jonjo Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hvis man har noe digitalt, ber man eksamensvakt om å skrive ut. Dette er noe som burde gå helt fint. Merker at jeg er ekstremt nervøs før morgendagen. Lykke til alle sammen Lenke til kommentar
jonjo Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 foreslår at alle tar med kladden der de noterer svar, på denne måten kan vi sammenligne svar . Lage en slaks fasit her på forumet Lenke til kommentar
Waffleboy Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Lykke til i morgen! På vår skole har vi en ordning der vi kopierer grafikkfeltet i geogebra over på et word dokument som overføres til en minnepinne og printes ut ved kateterdatamaskinen. Jeg tror det er individuelt for hver skole. Lenke til kommentar
j95 Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Har på mystisk vis glemt hvorfor jeg som førsteklassing har meldt meg opp, og er irritert på meg selv fordi jeg har mast meg til å få ta den selv om jeg for få dager siden lå på sykehus med hjerneblødning; Nervene begynner å få tak på meg, og frykten skylder over meg... Forståelsen er spikret, men på tampen føles en del av formlene så bortgjemt i hodet... Min største frykt nå er å glemme grunnleggende derivasjonsregler på del 1, men fortsatt huske de 12 fundamentale partiklene av materie, samt deres spin og ladninger. Skulle ønske sensor ga poeng for sånt... Vi har alle vært der. Mer irriterende blir det ikke. Uansett: May the odds be ever in your favour. Flere førsteklassinger her ja Skjønner heller ikke hvorfor jeg meldte meg opp, tenker jeg er glad for det om et par år God bedring og lykke til i morgen! Lenke til kommentar
j95 Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Tror dere sensor ville godtatt at vi hadde brukt punktets potens i en oppgave der det står "bruk pytagoras"? Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 "Der oppgaveteksten ikke sier noe annet, kan du fritt velge framgangsmåte. Om oppgaven krever en bestemt løsningsmetode, vil også en alternativ metode kunne gi noe uttelling." Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_studieforberedende/V11/REA3022_Matematikk_R1_V11.pdf Hvordan løser jeg oppgave 1 g? Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hei, hvordan tenker du når du løser oppgave C? Kan du utdype det? http://www.udir.no/U...tikk_R1_H11.pdf Hei, sliter med denne oppgaven. Hvordan skal jeg løse oppgave To sirkler med samme radius har sentrum i henholdsvis A og B . Sirklene tangerer hverandre i punktet P . Sirkelen med sentrum i A har likningen x2 y2 6x 4y 12 0 Sirkelen med sentrum i B har likningen x2 y2 6x 12y 20 0 a) Vis ved regning at sentrum i sirklene har koordinatene A3, 2 og B3, 6. b) Forklar at punktene A, P og B alle ligger på en rett linje l . Vis at punktet P har koordinatene P 0, 2 . c) Finn en parameterframstilling til l. d) Linjen l skjærer sirkelen med sentrum i B også i punktet C . Bestem koordinatene til punktet C . ? Det finnes fasiter der ute, men jeg har godt av å gå igjennom det selv, så.Dessuten er jeg nettopp introdusert til latex,så da må man jo prøve ut litt. a) Sentrum i A: Sentrum i B: b) c) l går igjennom punktet P(0,2) og er parallell med d) t=0 er i startpunktet hvor sirklene tangerer hverandre, så t=2 er punktet vi er ute etter Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Når du skal finne parameterfremstilling til en linje trenger du et punkt og en vektor som er parallell med linja. Si at du har punktet og en vektor så har en linje som er parallell med AB og går igjennom A parameterfremstillingen: Så basicially, for å finne parameterfremstillingen til noe trenger du et punkt linja går igjennom, og en vektor den er parallell med, også bare fyller du inn i den der. Endret 30. mai 2012 av DexterMorgan Lenke til kommentar
Lars-P Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 http://www.udir.no/U...tikk_R1_V11.pdf Hvordan løser jeg oppgave 1 g? Dette var det jeg hadde tid til.. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Er det noen som føler seg sikker på en sekser? Er man noen gang sikker? Føler at man må ha litt dagen med seg og være litt heldig med oppgavene i tillegg. Du kan sitte x = 2^n. Så kommenterer du x+1 og x-1. Tror jeg. Akkurat i morra føler jeg meg ganske sikker. Får 6 i R2 i standpunkt(tar opp R1 mens jeg går VG3), og mange av oppgavene som omhandler funksjoner/derivasjon er det mye av i R2, så det vil gå kjapt, slik at jeg får masse tid til å se på eventuelle oppgaver jeg vil slite med. Føler jeg har blitt en liten ringrev i dette gamet, har blitt en del eksamenshefter opp gjennom åra. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Er det noen som føler seg sikker på en sekser? Er man noen gang sikker? Føler at man må ha litt dagen med seg og være litt heldig med oppgavene i tillegg. Du kan sitte x = 2^n. Så kommenterer du x+1 og x-1. Tror jeg. Jeg er sikker. Endret 30. mai 2012 av Flatlus Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Lykke til i dag folkens! La oss håpe på gode vektoroppgaver, og lite geometri! : ) Lenke til kommentar
Lars-P Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Er det noen som føler seg sikker på en sekser? Er man noen gang sikker? Føler at man må ha litt dagen med seg og være litt heldig med oppgavene i tillegg. Du kan sitte x = 2^n. Så kommenterer du x+1 og x-1. Tror jeg. Jeg er sikker. Jeg var sikker på en sekser helt til jeg satte meg ned og jobbet i går. 1 Lenke til kommentar
CarolineB Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Så hvordan gikk det idag? Lenke til kommentar
jakk Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Fy, så mange oppgaver. Har det vært så mange før? Rakk ikke å gjøre alle. Lenke til kommentar
jonjo Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hvordan gik det med dere da? Jeg synes prøven var den vanskeligste på lenge. Jeg håper på en 5, men tror ikke jge får det med denne prøven her. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Veldig mange, ja. Heldigvis ikke så mye å gjøre på noen av dem... Jeg fikk i hvert fall rota meg igjennom, svarte på alt,og syntes egentlig alt ga ganske mye mening. Jeg blir overrasket hvis jeg får noe mindre enn 5. Lenke til kommentar
laowi Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Følte del 1 gikk bra og del 2 gikk forholdsvis bra, men er usikker på oppg. 7&8. Noen som er keen på å prøve å sette sammen en fasit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå