Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT Eksamen 2012

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt er det .mp3 og .jpg/.gif.

Bare du har en av de, og kan forklare hvorfor du valgte det, så går det nok bra.

.mp3 da det er lossy (mot f.eks. .wav og flac som er lossless) + mye brukt og .jpg som har lavere størrelse enn .png, eventuelt .gif om det er ikoner eller om du trenger gjennomsiktig.

Endret av Fred7555
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om oppgaven blir å lage et søylediagram, er ikke det vanskelig.

Skaff informasjon om søylen (høyde), lagre det i et array.

Så lager du en for loop, tegner et rektangel, ganger det med høyden(i arrayet) + en scale, også bare lag neste søyle lengre bort (enten gang med i eller lag en variabler som styrer x-en og adderes med 50 el. hver gang).

Også legger ut et tekstfelt under med den samme høyden, slik det er enklere å finne den nøyaktige verdien grafisk.

Eventuelt legg den til med hover på grafen.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Om oppgaven blir å lage et søylediagram, er ikke det vanskelig.

Skaff informasjon om søylen (høyde), lagre det i et array.

Så lager du en for loop, tegner et rektangel, ganger det med høyden(i arrayet) + en scale, også bare lag neste søyle lengre bort (enten gang med i eller lag en variabler som styrer x-en og adderes med 50 el. hver gang).

Også legger ut et tekstfelt under med den samme høyden, slik det er enklere å finne den nøyaktige verdien grafisk.

Eventuelt legg den til med hover på grafen.

Vet du hvordan man lager søylediagram i VWD?

Lenke til kommentar

Hvordan "søker" man egentlig i en tabell?

Ser for meg at vi skal kunne søke i informasjon som allerede er lagret i en tabell. For eksempel at det skal være mulig å velge kjønn, deretter en idrett, også skal de utøverne med det valgte kjønnet, som driver med den valgte idretten hentes fra tabellen og skrives ut i et tekstfelt.

Er helt blank. Kjenner at feber, influensa, øyebetennelse og tidenes dott i øret ikke er helt på sin plass under en IT-eksamen.

Endret av sofieoyn
Lenke til kommentar

Du søker i et array med:

nameOnArray.indexOf(detDuSøkerEtter);

Da får du index til stringen/teksten du ønsker (husk å bruke " " rundt søker om det er string), og kan bruke verdien til å skrive det ut.

Eksempel:

var johanIndex:int = nameArray.indexOf("johan");

var johan:String = nameArray[johanIndex];

@drammenserr:

Beklager, kan bare Actionscript + Java :/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, fred7555: takk for hjelpa! har et godt eksempel på søyler på pcn allerede, men kjenner at jeg ikke har heelt kontroll på det fordi jeg ikke har laget eksempelet selv. men har sett litt på det nå og skrevet hjelpetekster til hele greia, så det skal nok gå greit!

Lenke til kommentar

Kom opp i IT2 jeg også! Selv bruker vi Visual Web Developer (c#) til programering og Flash til animasjon.

Noen som har noen oppgaver jeg kan gjøre? Sliter :hm:

Det er de programmene jeg også bruker. Rediger en bildeviser for eksempel i flash, lær deg og legg inn lyd og video. I VWD ville jeg ha satset på å gjort eksamensoppgaven fra høst 2010, den hotelloppgaven. TROR eksamen i morgen vil inneholde noe av de samme prinsippene som den :) Hvert fall nedtreksliste .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...