Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT Eksamen 2012

Anbefalte innlegg

Har ikke flash på min bærbare pc, men kun på den stasjonære pcen på skolen, men det skulle gå greit.

Får ta en titt på hotelloppgaven. Sist jeg så på den var det mye tall og tull, så likte ikke helt den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke flash på min bærbare pc, men kun på den stasjonære pcen på skolen, men det skulle gå greit.

Får ta en titt på hotelloppgaven. Sist jeg så på den var det mye tall og tull, så likte ikke helt den...

Hehe, ja. Er mye tall og tull, men setter du deg ordentlig inn den er den egentlig veldig grei. Men tror det er lurt å få gjort den, tilfelle du får bruk for noe av de samme kodene i morgen ;)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å lage en flash der flashen skal stoppe når man tar musa over, og når musa går bort skal den starte igjen. Jeg vet jeg skal bruke MouseEvent.MOUSE_OVER, og MouseEvent.MOUSE_MOVE, men hva mer for å få en full kode som gjør at det funker?

Lenke til kommentar

Jeg prøver å lage en flash der flashen skal stoppe når man tar musa over, og når musa går bort skal den starte igjen. Jeg vet jeg skal bruke MouseEvent.MOUSE_OVER, og MouseEvent.MOUSE_MOVE, men hva mer for å få en full kode som gjør at det funker?

MouseEvent.MOUSE_OUT

Bare for å være på den sikre siden; det er vel ikke noe problem å bruke de innebygde komponentene i flash? Tenker da på feks knapper, comboboxes osv.

Endret av Martin HaTh
Lenke til kommentar

MouseEvent.MOUSE_OUT

Bare for å være på den sikre siden; det er vel ikke noe problem å bruke de innebygde komponentene i flash? Tenker da på feks knapper, comboboxes osv.

Neinei, men så på en tidligere eksamensoppgave da det var denne formen her, så tenkte å prøve meg på begge ;)

Lenke til kommentar

snurre.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OVER, musNed);

function musNed(evt:MouseEvent){

snurre.stop();

}

snurre.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OUT, musOpp);

function musOpp(evt:MouseEvent){

snurre.play();

}

PS: Snurre er det mitt movieclip heter

Lenke til kommentar

snurre.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OVER, musNed);

function musNed(evt:MouseEvent){

snurre.stop();

}

snurre.addEventListener(MouseEvent.ROLL_OUT, musOpp);

function musOpp(evt:MouseEvent){

snurre.play();

}

PS: Snurre er det mitt movieclip heter

Hva gjør jeg om jeg har tre movieclip? Er en bildeserie, skjønner du :)

Lenke til kommentar

Noen som har noen ideer om hva slags oppgaver som kommer til å komme?

Oppg1 blir sikkert bilde/videoredigering

Oppg2 sikkert omregningskalkulator hvpr man taster inn f.eks tid i timer og minutt og at man skal få det ut som sekunder o.l

Oppg 3 Sikker som hotelloppgaven. Liste hvor man velger øvelse, så kommer bilde/video og info, samt statistikk av f.eks antall deltagere de 4 siste årene i den valgte øvelsen. Hehe bare tipper jeg, men hvis noe av dette kommer har jeg forsatt hååp :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen idè på hvordan man kan bruke video på lik måte som bilder i arrays? Hvis det skal være sånn at man velger en eventuell idrett, og man må koble dette opp med en video? Vi har ikke lært noe særlig om video før i dag, da læreren vår så at vi skulle redigere video og ikke lyd...

Lenke til kommentar

Hadde vært veldig flott med et eksempel eller forklaring på hvordan man skal utføre en oppgave hvor de ber oss om å søke etter visse kriterier. F.eks. at man skal vise alle utøverne fra et bestemt land innenfor en bestemt idrett.

Håper at det er noen kloke hoder som kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar

Noen idè på hvordan man kan bruke video på lik måte som bilder i arrays? Hvis det skal være sånn at man velger en eventuell idrett, og man må koble dette opp med en video? Vi har ikke lært noe særlig om video før i dag, da læreren vår så at vi skulle redigere video og ikke lyd...

Få video inn i C#?

Lenke til kommentar

For søking, så hadde jeg brukt arrays tror jeg.

Tror jeg hadde laget et fler-dimensjonalt array med all infoen som trengs.

Navn skal først/på toppen, deretter informasjonen du trenger.

Når du søker, så søker du f.eks. etter flere elementer i arrayet, og du bruker en if-statement for å sjekke at kriterene stemmer, altså at

if (nameOnArray.indexOf("Langrenn") != -1) ....

Eventuelt om du føler deg komfortabel med xml, så ville jeg laget en xml-fil (tom), som du lagret data til underveis. Hver gang en ny registreres, så lagres enn ny <person> i xml-filen, som har <navn> og alle typene man kan ha. Om han er med i en idrett, er det 1, ellers 0.

Også kan du søke igjennom xml-filen etterpå, og sjekke om innholder er 0 eller 1 i de spesifikke idrettene.

Endret av Fred7555
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at dere refererer til en hotelloppgave gitt høsten 2010.

Noen som har mulighet til å legge ut denne?

Har ikke fått oppgaven på skolen, verken oppgaven eller fasit, og siden den kan være relevant til i morgen kan det være greit å se litt på den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...