gutts paradis, men er litt usikker på hvordan utelivet + prisene er. Praha - Hørt om et bra uteliv her + det skal være relativt billig. Andre byer som jeg kommer på, men som ikke jeg har gjort meg opp noen formening om er Barcelona, Stockholm, Berlin og Munchen. Vil rett og slett høre litt hva dere har og si, trenger ikke noe konkret tips om hotell osv., men det mottas med takk likevel. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Du skriver ikke noe om når dere planlegger å reise. Det kan ha en del å si for valget av reisemål. Noen steder er for overbefolket i perioder og noen er rett og slett for varme. Har en mulighet til det vil det som regel lønne seg å reise utenfor skoleferien. Endret 16. mai 2012 av StoreMyen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Skal til Magaluf 20-27 juli, så det blir enten uka før eller etter denne, midt i høysesongen mao. Har egentlig utelukket London ene og alene pga. alt styret med OL (som begynner den 27. juli). Sjekket litt flybilletter og hotell igår, resonnerte meg vel frem til at kanskje Praha eller Krakow er den billigste plassen å reise (ca. 3000 pr. pers for 3 netter på 5-stjerners). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Storbyferie i syd-Europa i denne perioden kan bli en varm opplevelse. Barcelona er fin, da det både er en passe stor by, og den har en veldig fin bystrand øst for Barceloneta, slik at du får både by- og badeferie. Høye flypriser i sommersesongen. London burde gå greit uken før 20. juli, fortsatt gode flypriser. Stor by, men avstandene behøver ikke bli så store dersom du velger bosted i riktig område. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Uken etter er mer høysesong enn uken før. Det er da søreuroperene og store deler av Tyskland har sin "fellesferie". Endret 16. mai 2012 av StoreMyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå