provolone Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hei Da har det seg slik at kroppen min har sluttet å dyrker hår på hodet, og i løpet av de siste årene har dette begynnt å dukke opp på steder nevnt i tittelen. Denne vinteren har har virkeligt stått på, og det ser ut som om det ikke er så alt for mange år til før jeg ser ut som dette på overkroppen:http://www.dagbladet.no/2012/05/05/nyheter/utenriks/khalid_sheikh_mohammed/11_september/terrorangrep/21454364/ Anyway, er det vanligt å vokse ryggen, nå som sommeren setter inn? Har hørt om folk som napper hårene på armene, men dette blir da alt for mye arbeid... 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Voksing holder lengre. Napping blir det samme som voksing men da har du jo litt å drive med hvis du skal nappe ett og ett hår. Hva med å bare akseptere at du ser ut som en ape? Det blir jo nyttig til vinteren da du får et ekstra isolerende lag med pels under klærne. 1 Lenke til kommentar
provolone Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 tenkte jeg skulle aksteptere en heller hårete kropp når jeg bikker 30, fortsatt ett par år igjen. wax it is 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Ett billigere og enklere alternativ er å epilere. En epilator er en maskin med 40 pinsetter ( antall spørs på hvilken du kjøper) som roterer utrolig fort og som napper ut hårene. En god epileringsmaskin koster rundt 1000lappen, jeg fikk min fra netonnet.no til en meget gunstig pris. Det kan gjøre vondt, men det gir seg hvis du først tør. Jeg epilerer under armene, og de første sekundene så gjør det utroooolig vondt, men huden blir fort nummen og da går det helt ok. Tar meg like mye tid som å shave under armene, og resultatet varer ufattelig mye lenger. Med voksing og epilering så vil hårene vokse ut svakere, tynnere og lysere. Jeg foretrekker epilering fremfor voks på grunn av at voks kan være vanskelig å jobbe med. Har man en del hår man vil ta ordentlig og fort så må du kjøpe varmvoks som du må varme opp til akkurat passe temperatur, også er det bare masse kliss og søl med hele greia. Og stripsene.. herregud så mye kliss! En epilator setter du på med en gang, og da er det bare å sette i gang! Har hørt at man gjerne også burde invistere i en litt dyrere epilator siden de som er billigere lagd kan finne på å brekke hårene og nappe litt i dem istedet for å nappe dem ut. Edit: Hvis man ønsker å vokse så kan det være en fordel å få det gjort proffesjonelt, men fy faen så dyrt det vil bli i lengden. Bare det å ta brazilliansk voks kostet meg 350 for noen år siden for en gang, og man burde få gjort det hver 3 uke. Da er det mye billigere å kjøpe en epilator som koster den rundt 1000lappen, som har garanti på 2 år, og som lett kan vare mye, mye lenger. Endret 15. mai 2012 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Eller du kan svi det av med en flammekaster, det høres omtrent like komfortabelt ut. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Voksing gjør også vondt. Epilatoren gjør det bare fortere, og det eneste som kan skje er at maskinvaren gir seg. Voks.. ÅÅÅÅ, som jeg hater voks Man risikerer å bare nappe i de sterkeste hårene og etterlate seg sinnsykt mye voks og kliss og voks overalt! Hardvoks er kanskje mer ''clean'', men til gjengjeld så sliter du noe sinnsykt hvis du ikke drar den av AKKURAT når du skal dra den av! Enten sitter du med masse små biter igjen i håret som du må bruke laaang tid til å ''pirke'' av (som gjør VONDT) eller så får du ikke av voksen ordentlig og den smuldrer og du må fremdeles pirke av masse småbiter i hårene! 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Blir ikke så mye rester med en propanbrenner. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Ikke hud heller....[/overser sarkasmen] 1 Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Hmm,sykler en del landevei,og da er det ikke så dumt og vokse,eller barbere bena(hår og skrubbsår er helt jævlig). Kanskje man skal kjøpe seg en epilator,hadde så mye atopisk eksem som ltenåring at jeg knapt kjente da jeg prøvde voks en gang(tykk og arrete hud). Noen tips om kremer,eller oljer etter at jobben er gjort for å hindre sånne betente hårsekker? Endret 15. mai 2012 av sykkeliten 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Har en slags unirens som jeg kjøpte på apoteket, som er kondomeriets merke merkelig nok, og som skal funke for å motvirke nupper og inngrodde hår. Bruker det i ny og ne, men som regel så husker jeg ikke å påføre det. Hvis du er redd for inngrodde hår så kan du også kjøpe en sånn skrubbekrem, som du bruker i dusjen for å fjerne død hud og for å ''åpne'' mer og forhindre inngrodde hår. Jeg har shavet siden jeg var 13, og prøvd voksing og epilering i noen år nå, og har ikke slitt med inngrodde hår overhode, så jeg vet faktisk ikke hvor stor denne ''faren'' for å få inngrodde hår/betente hårsekker egentlig er for de som er utsatt for det. 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg tror det kommer ann på stivheten på hårene. Noen er ekstremt plaget med inngrodde hår mens andre(som meg) aldri har hatt et eneste. Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 (endret) Jeg skulle gjerne byttet ut hårveksten min på hodet med hårvekst på ryggen, dersom godt humør fulgte med på kjøpet:) Det tror jeg gjerne er tilfelle.......Vet ikke helt hvordan, men jeg tror kanskje DHT har en mer kraftig effekt på humøret enn testosteron. Endret 16. mai 2012 av festen Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Har en slags unirens som jeg kjøpte på apoteket, som er kondomeriets merke merkelig nok, og som skal funke for å motvirke nupper og inngrodde hår. Bruker det i ny og ne, men som regel så husker jeg ikke å påføre det. Hvis du er redd for inngrodde hår så kan du også kjøpe en sånn skrubbekrem, som du bruker i dusjen for å fjerne død hud og for å ''åpne'' mer og forhindre inngrodde hår. Jeg har shavet siden jeg var 13, og prøvd voksing og epilering i noen år nå, og har ikke slitt med inngrodde hår overhode, så jeg vet faktisk ikke hvor stor denne ''faren'' for å få inngrodde hår/betente hårsekker egentlig er for de som er utsatt for det. Jeg får det så det holder,har vokset brystkassen en gang,og da så jeg ut som en bleik kylling som noen hadde malt røde prikker på... Og da fulgte jeg de tipsene jeg fikk slavisk,brukte også en sånn rensekrem,mulig det var rensekremen jeg reagerte på. Har nå kjøpt unirens,så får vi se hvordan det funker. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg får det så det holder,har vokset brystkassen en gang,og da så jeg ut som en bleik kylling som noen hadde malt røde prikker på... Og da fulgte jeg de tipsene jeg fikk slavisk,brukte også en sånn rensekrem,mulig det var rensekremen jeg reagerte på. Har nå kjøpt unirens,så får vi se hvordan det funker. Det er helt normalt med ''røde nupper'' som du beskriver her. Det er noe man lett kan få om man shaver, vokser eller eliperer. Det går som regel over etter noen dager, og jeg har hørt ett kjerringråd om at å smøre inn huden du har shavet, vokset eller epilert så vil det dempe dem veldig. Prøvde det i bikinilinjen en gang, funket greit Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Sliter selv med hårvekst rundt kriker og kroker hvor jeg ikke har godkjent noen form for hårvekst. Hår på brystkasse/mage lar jeg være, bortsett fra litt trimming slik at det holder seg kort og "frisert". Men rygg og skuldre er det som skaper problemer for meg. Har prøvd både voksing og med høvel. Jeg får røde nupper/kviser/betente hårsekker uansett... Når jeg barberer så vokser det jo ut synlige hår igjen etter to dager. Og det er slitsomt å spørre samboeren om hjelp så ofte. Voksing har jeg prøvd både hjemme og i salong. Det tar jo bort hårene, men noen hår vokser fort ut igjen. Og så er det de "nuppene" igjen da... Jeg fant ut på sydenferie i fjor at solkrem (mulig all fuktighetskrem hjelper) faktisk fungerer til å holde disse nuppene unna Nå skal jeg gå til innkjøp av epilator. Vurderer da en av disse to: http://www.lefdal.co...nperfect-hp6574 http://www.lefdal.co...y-expressive-pr Noen som kan anbefale den ene forran den andre? Eventuelt en annen modell? Fint om den ikke er rosa med blomster på Man vil jo føle seg litt macho oppi det hele da, hehe. Anonym poster: 45453c4bdcb024b6eb4f29079e7a8998 Anonym poster: 45453c4bdcb024b6eb4f29079e7a8998 Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg får det så det holder,har vokset brystkassen en gang,og da så jeg ut som en bleik kylling som noen hadde malt røde prikker på... Og da fulgte jeg de tipsene jeg fikk slavisk,brukte også en sånn rensekrem,mulig det var rensekremen jeg reagerte på. Har nå kjøpt unirens,så får vi se hvordan det funker. Det er helt normalt med ''røde nupper'' som du beskriver her. Det er noe man lett kan få om man shaver, vokser eller eliperer. Det går som regel over etter noen dager, og jeg har hørt ett kjerringråd om at å smøre inn huden du har shavet, vokset eller epilert så vil det dempe dem veldig. Prøvde det i bikinilinjen en gang, funket greit Testet på ett lite område med unirens,og ett uten. Det ble noen røde nupper der jeg ikke brukte unirens,mens der jeg brukte unirens så ble det kun en liten rød prikk. Så på meg funker det muligens med unirens. Takk for tips. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Noen som kan anbefale den ene forran den andre? Eventuelt en annen modell? Fint om den ikke er rosa med blomster på Man vil jo føle seg litt macho oppi det hele da, hehe. Anonym poster: 45453c4bdcb024b6eb4f29079e7a8998 Anonym poster: 45453c4bdcb024b6eb4f29079e7a8998 Jeg bruker den andre du linket til. Jeg kjøpte min hos netonnet.no: http://www.netonnet.no/art/personlig-pleie/personlig-pleie-kvinner/epilator/braun-silk-epilxpressive7281wd/128461.4779/ Kom på under 1100 med frakt. Nå vet jeg ikke hvor mye lefdal tar for frakten, eller hvor mye forskjell det er mellom internettpris og butikkpris, men netonnet.no er veeeeeeeeeeldig kjappe med leveringen. Kan ikke si at jeg husker å ha ventet i mer enn ett par dager på varene. Er kjeeempefornøyd med epilatoren forresten. Den er så fantastisk herlig, og veldig lett å bruke. En god invistering! Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Fruen fant det for godt å skulle epilere et par småomrader jeg har litt hår på skuldrene.. Det funker jo, men rent smertemessig ville jeg foretrukket å føde eller bare hudflette meg selv til hårene var blødd vekk. Det gjør mao j**** vondt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det gjør det ja! Noe inni helvetes vondt, men hvis man epilerer regelmessig går det faktisk mye bedre! Har begynt å epilere under armene, og det gjør jævla vondt i ett sekund eller to før huden blir nummen. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg kjøpte den lille jævelen. Bruke den på ryggen? Umennesklig! Hvordan skal man bli vandt til den smerten der?! Anonym poster: 45453c4bdcb024b6eb4f29079e7a8998 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå